ГЕОГРАФІЯ ТУРИЗМУ ЄГИПТУ В УМОВАХ ГЛОБАЛЬНИХ ЗМІН: СТРАТЕГІЯ – 2030
Анотація
У статті досліджено особливості та динаміку розвитку туристичної галузі Єгипту в контексті глобальних викликів і трансформацій. Проаналізовано наукові праці зарубіжних і вітчизняних дослідників із цієї тематики, а також окреслено основні напрями розвитку туризму в умовах історичних змін на світовій мапі. Охарактеризовано просторову організацію туризму, сучасні тенденції, стратегічні пріоритети та інституційні заходи, передбачені Національною стратегією сталого туризму до 2030 року. Здійснено аналіз динаміки розвитку туризму на території дослідження та розроблено комплексну модель його перспектив у контексті розвитку туризму на африканському континенті. Окрему увагу приділено збереженню культурної та природної спадщини, цифровізації, модернізації туристичної інфраструктури й інтеграції екологічних стандартів. Визначено ключові напрями подальшого зростання туристичного потенціалу країни з урахуванням соціально-економічних, геополітичних та екологічних чинників. Результати дослідження засвідчують високий потенціал галузі як одного з пріоритетних секторів національного розвитку Єгипту.
Посилання
Базилевич І. В. Інтернет-маркетинг у системі просування туристичних послуг Єгипту. Маркетинг і цифрові технології. 2023. № 1. С. 28–35.
Бейдик О. О. Туристичні ресурси світу : підручник. Київ : Видавництво «Альтерпрес», 2020. 464 с.
Голіков А. А., Липчук В. П. Єгипетський туристичний ринок в умовах глобалізації: український вимір. Актуальні проблеми міжнародних відносин. 2020. Вип. 142. С. 92–98.
Капачинська Г. Г. Історичні передумови розвитку туризму в Єгипті. Географія та туризм. 2021. Вип. 55. С. 45–49.
Крук Г. І. Природні ресурси та кліматичні умови як фактори розвитку туризму в Північній Африці. Науковий вісник ЧНУ. Географія. 2023. Вип. 22. С. 45–52.
Левицька Л. В. Особливості просторової структури туристичної інфраструктури в Єгипті. Вісник Львівського університету. Серія географічна. 2022. Вип. 62. С. 101–109.
Мандрик І. В. Суспільно-географічна характеристика ресурсного потенціалу Єгипту для розвитку туризму. Наукові записки кафедри країнознавства і туризму. 2022. № 12. С. 37–42.
Міжнародний валютний фонд. Економічний огляд Єгипту: вплив пандемії та перспективи відновлення. Каїр : Представництво МВФ в Єгипті. 2020. URL: https://www.imf.org/en/Countries/EGY (дата звернення: 10.06.2025)
Національна стратегія сталого туризму Єгипту до 2030 року. URL: https://beta.sis.gov.eg/en/media-center/strategies/national-strategy-for-sustainable-tourism-2030 (дата звернення: 12.06.2025)
Семенов В. Ф., Дишкантюк О. В., Олійник В. Д. Туристичне країнознавство : навч. посібник. Херсон : Видавництво «Грінь Д.С.», 2013. 392 с.
Смирнов І. Г., Олійник Я. Б. Міжнародна логістика : навч. посібник. Київ : Видавництво «Обрії», 2011. 547 с.
Сучак І. В. Туристична привабливість Єгипту в контексті розвитку африканського туристичного ринку. Вісник Львівського університету. Серія міжнародні відносини. 2023. Вип. 53. С. 112–118.
Товкун І. О. Туризм як чинник розвитку африканського простору (на прикладі Єгипту). Географія та туризм. 2022. Вип. 60. С. 112–118.
El-Gohary H. Sustainable tourism development in developing countries: Challenges and requirements. Journal of Business and Retail Management Research. 2020. Vol. 14, No. 2. P. 107–121.
Hussein, M. M. The socio-economic implication of the COVID-19 pandemic on the global aviation industry : scientific research. Fayoum : Faculty of Tourism, Fayoum University, 2020. P. 340–364.
Ibrahim, M. A. A. F., Abbas, M. N., Soliman, S. G. S. Food tourism as a new type of tourism in the Egyptian hospitality industry. Research Journal of the Faculty of Tourism and Hotels. 2022. Vol. 12, No. 2. P. 157–204. DOI: https://doi.org/10.21608/mkaf.2022.284530
UNWTO. Tourism Statistics and Trends in MENA Region. Madrid : United Nations World Tourism Organization, 2022. URL: https://www.unwto.org (дата звернення: 12.06.2025)
World Economic Forum. Travel Tourism Development Index 2021: Rebuilding for a Sustainable and Resilient Future. Geneva : WEF, 2021. 93 p.
