СТРАТЕГІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ УКРАЇНИ У ЧАСИ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ ТА ШВИДКИХ ЗМІН

Ключові слова: бізнес, стратегічний потенціал, готельно-ресторанний бізнес, стратегія, зміни, стратегічні напрямки, розвиток

Анотація

Метою статті є вироблення стратегічних напрямків для реалізації стратегічного потенціалу готельно-ресторанного бізнесу України, пропозиція елементів стратегічної дорожньої карти розвитку готельно-ресторанного бізнесу України. Війна в Україні призвела до значних змін у діяльності готельно-ресторанного бізнесу: зміни в попиті на готельно-туристичні послуги та цінах, зміни цінностей у споживачів, зміни на доступні та зручні для споживачів формати, зміни в технологіях та регулюванні, глобалізаційні зміни. Наведено стратегічні напрямки для реалізації стратегічного потенціалу готельно-ресторанного бізнесу України, враховуючи загрози та можливості. Стратегічна дорожня карта розвитку готельно-ресторанного бізнесу України у часи невизначеності та швидких змін повинна бути зосереджена на таких елементах: заходи захисту, посилення протоколів безпеки, орієнтація на місцевий ринок, контроль витрат та ефективність, залучення та підтримка громади, цифрові інновації, підтримка та навчання персоналу, стратегічне партнерство та співпраця, гнучкість у бізнес-операціях, комунікація та прозорість, моніторинг та адаптація.

Посилання

Європейська Бізнес-Асоціація. 2023. URL: https://eba.com.ua/research/doslidzhennya-ta-analityka/

Моца А.А., Шевчук С.М., Середа Н.М. Перспективи післявоєнного відновлення сфери туризму в Україні. Економіка та суспільство. 2022. Вип. 41. URL: https://tourlib.net/statti_ukr/moca.htm

Плотнікова М. Ф., Якобчук В. П., Ходаківський Є. І., Войтенко А. Б., Колеснікова М. С. Державна політика реалізації туристичного потенціалу України. Інвестиції: практика та досвід. 2022. № 3. С. 102–112.

Юринець З., Мельник Н. Основні аспекти формування маркетингової політики на підприємствах туристичної галузі України. Вісник Херсонського державного університету. Серія «Економічні науки». 2014. Вип. 6. С. 137–141

Юринець З. В. Дослідження конкурентного середовища туристичних послуг України. Ефективна економіка. 2015. № 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3759

Jong A. The future of tourism in 2023. Official website Good Tourism Institute. 2023. URL: https://goodtourisminstitute.com/library/good-tourismtrends-2023/#2-1

Yevropeyska Biznes-Asotsiatsiya [European Business Association] (2023). URL: https://eba.com.ua/research/doslidzhennya-ta-analityka/ (in Ukrainian)

Motsa, A.A., Shevchuk, S.M. and Sereda, N.M. (2022) Perspektyvy pislyavoyennoho vidnovlennya sfery turyzmu v Ukrayini [Prospects of the post-war restoration of tourism in Ukraine]. Ekonomika ta suspilʹstvo. Vypusk 41. URL: https://tourlib.net/statti_ukr/moca.htm (in Ukrainian)

Plotnikova, M. F., Yakobchuk, V. P., Khodakivskyy, Y. I., Voytenko, A. B. and Kolesnikova, M. S. (2022) Derzhavna polityka realizatsiyi turystychnoho potentsialu Ukrayiny [State policy of realizing the tourism potential of Ukraine]. Investytsiyi: praktyka ta dosvid. Vypusk 3. P. 102–112. (in Ukrainian)

Yurynets, Z. and Melnyk, N. (2014). Osnovni aspekty formuvannia marketynhovoi polityky na pidpryiemstvakh turystychnoi haluzi Ukrainy [Basic aspects of marketing policy formation at enterprises of the tourism industry of Ukraine]. Visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia «Ekonomichni nauky». Vypusk 6. P. 137–141. (in Ukrainian)

Yurynets, Z.V. (2015) Research of the competitive environment of the tourist services market of Ukraine [Research of the competitive environment of tourist services in Ukraine]. Efektyvna ekonomika. Vypusk 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3759 (in Ukrainian)

Jong, A. (2023) The future of tourism in 2023. Official website Good Tourism Institute. URL: https://goodtourisminstitute.com/library/good-tourismtrends-2023/#2-1

Переглядів статті: 84
Завантажень PDF: 109
Опубліковано
2023-11-28
Як цитувати
Кохан , М., Бірюкова, Ю., & Шпарик, Я. (2023). СТРАТЕГІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ УКРАЇНИ У ЧАСИ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ ТА ШВИДКИХ ЗМІН. Економіка та суспільство, (57). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-57-34
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