УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНИМИ ПРОЄКТАМИ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ МЕТАЛОКОНСТРУКЦІЙ У ГРОМАДСЬКОМУ БУДІВНИЦТВІ

Ключові слова: проектний менеджмент, інновації, інноваційний проект, інструмент підвищення конкурентоспроможності, інноваційний захід, окупність інвестицій, новітні технології

Анотація

Постійне часткове або повне вдосконалення виробничого процесу чи послуги може призвести до отримання продукції вищої якості за нижчих витрат та до значного підвищення продуктивності з часом. Багато компаній успішно впроваджують постійне вдосконалення шляхом впровадження та належного управління інноваціями. Основною метою цієї статті є з'ясування сутності процесу управління інноваціями, конкурентоспроможності підприємства та визначення взаємозв'язку між ними для успішного розвитку компанії та досягнення більшої конкурентоспроможності порівняно з іншими компаніями. Було здійснено комплексний аналіз економічної ефективності ТОВ «Елпол», ризиків та можливостей для нього. Результати дослідження показали, що впровадження новітніх технологій є надзвичайно перспективним кроком для розвитку на підприємстві, але потребує ретельного планування та управління особливо на підприємствах у галузі будівництва.

Посилання

Охріменко О.О., Скоробогатова Н.Є., Манаєнко І.М., Яресько Р.С. 2018: Управління інноваційними проектами в умовах міжнародної інтеграції : монографія. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського. 262 с.

Chen Y. 1997: Marketing innovation. Journal of Economics and Management Strategy. №1. 101–123.

Новошинська Л.В. 2008: Інновації у стратегічному маркетингу . Механізм регулювання економіки. №4(1). 122-128.

Elpol. https://elpol.com.ua/uk/ (дата звернення: 15.10.2025)

Разводовська В. О., Заяц О. В., Парохненко О. С., Гнатенко І. А. 2021: Інноваційність в підприємницькій діяльності в системі ефективного управління операційною діяльністю, конкурентоспроможністю та маркетингом. Український журнал прикладної економіки.. Т. 6, № 1. С. 290-297.

Собко О., Крисоватий І. 2021: Вдосконалення управління інноваційними проєктами та пожвавлення інноваційної активності підприємств України. Вісник Економіки, (3), с. 84–97 URL: https://doi.org/10.35774/visnyk 2021.03.084 (дата звернення: 15.10.2025)

Завербний А., Шаровський Я. 2024: Застосування інноваційних інструментів оптимізування бізнес-процесівпідприємств в умовах євро інтегрування: виклики і перспективи. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку. №2(12). URL: https://doi.org/10.23939/smeu2024.02.048 (дата звернення: 15.10.2025)

Летуновська Н. Є., Сигида Л. О. 2019: Маркетингові дослідження як інструмент визначення стратегічних напрямів інноваційного розвитку промислового підприємства у сфері товарної політики. Бізнес Інформ. № 4 (495.). С. 97-105

Гнатенко І. А. 2021: Моделювання сценаріїв стійкого розвитку підприємств в умовах глобалізації та діджиталізації: управлінський аспект. Інвестиції: практика та досвід. № 16. С. 20-25.

Гамідов Г.С., Тепсаєв А.М., Гаджимуратова Д.З. 2009: Інновації та конкурентоспроможність - головні фактори сталого розвитку промислових підприємств. Інновації. 14 с.

Микитюк, П. П, Крисько, Ж. Л., Овсянюк-Бердадіна, О. Ф., Скочиляс, С.М. 2015: Інноваційний розвиток підприємства. Навчальний посібник. Тернопіль: Принтер Інформ. 224 с.

Лозовський, О. М., Іванцова, І. В. Інноваційний проект як пріоритетний напрям розвитку сучасного підприємства. Молодий вчений. 2018. № 2 (54).С. 723–726.

Okhrimenko O.O., Skorobohatova N.Ye., Manaienko I.M., Yaresko R.S. (2018) [Management of innovation projects in the context of international integration]. Upravlinnia innovatsiinymy proektamy v umovakh mizhnarodnoi intehratsii : monohrafiia. Kyiv: KPI im. Ihoria Sikorskoho. 262 s. (in Ukrainian)

Chen, Y. (1997). Marketing innovation. Journal of Economics and Management Strategy, (1), 101–123.

Novoshynska, L. V. (2008). Innovatsii u stratehichnomu marketynhu [Innovations in strategic marketing]. Mekhanizm rehulyuvannya ekonomiky, 4(1), 122–128. (in Ukrainian)

Elpol. (n.d.). Retrieved from https://elpol.com.ua/uk/ (date of application: 10/15/2025)

Razvodovska, V. O., Zayats, O. V., Parokhnenko, O. S., & Hnatenko, I. A. (2021). Innovatsiynist v pidpryyemnytskiy diyalnosti v systemi efektyvnoho upravlinnya operatsiynoyu diyalnistyu, konkurentospromozhnistyu ta marketynhom [Innovativeness in entrepreneurial activity in the system of effective management, competitiveness, and marketing]. Ukrayinskyy Zhurnal Prykladnoyi Ekonomiky, 6(1), 290–297. (in Ukrainian)

Sobko, O., & Krysovatyy, I. (2021). Vdoskonalennya upravlinnya innovatsiynymy proyektamy ta pozhvavlennya innovatsiynoyi aktyvnosti pidpryyemstv Ukrayiny [Improving innovation project management and revitalizing innovation activity of Ukrainian enterprises]. Visnyk Ekonomiky, (3), 84–97. https://doi.org/10.35774/visnyk2021.03.084 (date of application: 10/15/2025) (in Ukrainian)

Zaverbnyy, A., & Sharovskyy, Ya. (2024). Zastosuvannya innovatsiynykh instrumentiv optymizuvannya biznes-protsesiv pidpryyemstv v umovakh yevro intehruvannya: vyklyky i perspektyvy [Application of innovative tools for optimizing business processes of enterprises in the context of European integration: Challenges and prospects]. Menedzhment ta Pidpryyemnytstvo v Ukrayini: Etapy Stanovlennya ta Problemy Rozvytku, 2(12). https://doi.org/10.23939/smeu2024.02.048 (date of application: 10/15/2025) (in Ukrainian)

Letunovska, N. Ye., & Syhyda, L. O. (2019). Marketynhovi doslidzhennya yak instrument vyznachennya stratehichnykh napryamiv innovatsiynoho rozvytku promyslovoho pidpryyemstva u sferi tovarnoyi polityky [Marketing research as a tool for defining strategic directions of innovative development of an industrial enterprise in product policy]. Biznes Inform, 4(495), 97–105. (in Ukrainian)

Hnatenko, I. A. (2021). Modelyuvannya stsenariyiv stiykoho rozvytku pidpryyemstv v umovakh hlobalizatsiyi ta didzhytalizatsiyi: upravlinskyy aspekt [Modeling scenarios of sustainable enterprise development under globalization and digitalization: managerial aspect]. Investytsiyi: Praktyka ta Dosvid, (16), 20–25. (in Ukrainian)

Hamidov, H. S., Tepsaev, A. M., & Gadzhimuratova, D. Z. (2009). Innovatsii ta konkurentospromozhnist - holovni faktory staloho rozvytku promyslovykh pidpryyemstv [Innovation and competitiveness as the main factors of sustainable development of industrial enterprises]. Innovatsii, 14 s. (in Ukrainian)

Mykytyuk, P. P., Krysko, Zh. L., Ovsyanyuk-Berdadina, O. F., & Skochylias, S. M. (2015). Innovatsiynyi rozvytok pidpryyemstva: Navchalnyi posibnyk [Innovative development of the enterprise: A textbook]. Ternopil: Printer Inform, 224 s. (in Ukrainian)

Lozovskyi, O. M., & Ivantsova, I. V. (2018). Innovatsiinyi proekt yak priorytetnyi napryam rozvytku suchasnoho pidpryyemstva [Innovation project as a priority direction of modern enterprise development]. Molodyi Vchenyi, 2(54), 723–726. (in Ukrainian)

Переглядів статті: 6
Завантажень PDF: 2
Опубліковано
2025-09-29
Як цитувати
Телічко, Н., & Сіпін, А. (2025). УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНИМИ ПРОЄКТАМИ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ МЕТАЛОКОНСТРУКЦІЙ У ГРОМАДСЬКОМУ БУДІВНИЦТВІ. Економіка та суспільство, (79). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-79-48
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