ЗВ'ЯЗОК ТА КОНФЛІКТ МІЖ КОРПОРАТИВНОЮ КУЛЬТУРОЮ ТА ПОВЕДІНКОЮ ПРАЦІВНИКІВ В ЕПОХУ VUCA

Ключові слова: корпоративна культура, поведінка співробітників, поведінкова модель Фогга, «золота» поведінка

Анотація

У контексті VUCA підприємства хочуть зберігати свою конкурентоспроможність у суворих умовах, значною мірою володіти надійною та м’якою силою впливу, а корінням такої сили є корпоративна культура. Корпоративна культура поєднує в собі керівну роль, роль згуртування, нормативну роль, стимулюючу роль і роль соціального впливу, яка виражається як свого роду переконання та поведінка корпоративної особистості. Поведінка співробітників - це дослідження працівників підприємства як основної сили підприємства, як контексту людської поведінки, мотивації та здатності цих двох факторів взіємодіяти. Взаємозв’язок між корпоративною культурою та поведінкою співробітників має вирішальне значення для розвитку компанії. На стадії розвитку ринку на розвиток компанії впливатимуть зовнішнє середовище, політика та інші фактори, що знаходяться поза контролем підприємства, а саме поведінка працівників і корпоративна культура. Корпоративна культура впливає на спосіб мислення та моделі поведінки працівників і тісно пов’язана з їх поведінкою. Однак існують неминучі конфлікти між корпоративною культурою та поведінкою співробітників, індивідуальною поведінкою робітників. Якщо конфлікт між індивідуальною поведінкою співробітника та корпоративною культурою трансформується в організаційний конфлікт, це безпосередньо вплине на інституційний і навіть духовний рівень корпоративної культури, а розвиток підприємства зіткнеться зі значними ризиками. У статті розглядається взаємозв’язок і конфлікт між корпоративною культурою та поведінкою співробітників та формування «золотої» поведінки співробітників на основі корпоративної культури. Базуючись на моделі поведінки Фогга, в роботі оптимізується корпоративна культура з точки зору мотивації поведінки співробітників, здібностей і зовнішніх нормативних обмежень, проводииться зміцнення асоціацій, послаблення конфліктів, формується «золота» поведінка співробітників і покращується згуртованість і конкурентоспроможність підприємства. Висока оцінка роботи працівників може суттєво стимулювати їх ентузіазм, інноваційну здатність вдосконалюватися та поступово розвивати мотивацію поведінки та професійні здібності, що сприяють розвитку підприємства.

Посилання

Duhigg, C. (2016). What Google learned from its quest to build the perfect team[J]. The New York Times Magazine, 26(2016). Available at: https://centre.upeace.org/wp-content/uploads/2020/09/7.1-what-google-learnt.pdf

Schmidt, E., Varian, H. (2005). Google: ten golden rules [M]. Newsweek http://www.msnbcmsn.eom/id/10296177/site/newsweek/print/1/displaymode/1098

Kotter, J. P. (2008). Corporate culture and performance[M]. Simon and Schuster. Available at: https://xs.studiodahu.com/books?hl=zh-CN

Martinez, E. A., Beaulieu, N., Gibbons, R., Pronovost, P., Wang, T. (2015). Organizational culture and performance[J]. American economic review, 105(5), p. 331-335. Available at: https://www.aeaweb.org/articles?id=10.1257/aer.p20151001

Fogg, B. J., Euchner, J. (2019). Designing for behavior change—New models and moral Issues: An interview with BJ Fogg[J]. Research-Technology Management, 62(5), p. 14-19. Available at: https://www.tandfonline.53yu.com/doi/full/10.1080/08956308.2019.1638490

Jones, S. P., Patel, V., Saxena, S., Radcliffe, N., Ali Al-Marri, S., & Darzi, A. (2014). How Google’s ‘ten things we know to be true’could guide the development of mental health mobile apps[J]. Health Affairs, 33(9), p. 1603-1611. Available at: https://www.healthaffairs.org/doi/abs/10.1377/hlthaff.2014.0380

Darling, J. R., & Beebe, S. A. (2007). Effective entrepreneurial communication in organization development: Achieving excellence based on leadership strategies and values[J]. Organization Development Journal, 25(1). Available at: https://web.s.ebscohost.com/ehost/detail/detail?vid=0&sid=dd5d2a56-1d99-41c7-ab9e-8d63431d0f6%40redis&bdata=Jmxhbmc9emgtY24mc2l0ZT1laG9zdC1saXZl

Benton, B., Choi, J. A., Luo, Y., & Green, K. (2022). Hate speech spikes on twitter after elon musk acquires the platform [J]. School of Communication and Media, Montclair State University. p. 1-12. Available at: https://digitalcommons.montclair.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1030&context=scom-facpubs

Daniali, S. M., Barykin, S. E., Khortabi, F. M., Kalinina, O. V., Tcukanova, O. A., Torosyan, E. K., Senjyu, T. (2022). An employee competency framework in a welfare organization[J]. Sustainability, 14(4), 2397. Available at: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S074959781630351X

Moorman, R. H., & Blakely, G. L. (1995). Individualism‐collectivism as an individual difference predictor of organizational citizenship behavior[J]. Journal of organizational behavior, 16(2), p. 127-142. Available at: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/job.4030160204

Kanfer, R., & Chen, G. (2016). Motivation in organizational behavior: History, advances and prospects [J]. Organizational Behavior and Human Decision Processes, p. 136, 6-19. Available at: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S074959781630351X

Переглядів статті: 226
Завантажень PDF: 142
Опубліковано
2023-02-28
Як цитувати
Чжао, Ц., & Бричко, А. (2023). ЗВ’ЯЗОК ТА КОНФЛІКТ МІЖ КОРПОРАТИВНОЮ КУЛЬТУРОЮ ТА ПОВЕДІНКОЮ ПРАЦІВНИКІВ В ЕПОХУ VUCA. Економіка та суспільство, (48). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-48-46
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