ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ СУБ’ЄКТІВ МАЛОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА

Ключові слова: інформаційно-комунікаційне забезпечення, бізнес-процеси, суб’єкти малого підприємництва, теоретичні аспекти

Анотація

Актуальність теми статті визначається тим, що інформаційно - комунікаційне забезпечення суб’єктів підприємницької діяльності будь-якої форми власності є життєво важливим для організації бізнес-процесів. Завдяки використанню цих технологій представники бізнес-структур отримують додаткові можливості для економічного та соціального розвитку. Це особливо стосується представників малого бізнесу. Узагальнено теоретичні аспекти інформаційно-комунікаційного забезпечення бізнес-процесів суб’єктів малого підприємництва. З’ясовано, що малий бізнес у більшості країн світу є основою конкурентоспроможного ринкового господарства. Надано авторське визначення інформаційно-комунікаційного забезпечення, під яким слід розуміти сукупність даних, інформації і сучасних каналів комунікацій, які необхідні для формування, прийняття та реалізації ефективних управлінських рішень, спрямованих на досягнення певного рівня економічного або соціального результату. Узагальнення теоретичних аспектів інформаційно-комунікаційного забезпечення бізнес-процесів суб’єктів малого підприємництва дозволило зробити висновок про необхідність його ефективного використання й поширення, оскільки цей ресурс є найважливішим для підвищення ефективності їх функціонування та економічного і соціального розвитку.

Посилання

Бебик В.М. Інформаційно-комунікаційний менеджмент у глобальному суспільстві: психологія, технології, техніка паблік рилейшнз : монографія. Київ : МАУП, 2005. 440 с.

Маковецька І.М. Управління комунікаціями в підприємствах:

дис. … канд. екон. наук: спец. 08.00.04 «Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності)» / Державний університет телекомунікацій. Київ, 2021. 253 с. URL : https://dut.edu.ua/uploads/p_1537_91584165.pdf (дата звернення: 12 січня

р.).

Рамський А.Ю. Сутність асиметричної інформації та її місце у міжсекторальних відносинах. Міжнародний науковий журнал. 2015. № 7. S. 77–86.

Рибачук-Ярова Т., Савенко А. Комунікації як засіб підвищення ефективності підприємств. Наукові праці Національного університету харчових технологій. Київ : НУХТ, 2010. № 36. С. 42–45.

Писаренко Т.В. Кваш Т.К., Березняк Н.В., Прудка О.В. Інформаційне забезпечення інноваційного розвитку: світовий та вітчизняний досвід: монографія. Київ : УКРІНТЕІ, 2015. 239 с.

Пожуєв В.І. Осмислення місця і ролі інформації у сучасному суспільстві. Гуманітарний вісник ЗДІА. 2010. Вип. 42. С. 4–13.

Виговська В.В. Малий бізнес України: сучасний стан і тенденції розвитку [Текст] / В. В. Виговська // Актуальні проблеми економіки. – 2014. – № 1 (91). – С. 59–63.

Кампо Г.М. Управління розвитком малого бізнесу регіону: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук: спец. 08.00.05 / Г. М. Кампо; Ужгородський національний університет. — Ужгород, 2009. — 21 с.

Сідун О.Я. Регіональні механізми розвитку малого підприємництва (на матеріалах Закарпатської області): автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук: спец. 08.06.01 / О. Я. Сідун. — Ужгород, 2004. —22 с.

Юрій К.К. Особливості фінансового забезпечення розвитку малого підприємництва в Україні / К. К. Юрій // Вісник ХНУ. – № 4. – Т. 2. – 2016. – С. 243¬246.

Кондратенко Н.О., Запорожець Г.В., Догадіна В.Ю. Проблеми та перспективи управління інвестиційною діяльністю підприємств малого бізнесу. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Економіка» : науковий журнал. Острог : Вид-во НаУОА, вересень 2022. № 26(54). С. 24–29.

Різун В.В. Теорія масової комунікації [Електронний ресурс] / В.В. Різун. – Режим доступу : http://journlib.univ.kiev.ua

Про інформацію : Закон України 02.10.92 № 2657-12. Відомості Верховної Ради України. 1992. № 48. Ст. 650. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/ laws/show/2657-12 (дата звернення: 11.01.2024).

Ковальчук В.М. Теоретичні засади формування стратегії управління комунікаціями у закладах вищої освіти. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Економіка» : науковий журнал. Острог : Вид-во НаУОА, вересень 2020. № 19(47). С. 43–50. DOI: 10.25264/2311-5149-2020-19(47)-43-50

Боровик М. В. Управління інформаційно-комунікаційним забезпеченням сталого розвитку закладів вищої освіти на засадах економіки знань: теорія та методологія : монографія. Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. Харків : Друкарня Мадрид, 2019. 440 с.

