ОСОБЛИВОСТІ ВПЛИВУ СОЦІАЛЬНИХ МЕДІА НА ПОВЕДІНКУ СПОЖИВАЧІВ

  • Наталія Гречаник Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника https://orcid.org/0000-0002-1454-4936
  • Світлана Шурпа Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника https://orcid.org/0000-0002-5528-4878
  • Катерина Колєдіна Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
Ключові слова: інфлюенсери, соціальний доказ та відгуки, персоналізована реклама, миттєві покупки, мотиви споживачів

Анотація

Стаття присвячена висвітленню особливостей впливу соціальних медіа на поведінку споживачів. Визначено, що основні мотиви споживачів при здійсненні покупок через соціальні медіа включають зручність і простоту процесу, персоналізовані рекомендації, візуальний контент, соціальний доказ та відгуки, інтерактивні елементи тощо. З’ясовано, що історичні етапи впливу соціальних медіа на поведінку споживачів пройшли через кілька певних періодів: від початкового етапу з обмеженим функціоналом до сучасного етапу інтеграції передових технологій. Проаналізовано, що на початок 2024 року соціальні медіа в Україні продемонстрували високу популярність, з найбільшою кількістю користувачів на платформах YouTube, Facebook і Instagram, що підтверджує їхній домінуючий статус у цифровій комунікації. Акцентовано увагу на основних напрямах впливу соціальних медіа, включаючи зміцнення довіри до бренду через соціальний доказ, інтеграцію зручних функцій для миттєвих покупок, персоналізоване рекламне таргетування, а також вплив трендів і моди.

Посилання

Білик І. І., Колісник В. С. Вплив соціальних медіа на поведінку споживачів: аналіз трендів та викликів. Актуальні проблеми розвитку економіки регіону. 2023. №1(19). C. 143–152. DOI:https://doi.org/10.15330/apred.1.19.143-152

Семенда О. Вплив цифрового маркетингу на поведінку споживачів. Collection of Scientific Papers «ΛΌГOΣ». 2023. C. 39–41. DOI:https://doi.org/10.36074/logos-23.06.2023.09

Бурдяк О., Помазан Л., Гаврилюк І. Роль інфлюенсерів соціальних мереж в забезпеченні ефективності реклами. Економіка та суспільство. 2024. №60. DOI:https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-125

Горохова Т. В. Вплив розвитку цифрових технологій на поведінку споживачів. Вісник аграрної науки Причорномор’я. 2021. №4. DOI:https://doi.org/10.31521/2313-092X/2021-4(112)

Сохацька О., Сідхарх, С. Вплив маркетингу соціальних медіа на купівельну поведінку споживача: концептуальні аспекти. Журнал європейської економіки. 2019. №18(2). С. 228–241. https://jeej.wunu.edu.ua/index.php/ukjee/article/view/1389

Vishakh V. The impact of social media on consumer behaviour. International Journal of Scientific Research in Engineering and Management, 2024. 8(4), С. 1–5. DOI:https://doi.org/10.55041/IJSREM31648

Kiruthika N., Rajam K., Senthil P. Impact of social media on consumers buying behaviour. Journal of Global Fashion Business Management, 2024. 89(1), 249. DOI:https://doi.org/10.15463/gfbm-mib-2024-249

Запорiзька обласна унiверсальна наукова бiблiотека. Соціальні мережі: поняття, історія виникнення. 2022. URL:https://zounb.zp.ua/resourse/zaporizkyy-kray/zaporizhzhya-bibliotechne/fahova-osvita/socialni-merezhi-piv

DataReportal – Global Digital Insights. DIGITAL 2024: UKRAINE. https://datareportal.com/reports/digital-2024-ukraine

Данилюк Д., Дзюба І. Інфлюенс-маркетинг: як підібрати блогерів для ефективних колаборацій. 2024. https://www.promodo.ua/blog/inflyuens-marketing-yak-pidibrati-blogeriv-dlya-efektivnih-kolaboraciy

Statista. Share of marketing budgets spent on influencer marketing worldwide as of February 2024. 2024. https://www.statista.com/statistics/268641/share-of-marketing-budgets-spent-on-digital-worldwide/

