ОЦІНЮВАННЯ СПОЖИВЧОГО ПОПИТУ ЯК КЛЮЧОВОГО ФАКТОРА РОЗВИТКУ ПЕРЕРОБНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ НА ОСНОВІ МАРКЕТИНГОВОЇ МОДЕЛІ

Ключові слова: маркетингова модель, оцінювання попиту, переробна промисловість, факторне прогнозування, адаптивний метод, коригуючі коефіцієнти, макроекономічні ризики, конкурентоспроможність

Анотація

У статті обґрунтовано, що оцінювання та прогнозування споживчого попиту є стратегічним імперативом для розвитку переробної промисловості, оскільки точна оцінка попиту є критичним ключовим фактором, що впливає на конкурентоспроможність, інноваційний потенціал та стійкість підприємств в умовах сучасного ринку, орієнтованого на споживача. Метою дослідження є розроблення та обґрунтування комплексної маркетингової моделі, яка інтегрує аналіз макроекономічних факторів, дослідження поведінки споживачів та кількісне прогнозування. На основі проведеного аналізу виявлено, що у науковій літературі недостатньо вирішеним залишається завдання інтеграції різнорівневих чинників (макроекономічних, мікроринкових і поведінкових) у єдину, гнучку модель, а також відсутній чіткий механізм адаптивного кількісного коригування прогнозів, здатний оперативно враховувати непередбачувані зовнішні виклики без складного економетричного моделювання.

Посилання

Гонтарук Я.В., Ревков О.А. Теоретико-методичні аспекти структурних змін переробної сфери агропромислового сектору економіки. Цифрова економіка та економічна безпека. 2024. № 5 (14). С. 42-46. DOI: https://doi.org/10.32782/dees.14-6

Ревков О.А. Вдосконалення методики оцінки ефективності діяльності підприємств переробної сфери АПК. International scientific- practical conference economics, finance, accounting and law: analysis of trends and development prospects. November 1, 2024. Tampere, Finland. 2024. P. 9–12. URL: https://drive.google.com/file/d/1zrXLBCvXJ5eQUnh09aW0BR4ptZk2u39S/view

Гонтарук Я.В., Ревков О.А., Заяць І.О. Фінансово-кредитне забезпечення як ключовий фактор стратегічного управління підприємствами АПК для забезпечення продовольчої безпеки. Цифрова економіка та економічна безпека. 2025. Вип. 2 (17). С. 3-8. DOI: https://doi.org/10.32782/dees.17-1

Гадзало Я.М., Ібатуллін І.І., Лузан Ю.Я. Інституціональне забезпечення функціонування продовольчої системи України в сучасних кризових умовах. Вісник аграрної науки. 2022. № 8 (833). С. 5-15. DOI: https://doi.org/10.31073/agrovisnyk202208-01

Хаєцька О.П., Лояніч В.О. Забезпечення продовольчої безпеки України в умовах війни. Ефективна економіка. 2023. № 6. URL: https://nayka.com.ua/index.php/ee/article/view/1723/1736 DOI: http://doi.org/10.32702/2307-2105.2023.6.47

Злидник М. І. Методологія оцінювання конкурентоспроможності продовольчої продукції. Економічний простір. 2021. №168. С. 37-43. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/168-6

Бондаренко В.М., Рябчик А.В., Луцій О.П. Роль партнерських відносин у забезпеченні продовольчої безпеки україни через ринок молочних продуктів. Економіка та суспільство. 2025. Випуск № 72. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/5809/5748 DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-72-160

Бондаренко В., Омельяненко О. Цифровий маркетинг сьогодення: переваги та недоліки. Економіка та суспільство. 2024. № 67. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4681. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-3

Колесник Т.В., Бондарчук С.В. Аналіз розвитку переробної промисловості АПК України. Цифрова економіка та економічна безпека. 2025. Вип. 2 (17). С. 291-296. DOI: https://doi.org/10.32782/dees.17-47

Фурман І.В., Гонтарук Я.В. Теоретичні основи формування стратегії розвитку аграрних підприємств зернового напряму. Інвестиції: практика та досвід. 2019. № 23. С. 80-87.

