ТЕОРЕТИЧНЕ ОБГРУНТУВАННЯ НЕОБХІДНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ

Ключові слова: штучний інтелект, освіта, інновації в освіті, персоналізація навчання, ефективність

Анотація

Актуальність теми полягає у поясненні того що сучасний світ стрімко змінюється під впливом технологічного прогресу, і освіта не може залишатися осторонь цих трансформацій. Інтеграція штучного інтелекту (ШІ) в освітній простір є одним із ключових напрямків модернізації освіти, що дозволяє адаптувати її до потреб нового покоління та підвищити ефективність навчального процесу. ШІ пропонує широкий спектр інструментів та можливостей для покращення освіти, від персоналізації навчання до автоматизації рутинних завдань. Мета статті. - теоретично обґрунтувати необхідність використання ШІ в освітньому просторі. Вона розкриває переваги ШІ для різних аспектів освітнього процесу та аналізує його потенційні можливості для створення більш ефективного, персоналізованого та інклюзивного навчального середовища. Для досягнення поставленої мети в статті використано комплекс методів наукового дослідження. Зокрема, проведено аналіз наукової літератури з питань штучного інтелекту та його застосування в освіті, здійснено порівняльний аналіз різних підходів до інтеграції ШІ в навчальний процес, виконано синтез, узагальнення та систематизацію отриманих даних. Обгрунтовано, що ШІ може автоматизувати багато рутинних завдань викладача, таких як перевірка домашніх завдань, оцінювання тестів, ведення журналів. Це звільняє час викладача для більш творчої роботи, такої як індивідуальна робота з учнями, розробка нових методик навчання, проведення досліджень. Прояснено, що використання ШІ в освіті сприяє формуванню у учнів важливих компетентностей XXI століття, таких як навички роботи з ШІ, критичне мислення, аналіз даних, креативність та інноваційність. В статті доведено, що використання ШІ в освітньому просторі є необхідним кроком для модернізації освіти та підготовки учнів до викликів сучасного світу. ШІ має значний потенціал для створення більш ефективного, персоналізованого та інклюзивного навчального середовища, що сприятиме розвитку інтелектуального та творчого потенціалу кожного учня.

Посилання

Celik I. Towards Intelligent-TPACK: An empirical study on teachers’ professional knowledge to ethically integrate artificial intelligence (AI)-based tools into education. Computers in Human Behavior. 2023. pp. 107.

Chen X. et al. Two decades of artificial intelligence in education. Educational Technology & Society. 2022. pp. 28–47.

Devi J. S. et al. A path towards child-centric Artificial Intelligence based Education. International Journal of Early Childhood. 2022. Vol. 03. pp. 2022

Alam A., Mohanty A. Foundation for the Future of Higher Education or ‘Misplaced Optimism’? Being Human in the Age of Artificial Intelligence. Innovations in Intelligent Computing and Communication: First International Conference, ICIICC 2022, Bhubaneswar, Odisha, India, December 16-17, 2022, Proceedings. – Cham : Springer International Publishing, 2023. pp.17–29.

Kozak , M., Shhygheljsjka, Gh. (2016). Shtuchnyj intelekt: dobro chy zlo? [Artificial intelligence: good or bad?]. Available at: https://core.ac.uk/download/pdf/74515814.pdf (accessed November 10, 2024).

Polishchuk O., Polishchuk O., Dudchenko V. (2022). Filosofiia shtuchnoho intelektu v osvitnomu protsesi [The philosophy of artificial intelligence in the educational process]. Humanities studies : Collection of Scientific Papers. Vol. 13 (90). P. 103–109. DOI: https://doi.org/10.26661/hst-2022-13-90-12 Policy guidance on AI for children. UNICEF. 2021. 60 p. URL: https://unicef.org/globalinsight/reports/policy-guidance-ai-children (Last accessed: 29.06.2023).

Policy guidance on AI for children. UNICEF. 2021. 60 p. URL: https://unicef.org/globalinsight/reports/policy-guidance-ai-children Policy guidance on AI for children. UNICEF. 2021. 60 p. URL: https://unicef.org/globalinsight/reports/policy-guidance-ai-children (Last accessed: 29.06.2023).

Celik I. Towards Intelligent-TPACK: An empirical study on teachers’ professional knowledge to ethically integrate artificial intelligence (AI)-based tools into education. Computers in Human Behavior. 2023. Т. 138. С. 107468.

Chen X. et al. Two decades of artificial intelligence in education. Educational Technology & Society. 2022. Т. 25. № 1. С. 28–47.

Devi J. S. et al. A path towards child-centric Artificial Intelligence based Education. International Journal of Early Childhood. 2022. Т. 14. № 03. С. 2022.

Alam A., Mohanty A. Foundation for the Future of Higher Education or ‘Misplaced Optimism’? Being Human in the Age of Artificial Intelligence. Innovations in Intelligent Computing and Communication: First International Conference, ICIICC 2022, Bhubaneswar, Odisha, India, December 16-17, 2022, Proceedings. – Cham : Springer International Publishing, 2023. С. 17–29.

Козак М., Щигельська Г. Штучний інтелект: добро чи зло? URL:https://core.ac.uk/download/pdf/74515814.pdf (дата звернення 10.10.2024).

Поліщук О., Поліщук О., Дудченко В. Філософія штучного інтелекту в освітньому процесі. Humanities studies : Collection of Scientific Papers. 2022. Вип. 13 (90). С. 103–109. URL : https://doi.org/10.26661/hst-2022-13-90-12 (дата звернення 10.10.2024).

Policy guidance on AI for children. UNICEF. 2021. 60 p.

URL: https://unicef.org/globalinsight/reports/policy-guidance-ai-children (дата звернення 10.10.2024).

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2024-10-28
Як цитувати
Бублик, Л., & Весоловська, М. (2024). ТЕОРЕТИЧНЕ ОБГРУНТУВАННЯ НЕОБХІДНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ. Економіка та суспільство, (68). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-68-166
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