СИНЕРГІЯ ТЕХНОЛОГІЙ ТА КУЛЬТУРИ ОБСЛУГОВУВАННЯ: СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО УСТАТКУВАННЯ БАРІВ І СОМЕЛЬЄ-СЕРВІСУ
Анотація
У статті досліджено взаємозв’язок між технологічним розвитком барної індустрії та культурою обслуговування в контексті сучасної парадигми гостинності. Акцент зроблено на синергії технічного оснащення та етичних, естетичних і комунікативних аспектів сервісу, що формують комплексне враження гостя. Обґрунтовано, що інноваційні технології оптимізують виробничі процеси та виступають інструментом створення емоційного комфорту, візуальної привабливості й індивідуалізації споживчого досвіду. Розкрито ключові тенденції розвитку сучасного устаткування барів і сомельє-сервісу: автоматизація процесів приготування напоїв, цифровізація систем обліку та контролю, впровадження енергоефективних технологій, використання smart-рішень для управління простором і температурними режимами. Визначено значення технологічної культури персоналу як складової професійної компетентності, що поєднує технічну грамотність, естетичний смак і сервісну етику. Зазначено, що устаткування у сучасному розумінні набуває комунікативної функції – воно стає елементом брендингу, засобом візуальної ідентифікації та емоційної взаємодії з гостем. Запропоновано концептуальний підхід до розгляду барного устаткування і сомельє-інструментарію як чинників формування іміджу, конкурентоспроможності та культурної цінності готельно-ресторанного підприємства у контексті глобальних тенденцій цифровізації та гуманізації сервісу.
Посилання
2. Воляник Г., Шутка С., Колінько Н. Сучасні тренди запровадження інтелектуальних автоматизованих технологій у сфері ресторанного електронного бізнесу. Економіка та суспільство. 2024. №61. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-61-86 (дата звернення: 11.10.2025).
3. Івашина Л., Бишовець Л., Куракін О. Сутнісна характеристика торговельно-технологічного устаткування закладів ресторанного господарства в сучасних умовах. Інновації та технології в сфері послуг і харчування. 2025. №2(16). С. 109-116. DOI: https://doi.org/10.32782/2708-4949.2(16).2025.17 (дата звернення: 28.10.2025).
4. Івашина Л., Куракін О., Бишовець Л. Сучасні тенденції використання автоматизованих і роботизованих систем у діяльності підприємств індустрії гостинності. Економіка та суспільство. 2025. №78. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-78-88 (дата звернення: 25.10.2025).
5. Каламан О., Градобітова О. Імплементація інноваційних технологій як основа ефективного функціонування підприємств індустрії гостинності. Економіка і регіон. 2024. №4(95). С. 16-22. DOI: https://doi.org/10.26906/EiR.2024.4(95).3602 (дата звернення: 03.11.2025).
6. Ратинський В., Шерстюк Р., Паляниця В. Інновації в барній справі: від CRM до обладнання готельно-ресторанного бізнесу. Економіка та суспільство. 2024. № 70. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-70-192 (дата звернення: 13.10.2025).
7. Boudet J., Gregg B., Rathje K., Stein E., Vollhardt K. The Future of Personalization. McKinsey & Company. 2023. URL: https://www.mckinsey.com/capabilities/growth-marketing-and-sales/our-insights/the-future-of-personalization-and-how-to-get-ready-for-it#/ (дата звернення: 10.11.2025).
8. Edelman D.C., Abraham M. Customer Experience in the Age of AI. Harvard Business Review. 2022. URL: https://hbr.org/2022/03/customer-experience-in-the-age-of-ai (дата звернення: 10.10.2025).
1. Bratitsel M., Danylenko O., Krasovskyi S. (2023) Transformatsiia pidkhodiv do zabezpechennia efektyvnosti vykorystannia ustatkuvannia v zakladakh restorannoho biznesu [Transformation of approaches to ensuring the efficiency of equipment use in restaurant business establishments]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and Society. Vol. 55. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-55-37 (accessed October 10, 2025).
2. Volianyk H., Shutka S., Kolinko N. (2024) Suchasni trendy zaprovadzhennia intelektualnykh avtomatyzovanykh tekhnolohii u sferi restorannoho elektronnoho biznesu [Modern trends in the introduction of intelligent automated technologies in the field of restaurant e-business]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and Society. Vol. 61. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-61-86 (accessed October 11, 2025).
3. Ivashyna L., Byshovets L., Kurakin O. (2025) Sutnisna kharakterystyka torhovelno-tekhnolohichnoho ustatkuvannia zakladiv restorannoho hospodarstva v suchasnykh umovakh [Essential characteristics of trade and technological equipment of restaurant establishments in modern conditions]. Innovatsii ta tekhnolohii v sferi posluh i kharchuvannia – Innovations and technologies in the sphere of services and food. Vol. 2(16), pp. 109-116. DOI: https://doi.org/10.32782/2708-4949.2(16).2025.17 (accessed October 28, 2025).
4. Ivashyna L., Kurakin O., Byshovets L. (2025) Suchasni tendentsii vykorystannia avtomatyzovanykh i robotyzovanykh system u diialnosti pidpryiemstv industrii hostynnosti [Modern trends in the use of automated and robotic systems in the activities of hospitality industry enterprises]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and Society. Vol. 78. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-78-88 (accessed October 25, 2025).
5. Kalaman O., Hradobitova O. (2024) Implementatsiia innovatsiinykh tekhnolohii yak osnova efektyvnoho funktsionuvannia pidpryiemstv industrii hostynnosti [Implementation of innovative technologies as a basis for the effective functioning of hospitality industry enterprises]. Ekonomika i rehion – Economy and Region. Vo. 4(95), pp. 16-22. DOI: https://doi.org/10.26906/EiR.2024.4(95).3602 (accessed November 03, 2025).
6. Ratynskyi V., Sherstiuk R., Palianytsia V. (2024) Innovatsii v barnii spravi: vid CRM do obladnannia hotelno-restorannoho biznesu [nnovations in the bar business: from CRM to equipment for the hotel and restaurant business.]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and Society. Vol. 70. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-70-192 (accessed October 13, 2025).
7. Boudet J., Gregg B., Rathje K., Stein E., Vollhardt K. (2023) The Future of Personalization. McKinsey & Company. URL: https://www.mckinsey.com/capabilities/growth-marketing-and-sales/our-insights/the-future-of-personalization-and-how-to-get-ready-for-it#/ (accessed Novemver 10, 2025).
8. Edelman D.C., Abraham M. Customer Experience in the Age of AI (2022) Harvard Business Review. URL: https://hbr.org/2022/03/customer-experience-in-the-age-of-ai (accessed October 10, 2025).

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.