Bebyk V.M. (2005) Informatsiyno-komunikatsiynyy menedzhment u hlobalʹnomu suspilʹstvi: psykholohiya, tekhnolohiyi, tekhnika pablik ryleyshnz: [Information and communication management in global society: psychology, technologies, public relations technique] monohrafiya [monograph]. Kyiv: MAUP. p. 440 .

Makovetska I.M. (2005) Upravlinnya komunikatsiyamy v pidpryyemstvakh [Management of communications in enterprises. dysertatsiya [dissertation]. Derzhavnyy universytet telekomunikatsiy. p. 253. [Available at: https://dut.edu.ua/uploads/p_1537_91584165.pdf] (accessed December 25, 2023).

Ramskyy A. (2015) Sutnist asymetrychnoyi informatsiyi ta yiyi mistse u mizhsektoralnykh vidnosynakh [The essence of asymmetric information and its place in intersectoral relations] Mizhnarodnyy naukovyy zhurnal. № 7. p. 77–86.

Rybachuk-Yarova T., Savenko A. (2010) Komunikatsiyi yak zasib pidvyshchennya efektyvnosti pidpryyemstv [Communications as a means of increasing the efficiency of enterprises] Naukovi pratsi Natsionalnoho universytetu kharchovykh tekhnolohiy. № 36. pp. 42–45.

Pysarenko T.V. Kvash T.K., Bereznyak N.V., Prudka O.V. (2015) Informatsiyne zabezpechennya innovatsiynoho rozvytku: svitovyy ta vitchyznyanyy dosvid [Information provision of innovative development: global and domestic experience]. monohrafiya [monograph]. Kyiv: UKRINTEI. p. 239.

Pozhuyev V.I. (2010) Osmyslennya mistsya i roli informatsiyi u suchasnomu suspilstvi [Understanding the place and role of information in modern society] Humanitarnyy visnyk ZDIA. № 42. pp. 4–13.

Vyhovska V.V. (2014) Malyy biznes Ukrayiny: suchasnyy stan i tendentsiyi rozvytku [Small business of Ukraine: current state and development trends]. Aktualni problemy ekonomiky. № 1 (91). pp. 59–63.

Kampo H.M. (2009) Upravlinnya rozvytkom maloho biznesu rehionu: [Management of small business development in the region] dysertatsiya [dissertation]. Uzhhorodskyy natsionalnyy universytet. p. 21.

Sidun O. (2004) Rehionalʹni mekhanizmy rozvytku maloho pidpryyemnytstva [Regional mechanisms of small business development] dysertatsiya [dissertation]. Uzhhorodskyy natsionalnyy universytet. p. 22.

Yuriy K. K. (2016) Osoblyvosti finansovoho zabezpechennya rozvytku maloho pidpryyemnytstva v Ukrayini [Peculiarities of financial support for the development of small businesses in Ukraine] Visnyk KHNU № 4.Vol. 2. pp. 243-246.

Kondratenko N.O., Zaporozhetsʹ H.V., Dohadina V.YU. (2022) Problemy ta perspektyvy upravlinnya investytsiynoyu diyalʹnistyu pidpryyemstv maloho biznesu [Problems and prospects of management of investment activities of small business enterprises] Naukovi zapysky Natsionalʹnoho universytetu «Ostrozʹka akademiya». Seriya «Ekonomika». № 26(54). pp. 24–29.

Rizun V.V. Teoriya masovoyi komunikatsiyi [Theory of mass communication ] [Available at: http://journlib.univ.kiev.ua] (accessed December 18, 2023).

Zakon Ukrayiny Pro informatsiyu (1992). [Law of Ukraine about information] Vidomosti Verkhovnoyi Rady Ukrayiny. № 48. pp. 650. [Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/ laws/show/2657-12] (accessed December 22, 2023).

Kovalʹchuk V.M. (2020). Teoretychni zasady formuvannya stratehiyi upravlinnya komunikatsiyamy u zakladakh vyshchoyi osvity [Theoretical foundations of communication management strategy formation in institutions of higher education] Naukovi zapysky Natsionalʹnoho universytetu «Ostrozʹka akademiya». Seriya «Ekonomika». № 19(47). pp. 43–50.

Borovyk M.V. (2019) Upravlinnya informatsiyno-komunikatsiynym zabezpechennyam staloho rozvytku zakladiv vyshchoyi osvity na zasadakh ekonomiky znanʹ: teoriya ta metodolohiya [Management of information and communication support for the sustainable development of higher education institutions on the basis of the knowledge economy: theory and methodology] monohrafiya [monograph]. O.M. Beketov NUUE, 2019. p. 440.

Переглядів статті: 29
Завантажень PDF: 20
Опубліковано
2024-01-30
Як цитувати
Валінкевич, Н., & Чигир, А. (2024). ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ СУБ’ЄКТІВ МАЛОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА. Економіка та суспільство, (59). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-59-114
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