ВИКОРИСТАННЯ ЕКОНОМІКО-МАТЕМАТИЧНОГО МОДЕЛЮВАННЯ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
Анотація
У статті розглянуто актуальні проблеми підвищення ефективності маркетингової діяльності підприємств будівельної галузі в умовах нестабільної економіки. Особливу увагу приділено необхідності швидкої адаптації компаній до змін зовнішнього середовища, аналізу ринкових тенденцій і використанню науково обґрунтованих інструментів прийняття рішень. Автори досліджують комплекс внутрішніх і зовнішніх факторів, що впливають на фінансові результати, та обґрунтовують застосування економіко-математичних методів для кількісної оцінки їхнього впливу. Проведено системний аналіз стану підприємств, розглянуто такі ключові показники, як рівень економічного добробуту населення, динаміка будівельної продукції, продуктивність праці та рівень безробіття, які визначають прибутковість бізнесу та обсяги попиту. Отримані результати дали можливість визначити критичні параметри, розробити рекомендації щодо формування адаптивної маркетингової стратегії, сегментації ринку, позиціонування бренду й коригування цінової політики. У роботі наголошується на важливості цифровізації, аналітичного підходу до управління та постійного моніторингу зовнішніх змін для збереження конкурентоспроможності та створення підґрунтя для сталого розвитку підприємства в довгостроковій перспективі.
Посилання
Kotler P., Keller K. L. Marketing Management. 16th Global ed. Harlow: Pearson, 2022. 605 p. URL: https://www.pearson.com/en-us/subject-catalog/p/marketing-management/P200000005952/9780137344161 (дата звернення: 22.09.2025).
Keller K. L., Swaminathan V. Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. 5th ed. Harlow: Pearson, 2020. URL: https://www.pearson.com/en-us/subject-catalog/p/strategic-brand-management-building-measuring-and-managing-brand-equity/P200000005947/9780135641316 (дата звернення: 22.09.2025).
Мулик Т. О. Методичні підходи до аналізу грошових потоків підприємства. Економіка та суспільство. 2022. № 37. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1379 (дата звернення: 22.09.2025).
Сокуренко В. В., Швець Д. В., Бортник С. М., Ткаченко С. О. Фінанси підприємств : підруч. за заг. ред. В.В.Сокуренка. Харків : ХНУВС, 2022. 292 с.
Kumar V. AI-powered marketing: What, where, and how? Information & Management. 2024. Vol. 61, Issue 6. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0268401224000318 (дата звернення: 22.09.2025).
Basu R., Aksoy L., Kumar V., та ін. Marketing analytics: The bridge between customer insights and firm performance. Journal of the Academy of Marketing Science. 2023. URL: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/mar.21908 (дата звернення: 22.09.2025).
Kucharov A. S., Kubina M., Zálešáková E. Integration of CSR into the Marketing Mix for Financial Risk Mitigation. Risks. 2024. Vol. 12, № 8. URL: https://www.mdpi.com/2227-9091/12/8/121 (дата звернення: 22.09.2025).
John J. M., Alasibi S., Aljahdali H. An Exploration of Clustering Algorithms for Customer Segmentation. Data. 2023. Vol. 2, № 4. URL: https://www.mdpi.com/2813-2203/2/4/42 (дата звернення: 22.09.2025).
de Morais L. K., Alves M. C., de Carvalho F. D. A. Differential Evolution Framework for Budget Optimization in Digital Marketing. Procedia Computer Science. 2024. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050924018167 (дата звернення: 22.09.2025).
Kotler P., Keller K. L. (2022). Marketing Management. 16th Global ed. Harlow: Pearson, 605 p. Available at: https://www.pearson.com/en-us/subjectcatalog/p/marketingmanagement/P200000005952/9780137344161 (accessed September 22, 2025).
Keller K. L., Swaminathan V. (2020). Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. 5th ed. Harlow: Pearson. Available at: https://www.pearson.com/en-us/subject-catalog/p/strategic-brand-management-building-measuring-and-managing-brand-equity/P200000005947/9780135641316 (accessed September 22, 2025).
Mulyk T. O. (2022). Metodychni pidkhody do analizu hroshovykh potokiv pidpryiemstva [Methodological approaches to the analysis of cash flows of an enterprise]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and society, № 37. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1379 (accessed September 22, 2025). (in Ukrainian)
Sokurenko V.V., Shvets D.V., Bortnyk S. M., Tkachenko S. O. (2022). Finansy pidpryiemstv : pidruch. za zah. red. V.V.Sokurenka [Enterprise Finance: textbook, general editor V.V. Sokurenko]. Kharkiv : KhNUV, 292 p. (in Ukrainian)
Kumar V. (2024). AI-powered marketing: What, where, and how? Information & Management. Vol. 61, Issue 6. Available at: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0268401224000318 (accessed September 22, 2025).
Basu R., Aksoy L., Kumar V. (2023). Marketing analytics: The bridge between customer insights and firm performance. Journal of the Academy of Marketing Science. Available at: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/mar.21908 (accessed September 22, 2025).
Kucharov A. S., Kubina M., Zálešáková E. (2024). Integration of CSR into the Marketing Mix for Financial Risk Mitigation. Risks. Vol. 12, № 8. Available at: https://www.mdpi.com/2227-9091/12/8/121 (accessed September 22, 2025).
John J. M., Alasibi S., Aljahdali H. (2023). An Exploration of Clustering Algorithms for Customer Segmentation. Data. Vol. 2, № 4. Available at: https://www.mdpi.com/2813-2203/2/4/42 (accessed September 22, 2025).
de Morais L. K., Alves M. C., de Carvalho F. D. A. (2024). Differential Evolution Framework for Budget Optimization in Digital Marketing. Procedia Computer Science. Available at: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050924018167 (accessed September 22, 2025).
Авторське право (c) 2025 Дар’я Кравець, Кристина Тарасова

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.