ПРОФЕСІЙНА ЕТИКА В МАРКЕТИНГУ ТА ЕТИКЕТ СУЧАСНОГО БІЗНЕСУ, ЯК ЗАПОРУКА ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ПІДПРИЄМСТВА
Анотація
Стаття присвячена аналізу етичних аспектів маркетингової діяльності та їхнього впливу на довіру споживачів, розвиток ринкових відносин і соціальну відповідальність бізнесу. Особливу увагу приділено принципам етичного маркетингу. У статті узагальнено основні аспекти етичного маркетингу, що підкреслює його роль у забезпеченні сталого розвитку бізнесу та соціальної гармонії. Стаття аналізує роль етичних принципів у сучасному маркетингу та корпоративній соціальній відповідальності (CSR) як важливих чинників у побудові довгострокових відносин між компаніями та споживачами. Зазначено, що етична реклама, заснована на відповідальних практиках, чесності та прозорості, сприяє досягненню стратегічних цілей бренду, зокрема збереженню довіри споживачів і формуванню позитивного іміджу компанії. Однак, у статті також акцентується увага на ризиках, пов’язаних із неетичними практиками. Значна частина роботи присвячена впливу цифровізації на взаємодію між бізнесом і споживачами. Таким чином, стаття підкреслює важливість інтеграції етичних стандартів у маркетингову діяльність і CSR. Представлено модель порушення етики, розкрито етапи, ризики та превентивні заходи. У статті висвітлено роль етичної системи як ключового інструменту управління репутаційними та стратегічними ризиками.
Посилання
Ареф’єва О.В., Кузьменко Т.Б. Планування економічної безпеки підприємств. Київ : Європ. ун-т, 2005. 170 с.
Гринкевич, С., Когут, М., & Станкевич, М. (2023). Еволюція теоретичних концепцій економічної безпеки підприємства. Економіка та суспільство, (50). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-50-70
Єрмошенко М.М. Фінансова безпека держави: національні інтереси, реальні загрози, стратегія забезпечення. Київ, 2001. 309 с.
Кравчук П. Я. Сутність та передумови виникнення поняття корпоративної безпеки підприємства. Наук. вісник Волинського державного університету ім. Лесі Українки. 2005. № 1. С. 165–170.
Рудковський О.В. Формування функцій управління корпоративною безпекою. Соціально-економічний розвиток регіонів у контексті міжнародної інтеграції. 2013. No 12(1). С. 141–146.
Франчук В.І. Теоретичні засади корпоративної безпеки. Актуальні проблеми економіки. 2009. № 7. С. 161–167.
Ansoff, H. I., Kipley, D., Lewis, A. O., Helm-Stevens, R., & An- soff, R. (2019). Using weak signals. In Implanting Strategic Management (pp. 449–468). Palgrave Macmillan, Cham. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-99599-1_20
Carroll, A. B. (1979). A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance. The Academy of Management Review, 4(4), 497. DOI: https://doi.org/10.2307/257850
Ilyash, O., Smoliar, L., Lupak, R., Duliaba, N., Dzhadan, I., Kohut, M., & Radov, D. (2021). Multidimensional analysis and forecasting the relationship between indicators of industrial-technological development and the level of economic security. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(13 (113), 14–25. DOI: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.243262
McKenzie-Skene, D. (2019). A practical guide to granting corpo- rate security in Scotland. Edinburgh Law Review, 2, 284–285. DOI: https://doi.org/10.3366/elr.2019.0559
Arefieva, O. V., & Kuzmenko, T. B. (2005). Planuvannia ekonomichnoi bezpeky pidpryiemstv [Planning of economic security of enterprises]. Kyiv: Yevropeiskyi universytet.
Hrynkevych, S., Kohut, M., & Stankevych, M. (2023). Evoliutsiia teoretychnykh kontseptsii ekonomichnoi bezpeky pidpryiemstva [Evolution of theoretical concepts of economic security of the enterprise]. Ekonomika ta suspilstvo, (50). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-50-70
Yermoshenko, M. M. (2001). Finansova bezpeka derzhavy: natsionalni interesy, realni zahrozy, stratehiia zabezpechennia [Financial security of the state: national interests, real threats, security strategy]. Kyiv.
Kravchuk, P. Ya. (2005). Sutnist ta peredumovy vynyknennia poniattia korporatyvnoi bezpeky pidpryiemstva [The essence and prerequisites of the emergence of the concept of corporate security of an enterprise]. Naukovyi visnyk Volynskoho derzhavnoho universytetu im. Lesi Ukrainky, (1), 165-170.
Rudkovskyi, O. V. (2013). Formuvannia funktsii upravlinnia korporatyvnoiu bezpekoiu [Formation of corporate security management functions. Socio-economic development of regions in the context of international integration]. Sotsialno-ekonomichnyi rozvytok rehioniv u konteksti mizhnarodnoi intehratsii, 12(1), 141-146.
Franchuk, V. I. (2009). Teoretychni zasady korporatyvnoi bezpeky [Theoretical principles of corporate security]. Aktualni problemy ekonomiky, (7), 161-167.
Ansoff, H. I., Kipley, D., Lewis, A. O., Helm-Stevens, R., & An- soff, R. (2019). Using weak signals. In Implanting Strategic Management (pp. 449–468). Palgrave Macmillan, Cham. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-99599-1_20
Carroll, A. B. (1979). A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance. The Academy of Management Review, 4(4), 497. DOI: https://doi.org/10.2307/257850
Ilyash, O., Smoliar, L., Lupak, R., Duliaba, N., Dzhadan, I., Kohut, M., & Radov, D. (2021). Multidimensional analysis and forecasting the relationship between indicators of industrial-technological development and the level of economic security. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(13 (113), 14–25. DOI: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.243262
McKenzie-Skene, D. (2019). A practical guide to granting corpo- rate security in Scotland. Edinburgh Law Review, 2, 284–285. DOI: https://doi.org/10.3366/elr.2019.0559
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.