МАРКЕТИНГ ВІДНОСИН В ОНЛАЙН СЕРЕДОВИЩІ, ЯК ІНСТРУМЕНТ ВПЛИВУ НА ПОВЕДІНКУ СПОЖИВАЧІВ ТА МАРКЕТИНГОВЕ ЦІНОУТВОРЕННЯ

Ключові слова: маркетинг відносин, цифрова поведінка споживачів, маркетингове ціноутворення, CRM-системи, технології продажу, персоналізація, онлайн-середовище

Анотація

Статтю присвячено вирішенню проблеми фрагментарного використання даних про цифрову поведінку споживачів. Метою роботи є розробка концептуальної моделі, що інтегрує аналіз поведінки, CRM-системи, механізми адаптивного ціноутворення та технології продажу. Методологічну основу дослідження становлять методи аналізу, систематизації та моделювання бізнес-процесів. У статті класифіковано метрики цифрової поведінки на явні та неявні. Обґрунтовано, що сучасна CRM-система виступає аналітичним ядром, яке за допомогою RFM-аналізу та прогнозування відтоку перетворює сирі дані на інсайти. Розроблено авторську циклічну модель, що демонструє вплив поведінкових патернів на стратегії персоналізованого ціноутворення та автоматизацію продажів. Практична цінність полягає в наданні бізнесу інструментарію для монетизації клієнтських даних та підвищення показника пожиттєвої цінності клієнта.

Посилання

Grönroos C. Relationship marketing and service: An update // Journal of Global Scholars of Marketing Science. – 2017. – Vol. 27, No. 3. – PP. 201–208. DOI: https://doi.org/10.1080/21639159.2017.1318666

Kumar V., Ramachandran D., Kumar B. Influence of new-age technologies on marketing: A research agenda // Journal of Business Research. – 2021. – Vol. 125. – PP. 864–877. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.01.007

Palmatier R. W., Steinhoff L. Relationship marketing in the digital age. – New York : Routledge, 2019. – 268 p. DOI: https://doi.org/10.4324/9781315143583

Rodriguez M., Peterson R. M., Krishnan V. Impact of CRM technology on sales process behaviors: Empirical results from US, Europe, and Asia // Journal of Business-to-Business Marketing. – 2018. – Vol. 25, No. 1. – PP. 1–11. DOI: https://doi.org/10.1080/1051712X.2018.1424754

Elmachtoub A. N., Gupta V., Rudin K. The value of personalized pricing // Management Science. – 2021. – Vol. 67, No. 10. – PP. 6055–6070. DOI: https://doi.org/10.1287/mnsc.2020.3821

Wei J.-T., Lin S.-Y., Wu H.-H. A new scheme for applying RFM model with K-Means algorithm to customer segmentation // Expert Systems with Applications. – 2010. – Vol. 4, No. 19. – PP. 4199-4206 URL: https://academicjournals.org/journal/AJBM/article-full-text-pdf/EB3418D18198

Ayatollahi A. The impact of dynamic pricing on consumer purchase decisions: A behavioral and computational study // International Journal of Industrial Engineering and Construction Management. – 2024. – Vol. 2, No. 1. – PP. 11–18. URL: https://www.ijiecm.com/index.php/ijiecm/article/view/13

Chen C., Duan Y. Impact of personalization and privacy concerns on information disclosure and pricing // Journal of Retailing and Consumer Services. – 2022. – Vol. 69. – 103099. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2022.103099.

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2025-10-27
Як цитувати
Овсієнко, Н., Архипова, Т., & Овсієнко, В. (2025). МАРКЕТИНГ ВІДНОСИН В ОНЛАЙН СЕРЕДОВИЩІ, ЯК ІНСТРУМЕНТ ВПЛИВУ НА ПОВЕДІНКУ СПОЖИВАЧІВ ТА МАРКЕТИНГОВЕ ЦІНОУТВОРЕННЯ. Економіка та суспільство, (80). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-80-149
Розділ
МАРКЕТИНГ