ДОСЛІДЖЕННЯ ЗМІНИ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧІВ В СФЕРІ ГОСТИНОСТІ ТА ТУРИЗМУ
Анотація
В глобальному суспільстві відбуваються зміни, які стосуються можливостей, в тому числі економічних ресурсів, цінностей, образу життя, що проявляються в моделі споживацької поведінки також під час відпочинку та подорожей. Актуальність дослідження полягає у виявленні закономірностей та детермінант нової споживчої поведінки, що дозволить формувати адекватні інструменти управління попитом та підвищувати стійкість туристичних і готельно-ресторанних послуг у нестабільному середовищі. В статті розглянуто трансформації способу життя та споживчої поведінки українців у період пандемії та війни, а також їхній вплив на загальний рівень споживання, та на попит на послуги туристичної та готельно-ресторанної сфери зокрема. Проаналізовано природу, чинники та значення відкладеного попиту на послуги в цих галузях. Зазначено особливості формування нових споживчих звичок під впливом кризових обставин.
Посилання
Sigala M. Tourism and COVID-19: Impacts and implications for advancing and resetting industry and research. Journal of Business Research. 2020. Vol. 117. p. 312–321. URL: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.06.015 (дата звернення: 24.05.25)
Радіонова О.М., Писарева І.В., Александрова С.А. Аналіз тенденцій сучасного туристичного попиту: вплив культурних змін та технологічних інновацій на вибір подорожей. Економіка та суспільство. 2024. № 60. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/3700 (дата звернення: 24.05.25)
Бочко О. Ю., Кожушок Н. Дослідження поведінки споживачів в умовах СОVID-19 та вплив на них трендів маркетингу. Приазовський економічний вісник. 2021. № 2 (25). С. 66–71. URL: http://pev.kpu.zp.ua/journals/2021/2_25_ukr/14.pdf. (дата звернення: 24.05.25)
Смирнов І., Любіцева О. Відкладений попит на туристичні послуги як чинник розвитку туризму в постпандемічний час у світі та в Україні. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Туризм. 2022. №5(1). С. 6–26. URL: https://doi.org/10.31866/2616-7603.5.1.2022.261993 (дата звернення: 24.05.25)
Tomej K., Bilynets I. Large-scale tourism transformations through regeneration: A living systems perspective on tourism developments in Ukraine during the war. Annals of Tourism Research. Vol. 109, 2024. URL: https://doi.org/10.1016/j.annals.2024.103856. (дата звернення: 24.05.25)
Lukianenko A. Examining Changes in Brand Preferences During Crisis: The Case of Ukraine. Acta academica karviniensia, 2024. Volume XXIV(2). p. 28-41. DOI: 10.25142/aak.2024.00
Friedman, Walter A. "Irving Fisher, Economic Forecasting, and the Myth of the Business Cycle." Harvard Business School Working Paper,
No. 08-037, November 2007. URL: https://www.hbs.edu/faculty/Pages/item.aspx?num=31250 (дата звернення: 24.05.25)
Sigala M. (2020). Tourism and COVID-19: Impacts and implications for advancing and resetting industry and research. Journal of Business Research, Vol. 117, pp. 312–321. Available at: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.06.015 (accessed May 24, 2025)
Radionova O. M., Pysareva I. V., Aleksandrova S. A. (2024). Analiz tendentsii suchasnoho turytychnoho popytu: vplyv kulturnykh zmin ta tekhnolohichnykh innovatsii na vybir podorozhei [Analysis of Trends in Contemporary Tourism Demand: The Impact of Cultural Shifts and Technological Innovations on Travel Choices]. Ekonomika ta suspilstvo, № 60. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/3700 (accessed May 24, 2025)
Bochko O. Yu., Kozhushok N. (2021). Doslidzhennia povedinky spozhyvachiv v umovakh COVID-19 ta vplyv na nykh trendiv marketynhu [Consumer Behavior Research Under COVID-19 Conditions and the Impact of Marketing Trends]. Pryazovskyi ekonomichnyi visnyk, № 2(25), pp. 66–71. Available at: http://pev.kpu.zp.ua/journals/2021/2_25_ukr/14.pdf (accessed May 24, 2025)
Smyrnov I., Liubitseva O. (2022). Vidkladenyi popyt na turystychni posluhy yak chynnyk rozvytku turyzmu v postpandemichnyi chas u sviti ta v Ukraini [Postponed Demand for Tourism Services as a Driver of Tourism Development in the Post-Pandemic Period in the World and in Ukraine]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu kultury i mystetstv. Seriia: Turyzm, 5(1), pp. 6–26. Available at: https://doi.org/10.31866/2616-7603.5.1.2022.261993 (accessed May 24, 2025)
Tomej K., Bilynets I. (2024). Large-scale tourism transformations through regeneration: A living systems perspective on tourism developments in Ukraine during the war. Annals of Tourism Research, Vol. 109. Available at: https://doi.org/10.1016/j.annals.2024.103856 (accessed May 24, 2025)
Lukianenko A. (2024). Examining Changes in Brand Preferences During Crisis: The Case of Ukraine. Acta Academica Karviniensia, Vol. XXIV(2), pp. 28–41. DOI: 10.25142/aak.2024.00
Friedman W. A. (2007). Irving Fisher, Economic Forecasting, and the Myth of the Business Cycle. Harvard Business School Working Paper, No. 08-037. Available at: https://www.hbs.edu/faculty/Pages/item.aspx?num=31250 (accessed May 24, 2025)

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.