МАРКЕТИНГОВИЙ КОМПЛЕКС У СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ В УМОВАХ ВІЙСЬКОВОГО СТАНУ
Анотація
Стаття присвячена аналізу використання комплексу маркетингу у системі управління підприємствами України в сучасних умовах. Розглянуто теоретичну основу комплексу та його адаптацію до викликів сучасності. Акцентовано увагу на ролі елементів комплексу у забезпеченні конкурентоспроможності та стабільності бізнесу. Дослідження висвітлило необхідність впровадження цифрових технологій, оптимізації витрат, а також адаптації продуктового портфеля і цінової політики до умов сьогодення. Показано, що інтеграція соціально відповідальних ініціатив та етичних практик сприяє зміцненню лояльності споживачів і формуванню позитивного іміджу брендів. Зроблено висновок, що комплекс маркетингу, залишаючись універсальним інструментом, демонструє свою ефективність навіть у кризових умовах, забезпечуючи підприємствам не лише виживання, але й основу для післявоєнного відновлення та зростання.
Посилання
Culliton J. W. The Management of Marketing Costs, Division of Research, Graduate School of Business Administration. Harvard University, Boston, MA, 1948. рр. 400–420.
Borden N.H. The Concept of the Marketing Mix, in Schwartz, G., Science in Marketing, John Wiley & Sons, New York, pp. 386-397.
McCarthy E. J. Basic Marketing: A Managerial Approach. Homewood (Illinois): R. D. Irwin., 1960. 792 Р.
Левіна М.О. Теоретичні основи комплексу маркетингу. Вісник Київського національного університету ім. Тараса Шевченка. Серія «Економіка». 2010. № 5. С. 70–75.
Мамалига С.В. Сучасні підходи до трактування маркетинг-міксу. Збірник наукових праць ВНАУ. 2012. № 4 (70). Т. 2. С. 144–149.
Кадирус І. Г., Юрченко Н. І. Комплекс маркетингу: сутність, поняття та складові. Сучасні процеси трансформації у бізнесі та виробництві: теорія, методологія, практика (фінансовий сектор, аграрна галузь та сфера послуг) : монографія за ред. Л. М. Савчук, Л. М. Бандоріної. Дніпро : Журфонд, 2019. С. 360-369.
Warrink D. The Marketing Mix in a Marketing 3.0 Context. International Journal of Innovation and Economic Development. 4(4). 2018. 7-30.
Mohammad H. I. 7PS Marketing Mix And Retail Bank Customer Satisfaction In Northeast Nigeria. British Journal of Marketing Studies. 3(3). 2015. рр.71-88.
Кузьминчук Н.В., Куценко Т.М., Терованесова О.Ю. Теоретичні підходи до розуміння сутності маркетингової товарної політики підприємства. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2019. № 66. С. 149–158.
Котлер Ф., Катарджая Г., Сетьяван Ї. Маркетинг 4.0. Від традиційного до цифрового. КМ-БУКС, 2019. 224 с.
Сенишин О.С., Кривешко О.В. Маркетинг : навч. посібник. Львів : Львівський національний університет імені Івана Франка, 2020. 347 с.
Окландер М. А., Чукурна О. П. Маркетингова цінова політика: навч. посіб. Київ: Центр учб. л-ри, 2017. 240 с.
Котлер, Ф. Маркетинговий менеджмент : підручник / Ф. Котлер, К.Л. Келлер та укр. колектив співаторів. Київ : Хімджест, 2008. 720 с.
Porter M. E. Competitive advantage: Creating and sustaining superior performance (Chap. 1, pp. 11-15). New York, NY: The Free Press. 1985. Р. 580.
Єрмакова Я., Симоненко К. Маркетинг під час воєнного стану: канали комунікації, трансформація бізнесу і стратегій: спільний проект RAU і Promodo. URL: https://rau.ua/novyni/marketing-strategij-rau-promodo/ (дата звернення: 08.01.2024).
Зеркаль А. В., Балабуха К. Є. Маркетинг під час воєнного стану: побудова каналів комунікації та трансформація бізнесу. Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". Серія: "Економічні науки". 2023. №1.
