CONCEPTUAL FRAMEWORK FOR THE FORMATION OF MARKETING OF PARTNERSHIP RELATIONS BETWEEN AGRICULTURAL ENTERPRISES OF UKRAINE AND CHINA

Keywords: marketing, partnerships, strategy, cooperation, agricultural sector, marketing relations, agricultural products, market, digitalization

Abstract

The formation of marketing of partnership relations in the agricultural sector is a complex process that requires a deep understanding of both the specifics of agriculture and the peculiarities of international business. The purpose of marketing partnerships between agricultural enterprises in Ukraine and China is to create long-term, mutually beneficial cooperation. The purpose of the study is to present the conceptual framework for the formation of marketing of partnership relations between agricultural enterprises of Ukraine and China. The article shows that taking into account international standards, customs rules, and regulations of Ukraine and China, as well as signing clear agreements that take into account the rights, obligations, and responsibilities of the parties, have an impact on the formation of partnership between the two countries. It is indicated that the information basis for the formation of partnership marketing is the use of online resources to facilitate the search for partners and contract management. Also, an important condition for the formation of partnership marketing is the exchange of data between partners and open communication on demand forecasts, market changes, and legal requirements. Attention is focused on the fact that in the field of agriculture, the body of bilateral cooperation between Ukraine and China is the Ukrainian-Chinese Subcommittee on Cooperation in Agriculture of the China-Ukraine Intergovernmental Commission. According to the study, the use of modern technologies allows to automate many processes, reduce costs and increase productivity. In particular, the use of drones to monitor fields, the use of sensors to monitor soil moisture and temperature, and the use of specialized farm management software all contribute to optimizing operations and increasing yields. The article notes that the success of a partnership depends on many factors, including the choice of a partner, the development of an effective strategy, and the ability of partners to adapt to changes in the market environment. And the formation of marketing of partnerships between agricultural enterprises of Ukraine and China is based on an integrated approach that covers several stages and areas.

References

Луцишин З. Актуальні дослідження сучасних процесів зовнішньої торгівлі України (відгук на монографію "Зовнішня торгівля України: XXI століття"). Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право. 2016. № 4. С. 117–118. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/uazt_2016_4_11.

Режим доступу https://latifundist.com/novosti/62405-ukrayina-postupovo-vidnovlyuye-eksport-agroproduktsiyi-do-aziyi.

Китайський економічний слід в Україні. Центр економічної стратегії /режим доступу: https://ces.org.ua/chinese-money-in-ukraine/?gad_source= 1&gclid=Cj0KCQiAj9m7BhD1ARIsANsIIvA-p_t7PB9pnSMvZpjbHVIKyfZxhiQ _ 69vq7ZCfGO4DxcABeUm_080aAlE6EALw_wcB

Ліфінцев Д. Крос-культурні комунікації в українсько-китайських ділових відносинах/ режим доступу: https://sinologist.com.ua/lifintsev-d-kros-kulturni-komunikatsiyi-v-ukrayinsko-kytajskyh-dilovyh-vidnosynah/

Мовчанюк А.В. Особливості управління маркетинговою діяльністю підприємств аграрного сектору України в умовах воєнного стану. Економіка та суспільство. Випуск 54 / 2023/ режим доступу: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-54-27. Національна рада з відновлення України від наслідків війни «Проект Плану відновлення України» / Матеріали робочої групи «Нова аграрна політика». URL: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/sites/1/ recoveryrada/ ua/ new-agrarianpolicy.pdf].

Сучасні методи підвищення врожайності від теорії до практики – ефективні стратегії для вашого господарства/ режим доступу: https://landlord.ua/agrolife-en/suchasni-metodi-pidvishennya-vrozhajnosti-vid-teoriyi-do-praktiki-efektivni-strategiyi-dlya-vashogo-gospodarstva

Офіційний сайт Офісу з просування експорту України. [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://epo.org.ua/

Lutsyshyn Z. (2016) Aktualni doslidzhennia suchasnykh protsesiv zovnishnoi torhivli Ukrainy (vidhuk na monohrafiiu "Zovnishnia torhivlia Ukrainy: XXI stolittia"), [Actual research of modern processes of foreign trade of Ukraine (review of the monograph “Foreign Trade of Ukraine: XXI century”)], Zovnishnia torhivlia: ekonomika, finansy, pravo, 2016, № 4. S. 117–118. Rezhym dostupu: http://nbuv.gov.ua/UJRN/uazt_2016_4_11.

Rezhym dostupu https://latifundist.com/novosti/62405-ukrayina-postupovo-vidnovlyuye-eksport-agroproduktsiyi-do-aziyi.

Kytaiskyi ekonomichnyi slid v Ukraini. Tsentr ekonomichnoi stratehii /rezhym dostupu: https://ces.org.ua/chinese-money-in-ukraine/?gad_source= 1&gclid=Cj0KCQiAj9m7BhD1ARIsANsIIvA-p_t7PB9pnSMvZpjbHVIKyfZxhiQ _ 69vq7ZCfGO4DxcABeUm_080aAlE6EALw_wcB

Lifintsev D. Kros-kulturni komunikatsii v ukrainsko-kytaiskykh dilovykh vidnosynakh/ rezhym dostupu: https://sinologist.com.ua/lifintsev-d-kros-kulturni-komunikatsiyi-v-ukrayinsko-kytajskyh-dilovyh-vidnosynah/

Movchaniuk A.V. (2023) Osoblyvosti upravlinnia marketynhovoiu diialnistiu pidpryiemstv ahrarnoho sektoru ukrainy v umovakh voiennoho stanu, [Peculiarities of managing the marketing activities of agricultural enterprises of Ukraine under martial law], Ekonomika ta suspilstvo, Vypusk 54, rezhym dostupu: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-54-27. Natsionalna rada z vidnovlennia Ukrainy vid naslidkiv viiny «Proekt Planu vidnovlennia Ukrainy» / Materialy robochoi hrupy «Nova ahrarna polityka». URL: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/sites/1/ recoveryrada/ ua/ new-agrarianpolicy.pdf].

Suchasni metody pidvyshchennia vrozhainosti vid teorii do praktyky – efektyvni stratehii dlia vashoho hospodarstva/ rezhym dostupu: https://landlord.ua/agrolife-en/suchasni-metodi-pidvishennya-vrozhajnosti-vid-teoriyi-do-praktiki-efektivni-strategiyi-dlya-vashogo-gospodarstva

Ofitsiinyi sait Ofisu z prosuvannia eksportu Ukrainy. [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu do resursu: https://epo.org.ua/

Article views: 2
PDF Downloads: 2
Published
2024-12-30
How to Cite
Bondarenko, V., & Zehao, L. (2024). CONCEPTUAL FRAMEWORK FOR THE FORMATION OF MARKETING OF PARTNERSHIP RELATIONS BETWEEN AGRICULTURAL ENTERPRISES OF UKRAINE AND CHINA. Economy and Society, (70). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-70-120
Section
MARKETING