ЦИФРОВІЗАЦІЯ УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА: СУЧАСНІ ТРЕНДИ ТА ВИКЛИКИ

  • Роман Прокопенко Національний університет біоресурсів і природокористування України http://orcid.org/0000-0001-5615-9959
Ключові слова: цифровізація, маркетингова діяльність, цифрова трансформація, маркетинг, управління маркетинговою діяльністю підприємства, цифрові технології, CRM, аналіз великих даних, штучний інтелект, маркетингова стратегія

Анотація

У статті проведено комплексний аналіз сучасних тенденцій цифровізації управління маркетинговою діяльністю підприємства, а також виявлено ключові виклики, які стоять перед підприємствами. Визначено сутність управління маркетинговою діяльністю у межах підприємства. Наведено перелік складових управління маркетинговою діяльністю підприємства. Окреслено поняття системи управління маркетинговою діяльністю підприємства. Проаналізовано напрями цифровізації управління маркетинговою діяльністю підприємства. Встановлено ключові тенденції цифровізації системи управління маркетинговою діяльністю підприємства. Визначено ключові цифрові технології, які доцільно використовувати з метою підвищення ефективності управління маркетинговою діяльністю підприємств. З’ясовано виклики, які перешкоджають ефективній цифровізації системи управління маркетингом підприємства.

Посилання

Білоусько Т. Цифровізація маркетингової діяльності підприємства. Економіка та суспільство. 2023. №52. С. 1-6. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2608 (дата звернення: 09.05.2025)

Кримська А. О., Балик У. О., Клімова І. О. Цифрова трансформація у сфері маркетингу: нові підходи та можливості. Академічні візії. 2023. №26. С. 1-12. URL: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/794 (дата звернення: 09.05.2025)

Архипова Т. В., Корюгін А. В. Цифровізація управління маркетинговою діяльністю підприємства. Інвестиція: практика та досвід. 2023. №10. С. 65-68. URL: https://nayka.com.ua/index.php/investplan/article/view/1511 (дата звернення: 09.05.2025)

Обіход С. Digital-маркетинг в умовах цифровізації сучасних бізнес-процесів. Економіка та суспільство. 2023. №50. С. 1-8. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2439/2359 (дата звернення: 10.05.2025)

Неміш Ю. Сучасні тенденції розвитку маркетингової діяльності підприємств в умовах цифрових трансформацій. Економіка та суспільство. 2022. №48. C. 1-6. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1488/1434 (дата звернення: 10.05.2025)

Руденко М. В., Кирилюк Є. М., Хуторна М. Е. Цифровізація: маркетингові тренди та платформи реалізації. Науковий вісник Одеського національного економічного університету. 2022. №5-6. С. 80-87. URL: http://n-visnik.oneu.edu.ua/collections/2022/294-295/page.php?idabstract/ukr/80-87 (дата звернення: 10.05.2025)

Касич А. Особливості управління маркетинговою діяльністю підприємства в умовах пандемії. Економіка та суспільство. 2021. №34. C. 1-8. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/986 (дата звернення: 10.05.2025)

Гризовська Л. О., Сітарчук О. В. Ефективність управління маркетинговою діяльністю на підприємстві. Економіка і суспільство. 2018. №16. С. 308-315. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/16_ukr/47.pdf (дата звернення: 11.05.2025)

Олійник Г. Ю. Цифровізація маркетингової системи управління підприємством. Інвестиції: практика та досвід. 2021. №4. С. 29-35. URL: http://www.investplan.com.ua/?op=1&z=7337&i=4 (дата звернення: 11.05.2025)

Bilousko, T. (2023). Tsyfrovizatsiia marketynhovoi diialnosti pidpryiemstva [Digitalization of the company's marketing activities]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and Society, vol. no 52, pp. 1-6. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2608 (Accessed on 09.05.2025)

Krymska, A. O., Balyk, U. O., Klimova, I. O. (2023). Tsyfrova transformatsiia u sferi marketynhu: novi pidkhody ta mozhlyvosti [Digital transformation in the field of marketing: new approaches and opportunities]. Akademichni vizii – Academic Visions, vol. no 26, pp. 1–12. Available at: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/794 (Accessed on 09.05.2025)

Arkhypova, T. V., Koriuhin, A. V. (2023). Tsyfrovizatsiia upravlinnia marketynhovoiu diialnistiu pidpryiemstva [Digitalization of marketing activity management of the enterprise]. Investytsii: praktyka ta dosvid – Investments: Practice and Experience, vol. no 10, pp. 65–68. Available at: https://nayka.com.ua/index.php/investplan/article/view/1511 (Accessed on 09.05.2025)

Obikhod, S. (2023). Digital-marketynh v umovakh tsyfrovizatsii suchasnykh biznes-protsesiv [Digital marketing in the context of digitalization of modern business processes]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and Society, vol. no 50, pp. 1-8. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2439/2359 (Accessed on 10.05.2025)

Nemish, Yu. (2022). Suchasni tendentsii rozvytku marketynhovoi diialnosti pidpryiemstv v umovakh tsyfrovykh transformatsii [Modern trends in the development of marketing activities of enterprises under digital transformations]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and Society, vol. no 48, pp. 1-6. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1488/1434 (Accessed on 10.05.2025)

Rudenko, M. V., Kyryliuk, Ye. M., Khutorna, M. E. (2022). Tsyfrovizatsiia: marketynhovi trendy ta platformy realizatsii [Digitalization: marketing trends and implementation platforms]. Naukovyi visnyk Odeskoho natsionalnoho ekonomichnoho universytetu – Scientific Bulletin of Odesa National Economic University, vol. no 5–6, pp. 80–87. Available at: http://n-visnik.oneu.edu.ua/collections/2022/294-295/page.php?id=abstract/ukr/80-87 (Accessed on 10.05.2025)

Kasych, A. (2021). Osoblyvosti upravlinnia marketynhovoiu diialnistiu pidpryiemstva v umovakh pandemii [Features of marketing management of an enterprise in a pandemic environment]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and Society, vol. no 34, pp. 1-8. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/986 (Accessed on 10.05.2025)

Hryzovska, L. O., Sitarchuk, O. V. (2018). Efektyvnist upravlinnia marketynhovoiu diialnistiu na pidpryiemstvi [Effectiveness of marketing activity management at the enterprise]. Ekonomika i suspilstvo – Economy and Society, vol. no 16, pp. 308–315. Available at: https://economyandsociety.in.ua/journals/16_ukr/47.pdf (Accessed on 11.05.2025)

Oliinyk, H. Yu. (2021). Tsyfrovizatsiia marketynhovoi systemy upravlinnia pidpryiemstvom [Digitalization of the enterprise marketing management system]. Investytsii: praktyka ta dosvid – Investments: Practice and Experience. vol. no 4, pp. 29-35. Available at: http://www.investplan.com.ua/?op=1&z=7337&i=4 (Accessed on 11.05.2025)

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2025-04-28
Як цитувати
Прокопенко, Р. (2025). ЦИФРОВІЗАЦІЯ УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА: СУЧАСНІ ТРЕНДИ ТА ВИКЛИКИ. Економіка та суспільство, (74). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-74-130
Розділ
МАРКЕТИНГ