Felix Rose-Collins. Сила соціальних доказів: Використання відгуків та рецензій для підвищення довіри до бренду. 2023. https://www.ranktracker.com/uk/blog/the-power-of-social-proof-leveraging-testimonials-and-reviews-for-brand-credibility/

Bilyk, I. I., & Kolissnyk, V. S. (2023). Vplyv sotsiialnykh media na povedinku spozhyvachiv: Analiz trendiv ta vyklykiv [The Impact of Social Media on Consumer Behavior: Analysis of Trends and Challenges]. Aktualʹni problemy rozvytku ekonomiky rehionu, vol. 1(19), pp. 143–152. DOI:https://doi.org/10.15330/apred.1.19.143-152

Semenda, O. (2023). Vplyv tsyfrovoho marketynhu na povedinku spozhyvachiv [The Impact of Digital Marketing on Consumer Behavior]. Collection of Scientific Papers «ΛΌГOΣ», pp. 39–41. DOI:https://doi.org/10.36074/logos-23.06.2023.09

Burdiak, O., Pomazan, L., & Havrylyuk, I. (2024). Rolʹ inflyuenseriv sotsiialnykh merezh v zabezpechinni efektyvnosti reklamy [The Role of Social Media Influencers in Ensuring Advertising Effectiveness]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. 60. DOI:https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-125

Horokhova, T. V. (2021). Vplyv rozvytku tsyfrovykh tekhnolohii na povedinku spozhyvachiv [The Impact of Digital Technology Development on Consumer Behavior]. Visnyk ahrarnoi nauky Prychornomorʹya, vol. 4. DOI:https://doi.org/10.31521/2313-092X/2021-4(112)

Sokhatska, O., & Sidkharh, S. (2019). Vplyv marketynhu sotsiialnykh media na kupivelʹnu povedinku spozhyvacha: Kontseptsii vplyv [The Impact of Social Media Marketing on Consumer Buying Behavior: Conceptual Aspects]. Zhurnal єvropeiskoi ekonomiky, vol. 18(2), pp. 228–241. https://jeej.wunu.edu.ua/index.php/ukjee/article/view/1389

Vishakh, V. (2024). The impact of social media on consumer behaviour. International Journal of Scientific Research in Engineering and Management, vol. 8(4), pp. 1–5. DOI:https://doi.org/10.55041/IJSREM31648

Kiruthika, N., Rajam, K., & Senthil, P. (2024). Impact of social media on consumers buying behaviour. Journal of Global Fashion Business Management, vol.89(1), 249 p. DOI:https://doi.org/10.15463/gfbm-mib-2024-249

Zaporizʹka oblasna universyalʹna naukova biblioteka. (2022). Sotsiialʹni merezhi: Poniattia, istoriia vynyknennia [Social Networks: Concepts, History of Origin]. Retrieved from https://zounb.zp.ua/resourse/zaporizkyy-kray/zaporizhzhya-bibliotechne/fahova-osvita/socialni-merezhi-piv

DataReportal – Global Digital Insights. (2024). DIGITAL 2024: UKRAINE. Retrieved from https://datareportal.com/reports/digital-2024-ukraine

Danyliuk, D., & Dziuba, I. (2024). Inflyuens-marketynh: Yak pidybraty blogeriv dlia efektyvnykh kolaboratsii [Influencer Marketing: How to Choose Bloggers for Effective Collaborations]. Retrieved from https://www.promodo.ua/blog/inflyuens-marketing-yak-pidibrati-blogeriv-dlya-efektivnih-kolaboraciy

Statista. (2024). Share of marketing budgets spent on influencer marketing worldwide as of February 2024. Retrieved from https://www.statista.com/statistics/268641/share-of-marketing-budgets-spent-on-digital-worldwide/

Rose-Collins, F. (2023). The power of social proof: Leveraging testimonials and reviews for brand credibility. Retrieved from https://www.ranktracker.com/uk/blog/the-power-of-social-proof-leveraging-testimonials-and-reviews-for-brand-credibility

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2024-07-29
Як цитувати
Гречаник, Н., Шурпа, С., & Колєдіна, К. (2024). ОСОБЛИВОСТІ ВПЛИВУ СОЦІАЛЬНИХ МЕДІА НА ПОВЕДІНКУ СПОЖИВАЧІВ. Економіка та суспільство, (65). вилучено із https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4419
Розділ
МАРКЕТИНГ