ВПЛИВ МАРКЕТИНГОВОЇ ЦІНОВОЇ ПОЛІТИКИ НА ФІНАНСОВІ РЕЗУЛЬТАТИ ТА РИНКОВІ ПОЗИЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА

Ключові слова: маркетингова цінова політика, стратегія ціноутворення, фінансові результати, конкурентоспроможність, ринкові позиції

Анотація

У статті досліджено вплив маркетингової цінової політики на фінансові результати діяльності підприємства та його ринкові позиції. Обґрунтовано, що ефективне ціноутворення є стратегічним інструментом забезпечення конкурентоспроможності, прибутковості та стабільного розвитку бізнесу. Розглянуто вплив окремих елементів маркетингової цінової політики на ключові результати діяльності підприємства. Зроблено висновок, що вдале поєднання інструментів впливу дає змогу не лише підвищити прибутковість, але й зміцнити ринкові позиції за рахунок лояльності споживачів, стабільного попиту та гнучкого реагування на зміни конкурентного середовища. Наголошено на необхідності гнучкого управління цінами, застосування аналітичних інструментів і впровадження персоналізованого ціноутворення. Запропоновано практичні рекомендації щодо підвищення ефективності маркетингової цінової політики підприємства.

Посилання

Решітко Н. І. Формування стратегії ціноутворення підприємства. Економіка та суспільство. 2024. Випуск 68. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4964/4909

Кочевой М. М., Колесник О. О., Власова Г. Ціноутворення як інструмент маркетингового планування. Економічний простір. 2024. № 190. С. 275-279.

Петрицька О. С. Маркетингові стратегії ціноутворення у e-сommerce. Ефективна економіка. 2025. № 4. URL: https://www.nayka.com.ua/index.php/ee/article/view/6235/6308

Дядик Т. В., Даниленко В. І., Решетнікова О. В. Вплив маркетингового ціноутворення на поведінку споживачів. Економічний простір. 2023. № 184. С. 74-78.

Dublino J. What is Dynamic Pricing and How Does it Affect E-Commerce. URL: https://www.business.com/articles/what-is-dynamic-pricing-and-how-does-it-affect-ecommerce/

What is Ptrsonalized Pricing? URL: https://dealhub.io/glossary/

personalized-pricing/

Панаско О. А., Микитенко Н. В. Програми лояльності покупців на підприємстві торгівлі: теоретичний та практичний ракурси. Молодий вчений. 2022. № 1(101). С. 233-241.

Ратушняк О. Г., Глущенко Л. Д. Формування маркетингової цінової політики підприємства з врахуванням психологічних ефектів сприйняття ціни. Innovation and Sustainability. 2023. № 1. С. 91-98.

Командровська В.Є., Кривицька Н. Ю., Дудар В. С. Взаємозв’язок ціноутворення та конкурентоспроможності підприємств. Причорноморські економічні студії. 2024. Випуск 87. С. 27-34.

Череп О. Г., Коцеруба А. В. Маркетингове ціноутворення в умовах вільного ринку. Вісник Хмельницького національного університету. 2021.

№ 2. С. 140-144.

Xiong Y., Yang L. Personalized pricing, network effects, and commitment. Journal of Economic Theory. 2025. Vol. 227. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0022053125000821

Reshitko N. I. (2024). Formuvannia stratehii tsinoutvorennia pidpryiemstva [Formation of the enterprise pricing strategy]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. 68. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/

journal/article/view/4964/4909 (in Ukrainian).

Kochevoi M. M., Kolesnyk O. O., Vlasova H. (2024). Tsinoutvorennia yak instrument marketynhovoho planuvannia [Pricing as a marketing planning tool]. Ekonomichnyi prostir, vol. 190, pp. 275-279 (in Ukrainian).

Petrytska O. S. (2025). Marketynhovi stratehii tsinoutvorennia u e-sommerce [Marketing pricing strategies in e-commerce]. Efektyvna ekonomika, vol. 4. Available at: https://www.nayka.com.ua/index.php/ee/article/view/6235/6308 (in Ukrainian).

Diadyk T. V., Danylenko V. I., Reshetnikova O. V. (2023). Vplyv marketynhovoho tsinoutvorennia na povedinku spozhyvachiv [The impact of marketing pricing on consumer behavior]. Ekonomichnyi prostir, vol. 184,

pp. 74-78 (in Ukrainian).

Dublino J. (2025). What is Dynamic Pricing and How Does it Affect E-Commerce. Available at: https://www.business.com/articles/what-is-dynamic-pricing-and-how-does-it-affect-ecommerce/ (in English).

What is Ptrsonalized Pricing? Available at: https://dealhub.io/glossary/personalized-pricing/ (in English).

Panasko O. A., Mykytenko N. V. (2022). Prohramy loialnosti pokuptsiv na pidpryiemstvi torhivli: teoretychnyi ta praktychnyi rakursy [Customer loyalty programs in a retail enterprise: theoretical and practical perspectives]. Molodyi vchenyi, vol. 1(101), pp. 233-241 (in Ukrainian).

Ratushniak O. H., Hlushchenko L. D. (2023). Formuvannia marketynhovoi tsinovoi polityky pidpryiemstva z vrakhuvanniam psykholohichnykh efektiv spryiniattia tsiny [Formation of the enterprise's marketing pricing policy taking into account the psychological effects of price perception]. Innovation and Sustainability, vol. 1, pp. 91-98 (in Ukrainian).

Komandrovska V.Ie., Kryvytska N. Yu., Dudar V. S. (2024). Vzaiemozviazok tsinoutvorennia ta konkurentospromozhnosti pidpryiemstv [The relationship between pricing and enterprise competitiveness]. Prychornomorski ekonomichni studii, vol. 87, pp. 27-34 (in Ukrainian).

Cherep O. H., Kotseruba A. V. (2021). Marketynhove tsinoutvorennia v umovakh vilnoho rynku [Marketing pricing in a free market environment]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu, vol. 2, pp. 140-144 (in Ukrainian).

Xiong Y., Yang L. (2025). Personalized pricing, network effects, and commitment. Journal of Economic Theory, vol. 227. Available at: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0022053125000821 (in English).

Переглядів статті: 8
Завантажень PDF: 3
Опубліковано
2025-09-29
Як цитувати
Луньова, Т. (2025). ВПЛИВ МАРКЕТИНГОВОЇ ЦІНОВОЇ ПОЛІТИКИ НА ФІНАНСОВІ РЕЗУЛЬТАТИ ТА РИНКОВІ ПОЗИЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА. Економіка та суспільство, (79). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-79-150
Розділ
МАРКЕТИНГ