МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ОБРОБКИ ЦИФРОВИХ ДАНИХ ДЛЯ ПРОСУВАННЯ ПРОДУКЦІЇ ПІДПРИЄМСТВ МЕТОДАМИ ІНТЕРНЕТ КОМУНІКАЦІЙ

  • Олександр Скакун Національний університет біоресурсів та природокористування України https://orcid.org/0009-0002-8158-2278
  • Олександр Луцій Національний університет біоресурсів та природокористування України https://orcid.org/0009-0007-5235-9655
Ключові слова: цифрові технології, інтернет-маркетинг, сільськогосподарське підприємство, просування в інтернеті, збір даних

Анотація

У статті досліджено методологічні засади збору, обробки та аналізу цифрових даних з метою підвищення ефективності інтернет-комунікацій у процесі просування продукції аграрних підприємств. Розглянуто ключові аспекти цифрового маркетингу в аграрному секторі, включаючи канали інтернет-комунікації, структуру цифрових платформ та особливості поведінки споживачів. Визначено інструменти для збору даних з різних джерел, та методи їх використання. Обґрунтовано доцільність використання персоналізованих взаємодій та алгоритмів машинного навчання для прогнозування результатів рекламних кампаній. Запропоновано сучасні підходи до оптимізації рекламних стратегій аграрних підприємств на основі аналітики даних, що сприяє зростанню їхньої рентабельності, адаптивності до цифрових викликів, ефективності управлінських рішень та загальній конкурентоспроможності в умовах цифрової трансформації економіки.

Посилання

Novytska, Iryna & Chychkalo-Kondratska, Iryna & Chyzhevska, Maryna & Sydorenko-Melnyk, Hanna & Tуtarenko, Liubov. Digital Marketing in the System of Promotion of Organic Products. WSEAS TRANSACTIONS ON BUSINESS AND ECONOMICS. № 18. 2023. С. 524-530. URL: https://wseas.com/journals/bae/2021/b085107-1289.pdf (дата звернення: 10.07.2025)

Hüseyin Fatih Atli. Digital marketing in the agricultural sector and digital transformation in agricultural marketing – 2024: Tokyo 8th International Conference on Innovative Studies & Contemporary Scientific Research Congress. Tokyo. 2024. С. 415–418. DOI: http://dx.doi.org/10.13140/RG.2.2.17968.37122 (дата звернення: 10.07.2025).

Maina F, Mburu J and Nyang’anga H. Drivers of extent of commercialization of potato farming through digital marketing platforms in Nakuru County, Kenya. Front. Sustain. Food Syst. 2024. DOI: https://doi.org/10.3389/fsufs.2024.1307978 (дата звернення: 10.07.2025).

Yu Pan, Jianxin Sun, Hongfeng Yu, Geng Bai, Yufeng Ge, Joe Luck, Tala Awada. Transforming Agriculture with Intelligent Data Management and Insights. 2024. DOI: https://doi.org/10.48550/arXiv.2401.13672 (дата звернення: 12.07.2025).

Nedson Soares, Regina Braga, Jose Maria David, Kennya Siqueira, Victor Stroele. Data Analysis in Social Networks for Agribusiness - A Systematic Mapping Study. 2022. С. 6. DOI: https://doi.org/10.48550/arXiv.2208.14807 (дата звернення: 12.07.2025).

Омеля́ненко В.А. Розвиток Інтернет-маркетингу на підприємствах аграрного сектору. C. 82. 2024. URL: https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u145/dis_omelyanenko.pdf (дата звернення: 12.07.2025).

Кузнецова А. Як штучний інтелект змінить Google рекламу – думка PPC спеціалістів Webpromo. 2023. URL: https://web-promo.ua/ua/blog/yak-shtuchnij-intelekt-zminit-google-reklamu-dumka-ppc-specialistiv-webpromo/# (дата звернення: 12.07.2025).

Максим Селіщев. Автоматизація реклами в Google Ads – частина 2. 2020. URL: https://horoshop.ua/ua/blog/kontekstnaya-reklama-google-ads/ (дата звернення: 12.07.2025).

Netpeak. Як підключити GA4 до Looker Studio (Google Data Studio). 2024. URL: https://netpeak.net/uk/blog/yak-pidklyuchiti-ga4-do-looker-studio-google-data-studio/ (дата звернення: 14.07.2025).

Simon Kemp. Digital 2023: Global Overview Report. 2023. URL: https://datareportal.com/reports/digital-2023-global-overview-report (дата звернення: 14.07.2025).

Кузик Олег. Internet Tools in Marketing Communications of Agribusinesses in Ukraine. Universal Journal of Agricultural Research. 2023. Vol. 11, No. 2. С. 217–229. URL: http://www.hrpub.org/download/20230228/UJAR1-10429884.pdf (дата звернення: 28.07.2025).

Гуща Інна, Журба Артем. Особливості застосування цифрового маркетингу в агробізнесі. Path of Science. 2024. Т. 10, № 8. DOI: http://dx.doi.org/10.22178/pos.107-1 (дата звернення: 28.07.2025).

Степанюк О., Сеник Ю., Іваник І., Сеник А. Особливості розвитку системи аграрного маркетингу із застосуванням інформаційних технологій. Науковий вісник Львівського національного університету ветеринарної медицини та біотехнологій імені С.З. Ґжицького. Серія: Економічні науки. 2023. Т. 25, № 102. С. 11–21. DOI: https://doi.org/10.32718/nvlvet-e10202 (дата звернення: 28.07.2025).