Bazylevych I. V. (2023) Internet-marketynh u systemi prosuvannia turystychnykh posluh Yehyptu [Internet marketing in the system of promoting tourism services in Egypt]. Marketing and digital technologies, vol. 1, pp. 28–35.
Beidyk O. O. (2020) Turystychni resursy svitu: textbook. [World Tourism Resources: textbook]. Kyiv: Alterpress Publishing House, 464 p. (in Ukrainian)
Holikov A. A., Lypchuk V. P. (2020) Yehypetskyi turystychnyi rynok v umovakh hlobalizatsii: ukrainskyi vymir [The Egyptian tourism market in the context of globalization: the Ukrainian dimension]. Current Problems of International Relations, vol. 142, pp. 92–98.
Kapachynska H. H. (2021) Istorychni peredumovy rozvytku turyzmu v Yehypti [Historical precedents for the development of tourism in Egypt]. Geography and tourism, vol. 55, pp. 45–49.
Kruk H. I. (2023) Pryrodni resursy ta klimatychni umovy yak faktory rozvytku turyzmu v Pivnichnii Afrytsi [Features of the spatial structure of tourism infrastructure in Egypt]. Scientific Bulletin of the Chernivtsi National University. Geography, vol. 22, pp. 45–52.
Levytska L. V. (2022) Osoblyvosti prostorovoi struktury turystychnoi infrastruktury v Yehypti [Features of the spatial structure of tourism infrastructure in Egypt]. Bulletin of Lviv University. Geographical Series, vol. 62, pp. 101–109.
Mandryk I. V. (2022) Suspilno-heohrafichna kharakterystyka resursnoho potentsialu Yehyptu dlia rozvytku turyzmu. pp. [Socio-geographical characteristics of Egypt's resource potential for tourism development]. ANG Scientific Notes of the Department of Regional Studies and Tourism, vol. 12, pp. 37–42.
Mizhnarodnyi valiutnyi fond Ekonomichnyi ohliad Yehyptu: vplyv pandemii ta perspektyvy vidnovlennia [Economic Review of Egypt: Impact of the Pandemic and Prospects for Recovery]. Available at: https://www.imf.org/en/Countries/EGY (accessed June 10, 2025)
Natsionalna stratehiia staloho turyzmu Yehyptu do 2030 roku [Egypt's National Sustainable Tourism Strategy until 2030]. Available at: https://beta.sis.gov.eg/en/media-center/strategies/national-strategy-for-sustainable-tourism-2030 (accessed June 12,2025)
Semenov V. F., Dyshkantiuk O. V., Oliinyk V. D. (2013) Turystychne krainoznavstvo : navch. posibnyk [Touristic local history: navch. posibnyk]. Kherson: Publishing House "Grin D.S.", 392 p. (in Ukrainian)
Smyrnov I. H., Oliinyk Ya. B. (2011) [Mizhnarodna lohistyka : navch. Posibnyk International logistics: textbook]. Kyiv: Publishing House "Obrii", 547 p. (in Ukrainian)
Suchak I. V. (2023) Turystychna pryvablyvist Yehyptu v konteksti rozvytku afrykanskoho turystychnoho rynku [Egypt's tourist attractiveness in the context of the development of the African tourism market]. Lviv University Bulletin. International Relations Series, vol. 53, pp. 112–118.
Tovkun I. O. (2022) Turyzm yak chynnyk rozvytku afrykanskoho prostoru (na prykladi Yehyptu) [Tourism as a key to the development of the African space (on the example of Egypt)]. Geography and tourism, vol. 60, pp. 112–118.
El-Gohary H. (2020) Sustainable tourism development in developing countries: Challenges and requirements. Journal of Business and Retail Management Research, vol. 14 (2), pp. 107–121.
Hussein, M. M. (2020) The socio-economic implication of the COVID-19 pandemic on the global aviation industry : scientific research. Fayoum : Faculty of Tourism, Fayoum University, pp. 340–364.
Ibrahim, M. A. A. F., Abbas, M. N., Soliman, S. G. S. (2022) Food tourism as a new type of tourism in the Egyptian hospitality industry. Research Journal of the Faculty of Tourism and Hotels, vol. 12(2), pp. 157–204. DOI: https://doi.org/10.21608/mkaf.2022.284530
UNWTO (2022) [Tourism Statistics and Trends in MENA Region]. Madrid : United Nations World Tourism Organization. Available at: https://www.unwto.org ( accessed June 12, 2025)
World Economic Forum (2021) Travel [Tourism Development Index 2021: Rebuilding for a Sustainable and Resilient Future]. Geneva : WEF. 93 p.
Авторське право (c) 2025 Наталія Габчак

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.