ЦИФРОВА ТРАНСФОРМАЦІЯ ЯК КОНКУРЕНТНА ПЕРЕВАГА В ІНДУСТРІЇ ТУРИЗМУ ТА ГОСТИННОСТІ
Анотація
У статті проаналізовано світові практики використання цифрових інструментів у менеджменті туристичної індустрії, які ґрунтуються на сучасних трендах поведінки споживачів туристичних послуг в цифровому світі: використанні мобільних програм та цифрових аудіо, систем онлайн-бронювання, платформ соціальних мереж, інтеграції доповненої реальності та проектів відкритих даних. Застосування туристичної екосистеми «Туризм 4.0» як глобальної ініціативи цифрової трансформації галузі вимагає високі вимоги до доступності інформації для розуміння потреб клієнта. Визначено, що використання цифрових інструментів на основі вподобань клієнтів покращує збір даних про споживацькі очікування, спрощує процес надання якісного туристичного продукту та узгоджує персоналізовані послуги і враження від перебування в туристичних дестинаціях. Використання цифрових інструментів як основних чинників конкурентної переваги в індустрії туризму та гостинності підвищує лояльність споживачів та спонукає їх до взаємодії із місцевими громадами тим самим перетворюючи враження та отриману клієнтами інформацію та набутий досвід в дестинації на рекламу для привабливості місця відвідування.
Посилання
Гапоненко Г.І., Василенко В.Ю., Євтушенко О.В., Шамара І.М. Проблеми та перспективи впровадження блокчейн-технологій у туристичній галузі України. Вісник Харківського національного університету імені ВН. Каразіна. Серія «Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм». 2021. № 14. С. 217–224. DOI: https://doi.org/10.26565/2310-9513-2021-14-14
Маховка В.М. Інтерактивні та Smart-Технології в туризмі. Методологія та практика сталого розвитку туризму : кол. моногр. Полтава : Астрая, 2018. С. 148–155.
Шевелюк М.М. Цифровізація у сфері туризму: інноваційні тренди і пріоритетні напрями розвитку. Питання культурології. 2021. № 38. С. 226–235.
Ящишина І.В. Реалізація концепції смарт-туризму: світовий досвід та вітчизняна практика. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Економіка». 2019. № 14. С. 54–59.
Digital tourism: modernizing existing programs and launching niche and community-based tourism. URL: https://firstlinesoftware.com/blog/digital-tourism-modernizing-existing-programs-and-launching-niche-and-community-based-tourism/
Strategies for digitalization in tourism - Integrating digital tools in tourism management. URL: https://blog.smart-guide.org/en/strategies-for-digitalization-in-tourism-integrating-digital-tools-in-tourism-management
Buhalis, D. ETourism. In Encyclopedia of Tourism Management and Marketing. Edward Elgar Publishing. 2022, p. 29.
Dredge, D., Phi, G.T.L., Mahadevan, R., Meehan, E., & Popescu, E. Digitalisation in Tourism: In-depth analysis of challenges and opportunities. Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises (EASME), European Commission, 2019.
Ammirato, S., Felicetti, A.M., Della Gala, M., Raso, C., & Cozza, M.. Smart tourism destinations: can the destination management organizations exploit benefits of the ICTs Evidences from a multiple case study. In Working Conference on Virtual Enterprises (pp. 623–634), 2018, Springer, Cham.
Gaponenko G.I., Vasylenko V.Yu., Yevtushenko O.V., Shamara I.M. Problems and prospects of implementation of blockchain technologies in the tourism industry of Ukraine. Bulletin of Kharkiv National University named after V.N. Karazin. Series "International relations. Economy. Local studies. Tourism". 2021. No. 14. P. 217–224. DOI: https://doi.org/10.26565/2310-9513-2021-14-14
Mahovka V.M. Interactive and Smart Technologies in tourism. Methodology and practice of sustainable development of tourism: col. monogr. Poltava: Astraya, 2018. P. 148–155. (in Ukrainian)
Shevelyuk, M.M. Digitization in the field of tourism: innovative trends and priority areas of development. Issues of cultural studies, (38), 2021, pp. 226-235.
Yashchyshyn I.V. Implementation of the concept of smart tourism: world experience and domestic practice. Scientific notes of the National University "Ostroh Academy". "Economy" series. 2019. No. 14. P. 54–59.
Digital tourism: modernizing existing programs and launching niche and community-based tourism. URL: https://firstlinesoftware.com/blog/digital-tourism-modernizing-existing-programs-and-launching-niche-and-community-based-tourism/
Strategies for digitalization in tourism - Integrating digital tools in tourism management. URL: https://blog.smart-guide.org/en/strategies-for-digitalization-in-tourism-integrating-digital-tools-in-tourism-management
Buhalis, D. ETourism. In Encyclopedia of Tourism Management and Marketing. Edward Elgar Publishing. 2022, p. 29.
Dredge, D., Phi, G.T.L., Mahadevan, R., Meehan, E., & Popescu, E. Digitalisation in Tourism: In-depth analysis of challenges and opportunities. Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises (EASME), European Commission, 2019.
Ammirato, S., Felicetti, A.M., Della Gala, M., Raso, C., & Cozza, M.. Smart tourism destinations: can the destination management organizations exploit benefits of the ICTs Evidences from a multiple case study. In Working Conference on Virtual Enterprises (pp. 623–634), 2018, Springer, Cham.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.