Tomashuk I., Koliadenko S., Burdiak M. (2025). The impact of digital innovations on the development of agricultural business. Baltic Journal of Economic Studies. Vol. 11, № 1. P. 361–375. DOI: https://doi.org/10.30525/2256-0742/2025-11-1-361-375 (дата звернення: 28.07.2025).

Novytska, Iryna & Chychkalo-Kondratska, Iryna & Chyzhevska, Maryna & Sydorenko-Melnyk, Hanna & Tуtarenko, Liubov. (2021) Digital Marketing in the System of Promotion of Organic Products. WSEAS TRANSACTIONS ON BUSINESS AND ECONOMICS. 18. С. 524. URL: https://wseas.com/journals/bae/2021/b085107-1289.pdf. (accessed July 10, 2025).

Hüseyin Fatih Atli. (2024) Digital marketing in the agricultural sector and digital transformation in agricultural marketing – 2024: Tokyo 8th International Conference on Innovative Studies & Contemporary Scientific Research Congress. Tokyo. pp. 415–418. DOI: http://dx.doi.org/10.13140/RG.2.2.17968.37122 (accessed July 10, 2025).

Florence Maina, John Mburu. (2024) Drivers of extent of commercialization of potato farming through Digital Agricultural Marketing Platforms. Frontiers in Sustainable Food Systems. DOI: https://doi.org/10.3389/fsufs.2024.1307978 (accessed July 10, 2025).

Yu Pan, Jianxin Sun, Hongfeng Yu, Geng Bai, Yufeng Ge, Joe Luck, Tala Awada. (2024) Transforming Agriculture with Intelligent Data Management and Insights. DOI: https://doi.org/10.48550/arXiv.2401.13672 (accessed July 12, 2025).

Nedson Soares, Regina Braga, Jose Maria David, Kennya Siqueira, Victor Stroele. (2022) Analiz danykh u sotsialnykh merezhakh dlia ahrobiznesu — systematychne kartohrafichne doslidzhennia [Data Analysis in Social Networks for Agribusiness — A Systematic Mapping Study]. Pp. 6. DOI: https://doi.org/10.48550/arXiv.2208.14807 (accessed July 12, 2025).

Omelianenko V.A. (2024) Rozvytok Internet-marketynhu na pidpryiemstvakh ahrarnoho sektoru [Development of Internet marketing in agricultural enterprises.] Pp. 82. Available at: https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u145/dis_omelyanenko.pdf (accessed: 12.06.2025), (in Ukrainian).

Kuznetsova A. (2023) Yak shtuchnyi intelekt zminyt Google reklamu – dumka PPC spetsialistiv Webpromo. [How artificial intelligence will change Google advertising – opinion of PPC specialists at Webpromo] Available at: https://web-promo.ua/ua/blog/yak-shtuchnij-intelekt-zminit-google-reklamu-dumka-ppc-specialistiv-webpromo/# (accessed: 12.06.2025), (in Ukrainian).

Maksym Selishchev. (2020) Avtomatyzatsiia reklamy v Google Ads – chastyna 2 [Automating advertising in Google Ads – part 2]. Available at: https://horoshop.ua/ua/blog/kontekstnaya-reklama-google-ads/ (accessed: July 12, 2025), (in Ukrainian).

Netpeak. (2024) Yak pidkliuchyty GA4 do Looker Studio (Google Data Studio). [How to connect GA 4 to Looker Studio (Google Data Studio).] Available at: https://netpeak.net/uk/blog/yak-pidklyuchiti-ga4-do-looker-studio-google-data-studio/ (accessed: July 14, 2025), (in Ukrainian)

Simon Kemp. (2023) Digital 2023: Global overview report. Available at: https://datareportal.com/reports/digital-2023-global-overview-report (accessed: July 14, 2025).

Kuzyk Oleg. (2023). Internet Tools in Marketing Communications of Agribusinesses in Ukraine. Universal Journal of Agricultural Research, 11(2), pp. 217–229. Available at: http://www.hrpub.org/download/20230228/UJAR1-10429884.pdf (accessed: July 16, 2025).

Gushcha Inna, Zhurba Artem. (2024). Osoblyvosti zastosuvannia tsyfrovoho marketynhu v ahrobiznesi [Features of digital marketing application in agribusiness]. Path of Science, 10(8). DOI: http://dx.doi.org/10.22178/pos.107-1 (accessed: July 28, 2025), (in Ukrainian).

Stepaniuk O., Senyk Y., Ivanyk I., Senyk A. (2023). Osoblyvosti rozvytku systemy ahrarnoho marketynhu iz zastosuvanniam informatsiinykh tekhnolohii [Features of the development of the agricultural marketing system using information technologies]. Scientific Messenger of Lviv National University of Veterinary Medicine and Biotechnologies. Series: Economical Sciences, 25(102), pp. 11–21. DOI: https://doi.org/10.32718/nvlvet-e10202 (accessed: July 28, 2025), (in Ukrainian).

Tomashuk I., Koliadenko S., Burdiak M. (2025). The impact of digital innovations on the development of agricultural business. Baltic Journal of Economic Studies, 11(1), pp. 361–375. DOI: https://doi.org/10.30525/2256-0742/2025-11-1-361-375 (accessed: July 28, 2025)

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2025-06-30
Як цитувати
Скакун, О., & Луцій, О. (2025). МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ОБРОБКИ ЦИФРОВИХ ДАНИХ ДЛЯ ПРОСУВАННЯ ПРОДУКЦІЇ ПІДПРИЄМСТВ МЕТОДАМИ ІНТЕРНЕТ КОМУНІКАЦІЙ. Економіка та суспільство, (76). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-76-64
Розділ
МАРКЕТИНГ