Hontaruk Ya.V., Revkov O.A. (2024). Teoretyko-metodychni aspekty strukturnykh zmin pererobnoi sfery ahropromyslovoho sektoru ekonomiky [Theoretical and methodological aspects of structural changes in the processing sphere of the agro-industrial sector of the economy]. Tsyfrova ekonomika ta ekonomichna bezpeka, no. 5 (14), рр. 42-46. DOI: https://doi.org/10.32782/dees.14-6 [in Ukrainian].

Revkov O.A. Vdoskonalennia metodyky otsinky efektyvnosti diialnosti pidpryiemstv pererobnoi sfery APK. International scientific- practical conference economics, finance, accounting and law: analysis of trends and development prospects. November 1, 2024. Tampere, Finland. 2024. P. 9–12. URL: https://drive.google.com/file/d/1zrXLBCvXJ5eQUnh09aW0BR4ptZk2u39S/view [in Ukrainian].

Hontaruk Ya.V., Revkov O.A., Zaiats I.O. (2025). Finansovo-kredytne zabezpechennia yak kliuchovyi faktor stratehichnoho upravlinnia pidpryiemstvamy APK dlia zabezpechennia prodovolchoi bezpeky. Tsyfrova ekonomika ta ekonomichna bezpeka. Vyp. 2 (17). S. 3-8. DOI: https://doi.org/10.32782/dees.17-1 [in Ukrainian].

Hadzalo Ya.M., Ibatullin I.I., Luzan Yu.Ya. (2022). Instytutsionalne zabezpechennia funktsionuvannia prodovolchoi systemy Ukrainy v suchasnykh kryzovykh umovakh [Institutional support for the functioning of the food system of Ukraine in modern crisis conditions]. Visnyk ahrarnoi nauky. № 8 (833). S. 5–15. DOI: 10.31073/agrovisnyk202208-01. [in Ukrainian].

Khaietska O.P., Loianich V.O. (2023). Zabezpechennia prodovolchoi bezpeky Ukrainy v umovakh viiny [Ensuring Ukraine's food security in times of war]. Efektyvna ekonomika. № 6. URL: https://nayka.com.ua/index.php/ee/article/view/1723/1736. DOI: 10.32702/2307-2105.2023.6.47. [in Ukrainian].

Zlydnyk M. I. (2021). Metodolohiia otsiniuvannia konkurentospromozhnosti prodovolchoi produktsii [Methodology for assessing the competitiveness of food products]. Ekonomichnyi prostir. №168. S. 37-43. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/168-6 [in Ukrainian].

Bondarenko V.M., Riabchyk A.V., Lutsii O.P. (2025). Rol partnerskykh vidnosyn u zabezpechenni prodovolchoi bezpeky ukrainy cherez rynok molochnykh produktiv [The role of partnerships in ensuring food security in Ukraine through the dairy market]. Ekonomika ta suspilstvo. Vypusk № 72. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/5809/5748 DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-72-160 [in Ukrainian].

Bondarenko V., Omelianenko O. (2024). Tsyfrovyi marketynh sohodennia: perevahy ta nedoliky [Digital marketing today: advantages and disadvantages]. Ekonomika ta suspilstvo, no 67. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4681. DOI: https://doi.org/10.32782/2524–0072/2024–67–3 [in Ukrainian].

Kolesnyk T.V., Bondarchuk S.V. (2025). Analiz rozvytku pererobnoi promyslovosti APK Ukrainy [Analysis of the development of the processing industry of the Ukrainian agro-industrial complex]. Tsyfrova ekonomika ta ekonomichna bezpeka. Vyp. 2 (17). S. 291-296. DOI: https://doi.org/10.32782/dees.17-47 [in Ukrainian].

Furman I.V., Hontaruk Ya.V. (2019) Teoretychni osnovy formuvannia stratehii rozvytku ahrarnykh pidpryiemstv zernovoho napriamu [Theoretical foundations of the formation of a strategy for the development of agrarian enterprises in the grain sector]. Investytsii: praktyka ta dosvid, vol. 23, pp. 80–87. [in Ukrainian].

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2025-09-29
Як цитувати
Колесник, Т., & Бондарчук, С. (2025). ОЦІНЮВАННЯ СПОЖИВЧОГО ПОПИТУ ЯК КЛЮЧОВОГО ФАКТОРА РОЗВИТКУ ПЕРЕРОБНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ НА ОСНОВІ МАРКЕТИНГОВОЇ МОДЕЛІ . Економіка та суспільство, (79). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-79-127
Розділ
ЕКОНОМІКА