ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ МІЖНАРОДНИХ РІТЕЙЛЕРІВ НА РОЗДРІБНІ МЕРЕЖІ ТА ЗМІН СПОЖИВЧИХ ВПОДОБАНЬ
Анотація
Стаття присвячена дослідженню впливу міжнародних рітейлерів на розвиток локальних роздрібних мереж і трансформацію споживчих уподобань. У науковій роботі розглядаються основні тенденції входження міжнародних рітейлерів на національні ринки, їх конструктивні стратегічні підходи та наслідки для місцевих роздрібних підприємств. Дослідження аналізує зміну структури споживчого попиту під впливом нових маркетингових практик, які використовують глобальні популярні бренди, і нових цифрових рішень, що сприяють підвищенню рівня якості обслуговування. Особлива увага приділена поведінковим змінам споживачів, які пристосовуються до нових форматів покупок, таких як онлайн-шопінг, омніканальні підходи, а також перевага міжнародних торгових марок перед локальними. Результати дослідження можуть бути корисними для розробки адаптивних стратегій місцевими роздрібними мережами та визначення напрямків їх конкурентного розвитку в умовах посиленої інтернаціоналізації торгівлі.
Посилання
Антонюк Я.М., Шиндировський І.М. Тенденції розвитку ритейлу в Україні. Підприємництво і торгівля. 2019. Вип 24. С. 22–30.
Лісіца В.А. Тенденції розвитку мережевого ритейлу в Україні в період пандемії COVID-19. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Економіка й управління підприємством 2020. № 2 (98).
Наумова Т., Кирильєва Л., Лемешко Я. Трансформація ринку мережевого ритейлу України в умовах глобальних криз та війни. Економіка та суспільство. 2023. № 56.
Орел А.М., Орел В.М. Ефективність переходу до екологічних ресурсів за допомогою інноваційних рішень. Агросвіт. 2024. № 3. С. 10–14.
Поручинська І.В., Поручинський В. І., Слащук А. М. Сучасні тенденції розвитку мережевого ритейлу: український та світовий досвід. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Економічні науки. 2023. № 2 (69). С. 60–65.
Лялюк А., Сак Т., Борсук К. Вплив світових брендів на розвиток ритейлу в Україні. Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. 2024. Т. 1, № 37. С. 144–152.
Antonyuk Y., Shindyrovsky I. (2019), Tendentsiyi rozvytku ryteylu v Ukrayini [Trends of retail development in Ukraine], Pidpryyemnytstvo i torhivlya – Entrepreneurship and Trade, no. (24), pp. 22–30.
Lisitsa V. (2020), Tendentsiyi rozvytku merezhevoho ryteylu v Ukrayini v period pandemiyi COVID-19 [Trends in the development of retail in Ukraine during the COVID-19 pandemic], Ekonomika y upravlinnya pidpryyemstvom – Scientific Bulletin Of PUET: Economic Sciences, no. 2 (98).
Naumova T., Kyrylieva L., and Lemeshko Y. (2023), Transformatsiya rynku merezhevoho ryteylu Ukrayiny v umovakh hlobalʹnykh kryz ta viyny [Transformation of Ukraine network retail market in the conditions of global crises and war], Ekonomika ta suspilʹstvo – Economy and Society, no. (56).
Orel A.M., Orel V.M. (2024), Efektyvnistʹ perekhodu do ekolohichnykh resursiv za dopomohoyu innovatsiynykh rishenʹ [Effectiveness of the transition to ecological resources with the help of innovative solutions]. Ahrosvit – Agrosvit, no. 3, pp. 10-14.
Poruchynska I., Poruchynsky V., and Slachchuk A. (2023), Suchasni tendentsiyi rozvytku merezhevoho ryteylu: ukrayinsʹkyy ta svitovyy dosvid [Current network retailing development trends: Ukrainian and worldwide experience], Naukovi pratsi Mizhrehionalʹnoyi Akademiyi upravlinnya personalom. Ekonomichni nauky – Scientific Works of Interregional Academy of Personnel Management. Economic Sciences, no. 2 (69), pp. 60–65.
Lialiuk А., Sak Т. and Borsuk К. (2024), Vplyv svitovykh brendiv na rozvytok ryteylu v Ukrayini [The influence of world brands on the development of retail in Ukraine], Ekonomichnyy chasopys Volynsʹkoho natsionalʹnoho universytetu imeni Lesi Ukrayinky – Economic journal of Lesya Ukrainka Volyn National University, no. 1(37), pp. 144–152.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.