АНАЛІЗ ТЕНДЕНЦІЙ СУЧАСНОГО ТУРИСТИЧНОГО ПОПИТУ: ВПЛИВ КУЛЬТУРНИХ ЗМІН ТА ТЕХНОЛОГІЧНИХ ІННОВАЦІЙ НА ВИБІР ПОДОРОЖЕЙ

  • Ірина Писарева Харківський національний університет міського господарства ім. О.М. Бекетова https://orcid.org/0000-0003-1433-9104
  • Світлана Александрова Харківський національний університет міського господарства ім. О.М. Бекетова https://orcid.org/0000-0001-9842-436X
  • Ольга Радіонова Харківський національний університет міського господарства ім. О.М. Бекетова https://orcid.org/0000-0003-0570-3648
Ключові слова: туристичний попит, культурні зміни, інновації, туризм, розвиток

Анотація

Сучасний туристичний попит формується під впливом різноманітних факторів, серед яких особливе місце займають культурні зміни та технологічні інновації. Ці аспекти не лише модифікують уявлення про подорожі, але й розширюють можливості для вибору нових напрямків та способів подорожування. Вплив культурних змін на туристичний попит проявляється через зростаюче прагнення до автентичності, бажання зануритися в культуру відвідуваної країни, а також через зміни у відношенні до відпочинку та подорожей, які стають частиною самовираження. З іншого боку, технологічні інновації радикально змінюють спосіб, яким туристи планують та здійснюють подорожі, від бронювання готелів та авіаквитків онлайн до використання додатків для навігації, віртуальної реальності для попереднього ознайомлення з місцями відвідувань, та персоналізованих пропозицій. В статті проаналізовано, як саме культурні зміни та технологічні інновації впливають на тенденції сучасного туристичного попиту та як ці впливи можуть бути адаптовані туристичною індустрією для задоволення потреб та очікувань сучасних мандрівників.

Посилання

Грідін О.В., Заїка С.О. Інноваційний розвиток туристичної сфери України: стан, проблеми, перспективи. Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі: матеріали Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції, (02 листопада 2022 р.): тези доповіді. Харків: ДБТУ, 2022. С. 260–261.

Гуржій Н.М., Третинко А.В. Інноваційні технології в туристичній індустрії. Сталий розвиток економіки. 2013. № 3. С. 221–224. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/sre_2013_3_49

Ліхоносова Г.С., Черниш Р.О. Інноваційні технології запровадження туристично-рекреаційної діяльності. Проблеми системного підходу в економіці. 2018. Вип. 3(2). С. 19–23. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PSPE_print_2018_3(2)__5

Connected World: Transforming Travel, Transportation and Supply Chains. World Economic Forum. May 2013. 48 p. URL: http://www3.weforum.org/docs/WEF_MO_ConnectedWorld_Report_2013.pdf

Hridin O.V., Zaika S.O. (2022) Innovatsiinyi rozvytok turystychnoi sfery Ukrainy: stan, problemy, perspektyvy [Innovative development of the tourism sphere of Ukraine: state, problems, prospects]. Aktualni problemy ta perspektyvy rozvytku ahroprodovolchoi sfery, industrii hostynnosti ta torhivli: materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi Internet-konferentsii, (02 lystopada 2022 r.): tezy dopovidi. Kharkiv: DBTU, pp. 260–261.

Hurzhii N.M., Tretynko A.V. (2013) Innovatsiini tekhnolohii v turystychnii industrii [Innovative technologies in the tourism industry]. Stalyi rozvytok ekonomiky. № 3. pp. 221–224. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/sre_2013_3_49

Likhonosova H.S., Chernysh R.O. (2018) Innovatsiini tekhnolohii zaprovadzhennia turystychno-rekreatsiinoi diialnosti [Innovative technologies for the introduction of tourist and recreational activity]. Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi. vol. 3(2). pp. 19–23. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PSPE_print_2018_3(2)__5

Connected World: Transforming Travel, Transportation and Supply Chains. World Economic Forum. May 2013. 48p. Available at: http://www3.weforum.org/docs/WEF_MO_ConnectedWorld_Report_2013.pdf

Переглядів статті: 31
Завантажень PDF: 25
Опубліковано
2024-02-27
Як цитувати
Писарева, І., Александрова , С., & Радіонова , О. (2024). АНАЛІЗ ТЕНДЕНЦІЙ СУЧАСНОГО ТУРИСТИЧНОГО ПОПИТУ: ВПЛИВ КУЛЬТУРНИХ ЗМІН ТА ТЕХНОЛОГІЧНИХ ІННОВАЦІЙ НА ВИБІР ПОДОРОЖЕЙ. Економіка та суспільство, (60). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-152