АДАПТАЦІЯ МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЙ ЦІНОУТВОРЕННЯ ДО ОСОБЛИВОСТЕЙ НАЦІОНАЛЬНИХ РИНКІВ
Анотація
У статті досліджено теоретичні засади та практичні підходи до адаптації маркетингових стратегій ціноутворення на міжнародних ринках. Проаналізовано вплив економічних, культурних, правових і конкурентних чинників на формування цінових стратегій. Узагальнено основні моделі адаптації цін, що дозволяють поєднувати глобальні цілі компаній із локальними особливостями національних економік. Сформовано практичні рекомендації для українських підприємств, орієнтованих на зовнішні ринки, серед яких проведення маркетингових досліджень, управління валютними ризиками, дотримання правових вимог і сертифікація продукції відповідно до міжнародних стандартів. Визначено, що ефективна адаптація маркетингових стратегій ціноутворення підвищує конкурентоспроможність і мінімізує ризики в умовах глобалізації.
Посилання
Kotler P., Keller K., Brady M., Goodman M., Hansen T. (2019). Marketing Management. URL: https://books.google.co.ug/books?id=_-2hDwAAQBAJ&printsec=frontcover&hl=ru#v=onepage&q&f=false
Решітко Н. І. Формування стратегії ціноутворення підприємства. Економіка та суспільство. 2024. Випуск 68. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4964/4909
Bharti R. (2025). International Pricing Strategies: Balancing Profit and Market Penetration. URL: https://publicmediasolution.com/blog/international-pricing-strategies-balancing-profit-and-market-penetration/
Гулик Т. В., Найдовська Т. В., Забігай В. В. Складові системи адаптації маркетингової стратегії. Економіка та суспільство. 2021. Випуск 33. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/864/829
Price Standardization: How to Use Price Standardization to Simplify Your Pricing. URL: https://fastercapital.com/content/Price-Standardization--How-to-Use-Price-Standardization-to-Simplify-Your-Pricing.html.
Жуков С. А. Глокалізація як сучасний і перспективний процес розвитку світового господарства та міжнародних економічних відносин. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія «Економіка«. 2014. Вип. 3. С. 199-201.
Хитра О. В., Терещенко Т. В. Глокалізація як визначальний чинник організації зовнішньоекономічної діяльності в умовах євроінтеграції. Приазовський економічний вісник. 2023. Випуск 4(36). С. 7-15.
Arnold J. (2025). Parity Pricing for SaaS Startups – Everything You Need to Know. URL: https://scalemath.com/blog/parity-pricing/#:~:text
Weldon R. (2024). 10 effective international pricing strategies for your global expansion. URL: https://lokalise.com/blog/international-pricing-strategies/#:~:text
Шевченко Н., Ганжала І. Адаптація цінових стратегій підприємств до кризових викликів на основі маркетингових досліджень. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2024. № 1. С. 274-279.
Бабух І. Б., Фень К. С. Ціноутворення як складова маркетингового аналізу: сучасні підходи. Економічний простір. 2024. № 191. С. 280-284.
Kotler P., Keller K., Brady M., Goodman M., Hansen T. (2019). Marketing Management. Available at: https://books.google.co.ug/books?id=_-2hDwAAQBAJ&printsec=frontcover&hl=ru#v=onepage&q&f=false (in English).
Reshitko N. I. (2024). Formuvannia stratehii tsinoutvorennia pidpryiemstva [Formation of the enterprise pricing strategy]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. 68. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/
journal/article/view/4964/4909 (in Ukrainian).
Bharti R. (2025). International Pricing Strategies: Balancing Profit and Market Penetration. Available at: https://publicmediasolution.com/blog/
international-pricing-strategies-balancing-profit-and-market-penetration/ (in English).
Hulyk T. V., Naidovska T. V., Zabihai V. V. (2021). Skladovi systemy adaptatsii marketynhovoi stratehii [Components of the marketing strategy adaptation system]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. 33. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/864/829 (in Ukrainian).
Price Standardization: How to Use Price Standardization to Simplify Your Pricing (2025). Available at: https://fastercapital.com/content/Price-Standardization--How-to-Use-Price-Standardization-to-Simplify-Your-Pricing.html (in English).
Zhukov S. A. (2014). Hlokalizatsiia yak suchasnyi i perspektyvnyi protses rozvytku svitovoho hospodarstva ta mizhnarodnykh ekonomichnykh vidnosyn [Glocalization as a modern and promising process of development of the world economy and international economic relations]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia “Ekonomika”, vol. 3, pp. 199-201 (in Ukrainian).
Khytra O. V., Tereshchenko T. V. (2023). Hlokalizatsiia yak vyznachalnyi chynnyk orhanizatsii zovnishnoekonomichnoi diialnosti v umovakh yevrointehratsii [Glocalization as a determining factor in the organization of foreign economic activity in the context of European integration]. Pryazovskyi ekonomichnyi visnyk, vol. 4(36). pp. 7-15 (in Ukrainian).
Arnold J. (2025). Parity Pricing for SaaS Startups – Everything You Need to Know. Available at: https://scalemath.com/blog/parity-pricing/#:~:text (in English).
Weldon R. (2024). 10 effective international pricing strategies for your global expansion. Available at: https://lokalise.com/blog/international-pricing-strategies/#:~:text (in English).
Shevchenko N., Hanzhala I. (2024). Adaptatsiia tsinovykh stratehii pidpryiemstv do kryzovykh vyklykiv na osnovi marketynhovykh doslidzhen [Adaptation of pricing strategies of enterprises to crisis challenges based on marketing research]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky, vol. 1, pp. 274-279 (in Ukrainian).
Babukh I. B., Fen K. S. (2024). Tsinoutvorennia yak skladova marketynhovoho analizu: suchasni pidkhody [Pricing as a component of marketing analysis: modern approaches]. Ekonomichnyi prostir, vol. 191, pp. 280-284 (in Ukrainian).

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.

