КУЛЬТУРНИЙ ТУРИЗМ У ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ: СУЧАСНИЙ СТАН І ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ

Ключові слова: культурний туризм, Велика Британія, історико-культурна спадщина, музеї, замки, фестивалі, туризм

Анотація

У статті проаналізовано сучасний стан і тенденції розвитку культурного туризму у Великій Британії, яка належить до провідних туристичних дестинацій світу. Висвітлено ресурсний потенціал країни, що включає об’єкти всесвітньої спадщини ЮНЕСКО, музеї, замки, університетські центри та культурні події. Розглянуто географію культурного туризму, де провідними центрами виступають Лондон, Единбург, Манчестер, Оксфорд, Кембридж та інші. Подано статистику відвідуваності історико-культурних атракцій у 2024 році, зокрема Британського музею, музею природознавства, Національної галереї, Единбурзького замку тощо. Відзначено активне впровадження цифрових технологій у музейній сфері, розвиток подієвого туризму, інтеграцію традиційної культури з креативними індустріями. Підкреслено значення сталого розвитку та збереження культурної спадщини.

Посилання

Безсмертнюк Т. Особливості в’їзного футбольного туризму Великої Британії. Економіка та суспільство. 2024. № 67. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-111

Кучерява Г., Козак Т. Розвиток туризму у Великій Британії: особливості та перспективи. Часопис соціально-економічної географії. 2019. Випуск 27. С. 70-80.

Mark L. Pickel. Cultural Heritage Tourism Leadership. Perspectives on Human Dignity. London: Routledge, 2025. 256 р. URL: https://www.routledge.com (дата звернення: 24.08.2025).

Palmer, C. An ethnography of Englishness: Experiencing identity through heritage tourism. Annals of Tourism Research. 2005. Vol. 32, No. 1. P. 7–27. DOI: https://doi.org/10.1016/j.annals.2004.04.006 (дата звернення: 24.08.2025).

Pritchard, A., & Morgan, N. Culture, identity and tourism representation: Marketing Cymru or Wales? Tourism Management. 2001. Vol. 22, No. 2. P. 167–179. DOI: https://doi.org/10.1016/S0261-5177(00)00047-9 (дата звернення: 23.08.2025).

Smith, M. K. Issues in Cultural Tourism Studies: Third edition. London: Routledge, 2015. 407 p. DOI: https://doi.org/10.4324/9781315767697 (дата звернення: 20.08.2025).

Association of Leading Visitor Attractions (ALVA). 2004-2024 Visitor Figures. URL: https://www.alva.org.uk (дата звернення: 27.08.2025)

English Heritage. URL: https://www.english-heritage.org.uk/ (дата звернення: 12.08.2025)

Historic England. Visitor Attraction Trends in England 2024. URL: https://historicengland.org.uk/ (дата звернення: 27.08.2025)

Museums + Heritage. British Museum remains UK’s most visited attraction. URL: https://museumsandheritage.com (дата звернення: 12.08.2025).

Office for National Statistics (ONS). Date on travel trends 2024 URL: https://www.ons.gov.uk (дата звернення: 28.08.2025)

Statista. (2025). Number of visits to leading tourist attractions in the United Kingdom (UK) from 2019 to 2024. URL: https://www.statista.com (дата звернення: 29.08.2025)

The Scottish Sun. URL: https://historicengland.org.uk/ (дата звернення: 29.08.2025)

VisitBritain. URL: https://www.visitbritain.com (дата звернення: 30.08.2025)

VisitEngland. URL: https://www.visitengland.com/ (дата звернення: 30.08.2025)

Bezsmertniuk, T. (2024). Osoblyvosti viznoho futbolnoho turyzmu Velykoi Brytanii [Features of inbound football tourism in the United Kingdom] Ekonomika ta suspilstvo – Economy and society, vol. 67. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-111

Kucheriava, H., Kozak, T. (2019) Rozvytok turyzmu u Velykii Brytanii: osoblyvosti ta perspektyvy [Tourism development in Great Britain: peculiarities and prospects]. Chasopys sotsialno-ekonomichnoi heohrafii – Journal of Social and Economic Geography, vol. 27. P. 70-80.

Mark L. Pickel (2025) Cultural Heritage Tourism Leadership. Perspectives on Human Dignity. London: Routledge. 256 р. Available at: https://www.routledge.com (accessed August 24, 2025)

Palmer, C. (2005) An ethnography of Englishness: Experiencing identity through heritage tourism. Annals of Tourism Research. Vol. 32, No. 1. P. 7–27. DOI: https://doi.org/10.1016/j.annals.2004.04.006 (accessed August 24, 2025)

Pritchard, A., & Morgan, N. (2001) Culture, identity and tourism representation: Marketing Cymru or Wales? Tourism Management. Vol. 22, No.2. P. 167–179. DOI: https://doi.org/10.1016/S0261-5177(00)00047-9 (accessed August 23, 2025)

Smith, M. K. (2015) Issues in Cultural Tourism Studies: Third edition. London: Routledge. 407 p. DOI: https://doi.org/10.4324/9781315767697 (accessed August 20, 2025)

Association of Leading Visitor Attractions (ALVA). 2004-2024 Visitor Figures. Available at: https://www.alva.org.uk (accessed August 27, 2025)

English Heritage. Available at: https://www.english-heritage.org.uk/ (accessed August 12, 2025)

Historic England. Visitor Attraction Trends in England 2024. Available at: https://historicengland.org.uk/ (accessed August 27, 2025)

Museums + Heritage. British Museum remains UK’s most visited attraction. Available at: https://museumsandheritage.com (accessed August 12, 2025)

Office for National Statistics (ONS). Date on travel trends 2024. Available at: https://www.ons.gov.uk (accessed August 28, 2025)

Statista. (2025). Number of visits to leading tourist attractions in the United Kingdom (UK) from 2019 to 2024. Available at: https://www.statista.com (accessed August 29, 2025)

The Scottish Sun. Available at: https://historicengland.org.uk/ (accessed August 29, 2025)

VisitBritain. Available at: https://www.visitbritain.com (accessed August 30, 2025)

VisitEngland. Available at: https://www.visitengland.com/ (accessed August 30, 2025)

Переглядів статті: 3
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2025-08-25
Як цитувати
Пригара, О. (2025). КУЛЬТУРНИЙ ТУРИЗМ У ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ: СУЧАСНИЙ СТАН І ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ. Економіка та суспільство, (78). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-78-71