ЕТИЧНІ НОРМИ МАРКЕТИНГ-МЕНЕДЖМЕНТУ В РЕКЛАМНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
Анотація
Стаття відображає важливість дотримання етичних норм у сфері управління рекламною діяльністю в маркетинговому менеджменті та має за мету проаналізувати ключові їх проблеми, які виникають внаслідок порушення етичних норм за цими напрямами в господарській діяльності вітчизняних підприємств сьогодні. Визначено роль етики в маркетинговому менеджменті підприємств та принципів її формування. В процесі дослідження було окреслено найбільш актуальні виклики маркетингової діяльності українських підприємств в умовах воєнного стану. Етичні виклики вимагають постійного контролю та адаптації маркетингових стратегій до умов існування. Надано пропозиції щодо перегляду та адаптації маркетингових стратегій підприємств шляхом впровадження нових етичних рекламних технологій та підходів з метою створення позитивного іміджу бренду та підтримки довгострокових відносин зі споживачами.
Посилання
Бартас П. Як змінилися маркетингові комунікації у 2024 ‒ дослідження. URL: https://speka.media/marketingovi-trendi-2024-klyuchovi-zmini-93l3z1?utm_source=chatgpt.com (дата звернення: 15.12.2024)
Безугла Л., Куваєва Т. Formation of social and ethical marketing in the organizations activities. Scientific Bulletin of Ivano-Frankivsk National Technical University of Oil and Gas (Series: Economics and Management in the Oil and Gas Industry). 2021. № 2(24). С. 69–77.
Вікарчук О., Пащенко О., Юшкевич О. Сучасна модель маркетинг-менеджменту виробничого підприємства. Економіка та суспільство. 2021. № 34. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-34-4
Врублевська О., Майовець Є., Сакаль О., Коваленко А., Штогрин Г., Гебрин-Байди Л. Концепція соціально етичного маркетингу: витоки й сучасні засади. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice. 2022. № 5 (46) С. 373–386.
Куваєва Т., Пілова К., Магеррамова І. Етика маркетингу та соціальна відповідальність як основа побудови клієнтоорієнтованої стратегії підприємства. Економіка та суспільство. 2021. № 29. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-29-13
Кушнір Т.М. Методологічні конструкції аналізу маркетингової етики. Проблеми системного підходу в економіці. 2022. № 2 (88). С. 141-147.
Логоша Р.В., Пронько Л.М. Маркетинг-менеджмент у системі управління аграрних підприємств. Економіка, фінанси, менеджмент: актуальні питання науки і практики. 2022. № 3 (61). С. 77-91.
Минко Л.М. Етика реклами в сучасному маркетингу. Економіка та суспільство. 2023. Вип. 47. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-47-76
Остапчук Т.П., Бужимська К.О. Становлення та розвиток концепції маркетингового менеджменту в сучасних умовах: європейський досвід. Економіка, управління та адміністрування. 2024. № 2 (108). С. 42-50.
Офіційний сайт Yakaboo. URL: https://www.yakaboo.ua/ua/safety_and_protection?srsltid=AfmBOorHUZpOL4BsJfZh9EMuecPujC-eUtCtDfUurkhQ2yM67dyw3O_b (дата звернення: 04.12.2024)
Парфенюк І. Персоналізація реклами в соціальних мережах: етичні виклики та загрози. Цифрова платформа: інформаційні технології в соціокультурній сфері. 2024. № 7(1). С. 148–158.
Принципи етичної реклами. URL: https://leadpanda.media/blog/principi-etichnoi-reklami/ (дата звернення: 11.01.2024)
Про захист персональних даних: Закон України від 01.06.2010 № 2297-VI. / Верховна Рада України.URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2297-17#Text (дата звернення: 29.12.2024)
Россоха В.В. Маркетинговий менеджмент в системі управління підприємством. АГРОІНКОМ. 2012. № 10-12. С. 108-112.
Чередніченко А. Що таке фемвертайзинг і як він увірвався в українську рекламу. Березнева навала реклами для дівчат і про дівчат. URL: https://bazilik.media/shcho-take-femvertajzynh-i-iak-vin-uvirvavsia-v-ukrainsku-reklamu/ (дата звернення: 13.12.2024)
Greenwashing: як компанії маніпулюють “екологічністю”? URL: https://www.savednipro.org/greenwashing/ (дата звернення: 25.12.2024)
Share of consumers who believed that trustworthiness and transparency were the most important traits of a brand worldwide in 2021 and 2022. URL: https://www.statista.com/statistics/1332294/trustworthiness-transparency-in-marketing/ (дата звернення: 26.12.2024)
Bartas P. Yak zminylysia marketynhovi komunikatsii u 2024 ‒ doslidzhennia [How marketing communications will change in 2024 - research]. Available at: https://speka.media/marketingovi-trendi-2024-klyuchovi-zmini-93l3z1?utm_source=chatgpt.com (accessed December 15, 2024)
Bezuhla L., Kuvaieva T. (2021) Formation of social and ethical marketing in the organizations activities. Scientific Bulletin of Ivano-Frankivsk National Technical University of Oil and Gas (Series: Economics and Management in the Oil and Gas Industry), vol. 2(24), pp. 69–77.
