TRAVEL BLOGGING AS AN INNOVATIVE TOOL FOR TOURISM BUSINESS DEVELOPMENT
Abstract
In today's world, travel blogging has a significant impact on the development of the tourism business through the use of web platforms to create and distribute content. It plays an important role in facilitating interaction between travel services and potential customers, as well as in displaying various aspects of travel and travel services. An analysis of recent research and publications shows that travel blogging has become an effective tool for promoting various tourist destinations and drawing attention to unique tourist opportunities. In the wake of the full-scale invasion, travel bloggers began to actively talk about safe tourist routes, the condition of roads and hotels, and recommend safe areas for recreation. Their publications have also become an important source of information about cultural events and festivals, which helps to attract the attention of tourists. Changes in the travel industry caused by martial law and other events make travel blogging very important for providing up-to-date and useful information about new travel services and opportunities. Thanks to their ability to monetize, travel bloggers are attracting the attention of brands and companies looking for ways to work with them to promote their products and services in the travel industry. The difference in approaches between bloggers and journalists allows travel bloggers to create unique and personalized content that attracts the attention and interest of the audience. To summarize, travel blogging is an important factor in the development of the tourism business, helping to attract customers, promote tourist destinations and increase interest in travel. It is emphasized that the popularity of travel blogs, especially those about different regions of Ukraine, indicates a great interest of viewers in travel and tourism. In the context of military conflicts and other negative situations in the country, travel bloggers play an important role in providing useful information about safe routes and tourist services. It is stated that travel blogging is becoming an important tool in promoting tourist destinations and services, and its innovativeness lies in the ability to adapt to modern trends and use the latest technologies to attract the attention of the audience.
References
Зарічняк А. П. Шиманська У. В. Тревел-блогінг як сучасний інструмент комунікації: поняття та особливості класифікації. Міжнародний науковий журнал «Грааль науки». 2022. № 21. С. 35–41.
Юферева О. В. Наративні тенденції сучасної української тревел-журналістики в соціокультурній перспективі (на матеріалі журналу «Мандри»). Наукові записки Інституту журналістики. 2013. № 53. С. 51–55.
Опар Н., Гуляк К. Блогерство як елемент сучасної інформаційної індустрії. Scientific Collection «InterConf». 2023. №. 177. С. 49–51.
Степаненко М., Комарова А. Блог та журналіст, блогінг і журналістика: вектори збіжности / контрастивности. Міжнародний науковий журнал «Грааль науки». 2023. №. 32. С. 273–275.
Божко Л. Д. Репрезентація впливу travel vlog на розвиток туризму (на прикладі авторських каналів відеохостингу «YouTube»). Культура України. 2023. №. 80. С. 24–33.
Кривіцька Т. Український тревел-блогінг після повномасштабного вторгнення: ключові жанрові, тематичні та функційні зміни (на прикладі проєкту «Ukraїner»). Агора. Журнал соціальних наук. 2023. № 1(2). С. 7–16.
Петренко С. М. Роль інформаційних технологій в практиці управління підприємств в сфері туризму. Економічний простір. 2023. №. 188. С. 128–136.
Середа О. О. Особливості злиття та поглинань корпоративних підприємств в сфері ІТ-технологій, медіа та телекомунікацій. Макроекономічні механізми. 2023. № 2(100). С. 57–61.
Zarichniak, A. P. Shymanska, U. V. (2022). Trevel-blohinh yak suchasnyi instrument komunikatsii: poniattia ta osoblyvosti klasyfikatsii [Travel blogging as a modern communication tool: concept and features of classification]. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal «Hraal nauky» – International scientific journal "Grail of Science", 21, 35–41 [in Ukrainian].
Yufereva, O. V. (2013). Naratyvni tendentsii suchasnoi ukrainskoi trevel-zhurnalistyky v sotsiokulturnii perspektyvi (na materiali zhurnalu «Mandry») [Narrative trends of modern Ukrainian travel journalism in the socio-cultural perspective (based on the material of the magazine "Mandry")]. Naukovi zapysky Instytutu zhurnalistyky – Scientific Notes of the Institute of Journalism, vol.53, pp.51–55 [in Ukrainian].
Opar, N., Huliak, K. (2023). Bloherstvo yak element suchasnoi informatsiinoi industrii [Blogging as an element of the modern information industry]. Scientific Collection «InterConf» – Scientific Collection "InterConf", vol.177, pp.49–51 [in Ukrainian].
Stepanenko, M., Komarova, A. (2023). Bloh ta zhurnalist, blohinh i zhurnalistyka: vektory zbizhnosty / kontrastyvnosty [Blog and journalist, blogging and journalism: vectors of convergence / contrast]. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal «Hraal nauky» – International scientific journal "Grail of Science", vol.32, pp.273–275 [in Ukrainian].
Bozhko, L. D. (2023). Reprezentatsiia vplyvu travel vlog na rozvytok turyzmu (na prykladi avtorskykh kanaliv videokhostynhu «YouTube») [Representation of the impact of travel vlog on tourism development (on the example of author's channels of video hosting "YouTube")]. Kultura Ukrainy – Culture of Ukraine, vol.80, pp.24–33 [in Ukrainian].
Kryvitska, T. (2023). Ukrainskyi trevel-blohinh pislia povnomasshtabnoho vtorhnennia: kliuchovi zhanrovi, tematychni ta funktsiini zminy (na prykladi proiektu «Ukrainer») [Ukrainian travel blogging after the full-scale invasion: key genre, thematic and functional changes (on the example of the Ukraїner project)]. Ahora. Zhurnal sotsialnykh nauk – Agora. Journal of social sciences, vol.1(2), pp.7–16 [in Ukrainian].
Petrenko, S. M. (2023). Rol informatsiinykh tekhnolohii v praktytsi upravlinnia pidpryiemstv v sferi turyzmu [The role of information technology in the practice of managing enterprises in the field of tourism]. Ekonomichnyi prostir – Economic space, vol.188, pp.128–136 [in Ukrainian].
Sereda, O. O. (2023). Osoblyvosti zlyttia ta pohlynan korporatyvnykh pidpryiemstv v sferi IT-tekhnolohii, media ta telekomunikatsii [Features of mergers and acquisitions of corporate enterprises in the field of IT technologies, media and telecommunications]. Makroekonomichni mekhanizmy – Macroeconomic mechanisms, vol.2(100), pp.57–61 [in Ukrainian].
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.