АНТИКРИЗОВІ КОМУНІКАЦІЇ ЯК ІНСТРУМЕНТ ОПЕРАЦІЙНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ ОРГАНІЗАЦІЙ

Ключові слова: антикризові комунікації, операційний менеджмент, управління кризою, стратегія, організація, управлінські рішення, стейкхолдери

Анотація

У сучасних умовах високої динаміки зовнішнього середовища, нестабільності ринків, інформаційних загроз і глобальних викликів, ефективне управління кризами стає критичним чинником стабільності та розвитку організацій. У статті розглядається роль антикризових комунікацій як ключового інструменту операційного менеджменту, що забезпечує збереження функціональної цілісності, адаптацію до змін і мінімізацію негативних наслідків непередбачуваних ситуацій. Антикризові комунікації виступають не лише засобом інформування, а й важелем впливу на управлінські рішення, емоційний стан персоналу та репутацію організації. У роботі проаналізовано етапи побудови ефективної антикризової комунікаційної стратегії в межах операційного менеджменту, включаючи: оцінку ризиків, планування сценаріїв реагування, створення комунікаційної команди, моніторинг інформаційного простору та зворотний зв’язок. Наведено приклади успішного використання комунікаційних підходів під час кризових ситуацій в організаціях різних сфер.

Посилання

Ареф’єва О., Пілецька С., Лістрова М. Формування конкурентної стратегії підприємства в системі антикризового управління. Економіка та суспільство. 2022. № 43. URL: http://eepl.at.ua/_ld/0/64_eejpl_journal_2.pdf

Бланк І. А. Управління фінансовими ризиками. Київ: Ніка-Центр, 2005. 600 с.

Камінський, Л.Р. (2024). Методичні підходи до дослідження інноваційної діяльності підприємств. Економіка та суспільство, (59).

Ковальчук, Т., Загарій, В. (2024). Інноваційні стратегії міжнародної конкурентоспроможності підприємств України. Економіка та суспільство, (59).

Лігоненко Л.О. Антикризове управління підприємством: теоретико-методологічні засади та практичний інструментарій. К.: КНТЕУ, 2001. 580 с.

Орел А.М., Шило В.В., Кравченко С.Ю. Фінансова стійкість маркетингової діяльності підприємств в умовах кризи. Журнал Інвестиції: практика та досвід. Науковий фаховий журнал. 2024. № 19. С. 80-84.

Орел В.М., Афанасьєв І.П. Роль інновацій в системі трансформації економіки. Вісник Сумського національного університету. Серія «Економіка і менеджмент». Науковий журнал. 2020. №3(85). С. 105-110.

Паламарчук Г. М., Шевченко М. М. Організаційні інновації як чинник підвищення конкурентоспроможності економіки. Проблеми науки. 2017. №2. С. 2-8.

Пухтаєвич Г.О. Аналіз національної економіки. Київ: КНЕУ, 2003. 148 с.

Романова О. О. Світовий досвід організаційних інновацій. Інвестиції: практика та досвід. № 17. 2009. С. 29-32.

Старостіна А. О., Кравченко В.А. Ризик-менеджмент: теорія та практика: навч. посіб. Київ: Кондор, 2009. 200 с.

Aref'eva O., Piletska S. and Listrova M. (2022). Formuvannya konkurentnoyi stratehiyi pidpryyemstva v systemi antykryzovoho upravlinnya [Formation of the competitive strategy of the enterprise in the anti-crisis management system]. Ekonomika ta suspil'stvo-Economy and society, vol. 43, Available at: http://www.economyandsociety.in.ua/ index.php/journal/article/view/1721/1658 (accessed April 02, 2025).

Blank I. A. (2005). Upravlinnya finansovymy ryzykamy [Management of financial risks], Nika-Center, Kyiv. (in Ukrainian)

Kaminsky L.R. (2024). Metodychni pidkhody do doslidzhennya innovatsiynoyi diyalʹnosti pidpryyemstv [Methodical approaches to the research of innovative activities of enterprises]. Ekonomika ta suspil'stvo-Economy and society, vol. (59).

Kovalchuk T. and Zaghariy V. (2024). Innovatsiyni stratehiyi mizhnarodnoyi konkurentospromozhnosti pidpryyemstv Ukrayiny [Innovative strategies of international competitiveness of Ukrainian enterprises]. Ekonomika ta suspil'stvo-Economy and society, vol. (59).

Ligonenko L. O. (2005) Antykryzove upravlinnya pidpryyemstvom [Anti-crisis management of the enterprise], KNTEU, Kyiv. (in Ukrainian)

Orel A.M. and Shilo V.V. Kravchenko S. Yu. (2024). Financial sustainability of marketing activities of enterprises in times of crisis [Financial stability of marketing activities of enterprises in crisis conditions]. Zhurnal Investytsiyi: praktyka ta dosvid- Journal Investments: practice and experience, no. 19, pp. 80-84.

Orel V. and Afanasyev I. (2020). The role of innovations in the system of economic transformation [The role of innovations in the system of economic transformation]. Visnyk Sumsʹkoho natsionalʹnoho universytetu-Bulletin of Sumy National University. Series "Economics and Management", no. 3(85). pp. 105-110.

Palamarchuk, H. M. and Shevchenko, M. M. (2017). Orhanizatsiyni innovatsiyi yak chynnyk pidvyshchennya konkurentospromozhnosti ekonomiky [Organizational innovations as a factor in increasing the competitiveness of the economy]. Problemy nauky-Problems of science, № 2. рр 2-8.

Pukhtaievych, H.O. (2003), Analiz natsionalʹnoyi ekonomiky [Analysis of the national economy]. Kyiv, KNEU. (in Ukrainian)

Romanova, O. O. (2009). Svitovyy dosvid orhanizatsiynykh innovatsiy [World experience of organizational innovation], Investytsii: praktyka ta dosvid-Investments: practice and experience, № 17. рр. 29-32.

Starostina, A.O. and Kravchenko, V.A. (2009). Ryzyk-menedzhment: teoriya ta praktyka [Risk management: theory and practice], Condor, Kyiv. (in Ukrainian).

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2025-03-31
Як цитувати
Орел, А., Молодець, С., & Гаврилюк, І. (2025). АНТИКРИЗОВІ КОМУНІКАЦІЇ ЯК ІНСТРУМЕНТ ОПЕРАЦІЙНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ ОРГАНІЗАЦІЙ. Економіка та суспільство, (73). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-73-72
Розділ
ЕКОНОМІКА