Culliton, J.W. (1948) The Management of Marketing Costs. Harvard University, Division of Research, Graduate School of Business Administration, Boston, MA. Р. 400–420.
Borden, N.H. (1965), The Concept of the Marketing Mix, in Schwartz, G., Science in Marketing, John Wiley & Sons, New York, pp. 386-397.
McCarthy, E. J. (1960). Basic Marketing: A Managerial Approach. Homewood (Illinois): R. D. Irwin. 792 Р.
Levina M.O. (2010). Teoretychni osnovy kompleksu marketyngu [Theoretical foundations of the marketing complex]. Bulletin of the Kyiv National University. Taras Shevchenko. Economy series, no. 5, pp. 70-75.
Mamalyga S.V. (2012). Suchasni pidxody do traktuvannya marketyng-miksu [Modern approaches to the interpretation of the marketing mix]. Coll. scientific works of VNAU, no. 4 (70), vol. 2, pp. 144-149.
Kadyrys, I. H., & Yurchenko, N. I. (2019). Kompleks marketynhu: sutnist, poniattia ta skladovi [Marketing mix: essence, concept, and components]. In L. M. Savchuk & L. M. Bandorina (Eds.), Suchasni protsesy transformatsii u biznesi ta vyrobnytstvi: teoriia, metodolohiia, praktyka (finansovyi sektor, ahrarna haluz ta sfera posluh) [Modern transformation processes in business and production: Theory, methodology, practice (financial sector, agrarian industry, and service sector)] (pp. 360–369). Dnipro: Zhurfond. (in Ukrainian).
Warrink, D. (2018). The Marketing Mix in a Marketing 3.0 Context. International Journal of Innovation and Economic Development, 4(4), 7-30.
Mohammad, H. I. (2015). 7PS Marketing Mix And Retail Bank Customer Satisfaction In Northeast Nigeria. British Journal of Marketing Studies, 3(3), 71-88.
Kuzminchuk, N. V., Kutsenko, T. M., & Terovanesova, O. Y. (2019). Teoretychni pidkhody do rozuminnia sutnosti marketynhovoi tovarnoi polityky pidpryiemstva [Theoretical approaches to understanding the essence of marketing product policy of the enterprise]. Visnyk Ekonomiky Transportu i Promyslovosti, (66), 149–158. (in Ukrainian).
Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2019). Marketing 4.0: Vid tradytsiinoho do tsyfrovoho [Marketing 4.0: Moving from traditional to digital]. Kyiv: KM-Books. (in Ukrainian).
Senyshyn, O. S., & Kryveshko, O. V. (2020). Marketynh: Navchalnyi posibnyk [Marketing: Textbook]. Lviv: Lvivskyi Natsionalnyi Universytet imeni Ivana Franka. (in Ukrainian).
Oklander, M. A., & Chukurna, O. P. (2017). Marketynhova tsinova polityka: Navchalnyi posibnyk [Marketing pricing policy: Textbook]. Kyiv: Tsentr Uchbovoi Literatury. (in Ukrainian).
Kotler, P., Keller, K. L., & Ukrainian team of co-authors. (2008). Marketynhovyi menedzhment: Pidruchnyk [Marketing management: Textbook]. Kyiv: Khimjest. (in Ukrainian).
Porter, M. E. (1985). Competitive advantage: Creating and sustaining superior performance (Chap. 1, pp. 11-15). New York, NY: The Free Press.
Yermakova Ya. & Symonenko K. (2023) Marketynh pid chas voiennoho stanu: kanaly komunikatsii, transformatsiia biznesu i stratehii (spilnyi proekt RAU i Promodo) [Marketing during martial law: communication channels, business transformation and strategies (joint project of RAU and Promodo)]. Available at: https://rau.ua/novyni/marketing-strategij-rau-promodo/ (accessed January 8, 2025)
Zerkal A.V., Balabuha K.E. (2023) Marketynh pid chas voyennoho stanu: pobudova kanaliv komunikatsiyi ta transformatsiya biznesu [Marketing during martial law: building communication channels and business transformation]. Mizhnarodnyy naukovyy zhurnal "Internauka". Seriya: "Ekonomichni nauky" - International scientific journal "Internauka". Series: "Economic Sciences". no. 1.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.