Vikarchuk O., Pashchenko O., Yushkevych O. (2021) Suchasna Model Marketynh-Menedzhmentu Vyrobnychoho Pidpryiemstva [Modern model of marketing management of a production enterprise]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. 34.
Vrublevska O., Maiovets Ye., Sakal O., Kovalenko A., Shtohryn H., Hebryn-Baidy L.(2022) Kontseptsiia sotsialno etychnoho marketynhu: vytoky y suchasni zasady [The concept of socially ethical marketing: origins and modern principles]. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, vol. 5 (46), pp. 373–386.
Kuvaieva T., Pilova K., Maherramova I. (2021) Etyka marketynhu ta sotsialna vidpovidalnist yak osnova pobudovy kliientooriientovanoi stratehii pidpryiemstva [Marketing ethics and social responsibility as a basis for building a client-oriented enterprise strategy]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. 29. Available at: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-29-13 (accessed December 10, 2024)
Kushnir T.M. (2022) Metodolohichni konstruktsii analizu marketynhovoi etyky [Methodological constructions of the analysis of marketing ethics]. Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi, vol. 2 (88), pp. 141-147.
Lohosha R.V., Pronko L.M. (2022) Marketynh-menedzhment u systemi upravlinnia ahrarnykh pidpryiemstv [Marketing management in the management system of agricultural enterprises]. Ekonomika, finansy, menedzhment: aktualni pytannia nauky i praktyky, vol. 3 (61), pp. 77-91.
Mynko L.M. (2023) Etyka reklamy v suchasnomu marketynhu [Advertising ethics in modern marketing]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. 47.
Ostapchuk T.P., Buzhymska K.O. (2024) Stanovlennia ta rozvytok kontseptsii marketynhovoho menedzhmentu v suchasnykh umovakh: yevropeiskyi dosvid [Formation and development of the concept of marketing management in modern conditions: European experience]. Ekonomika, upravlinnia ta administruvannia, vol. 2 (108), pp. 42-50.
Yakaboo. Available at: https://www.yakaboo.ua/ua/safety_and_protection?srsltid =AfmBOorHUZpOL4BsJfZh9EMuecPujC-eUtCtDfUurkhQ2yM67dyw3O_b (accessed December 4, 2024)
Parfeniuk I. (2024) Personalizatsiia reklamy v sotsialnykh merezhakh: etychni vyklyky ta zahrozy [Personalization of advertising in social networks: ethical challenges and threats]. Tsyfrova platforma: informatsiini tekhnolohii v sotsiokulturnii sferi, vol. 7(1), pp. 148–158.
Pryntsypy etychnoi reklamy [Principles of ethical advertising]. Available at: https://leadpanda.media/blog/principi-etichnoi-reklami/ (accessed January 11, 2025)
Pro zakhyst personalnykh danykh [About personal data protection]: Zakon Ukrainy (2010, June 01) Vol. 2297-VI. VR. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2297-17#Text (accessed December 29, 2024)
Rossokha V.V. (2012) Marketynhovyi menedzhment v systemi upravlinnia pidpryiemstvom [Marketing management in the enterprise management system]. AHROINKOM, vol. 10-12, pp. 108-112.
Cherednichenko A. Shcho take femvertaizynh i yak vin uvirvavsia v ukrainsku reklamu. Berezneva navala reklamy dlia divchat i pro divchat [What is femvertising and how did it break into Ukrainian advertising. March flood of advertisements for girls and about girls]. Available at: https://bazilik.media/shcho-take-femvertajzynh-i-iak-vin-uvirvavsia-v-ukrainsku-reklamu/ (accessed December 13, 2024)
Greenwashing: yak kompanii manipuliuiut “ekolohichnistiu”? [Greenwashing: how do companies manipulate "environmentalism"?]. Available at: https://www.savednipro.org/greenwashing (accessed December 25, 2024)
Share of consumers who believed that trustworthiness and transparency were the most important traits of a brand worldwide in 2021 and 2022. Available at: https://www.statista.com/statistics/1332294/trustworthiness-transparency-in-marketing/ (accessed December 26, 2024)

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.