УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВИМ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯМ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НАУКОВИХ УСТАНОВ В УМОВАХ СТАЛОГО РОЗВИТКУ

Ключові слова: управління, маркетинг інновацій, інноваційний розвиток, інноваційний менеджмент, інноваційна діяльність, наукові установи, сталий розвиток, державно-приватне партнерство

Анотація

Стаття присвячена дослідженню актуальних питань щодо управління маркетинговим забезпеченням інноваційної діяльності організації в контексті сучасних викликів сталого розвитку. Розглянуто роль маркетингу як інструменту активізації науково-дослідної діяльності, просування інноваційних розробок і формування позитивного іміджу наукових організацій. Наголошується на особливій актуальності маркетингу інновацій у діяльності наукових установ, адже він спрямований не лише на комерціалізацію результатів досліджень, але й на забезпечення їхнього внеску у досягнення цілей сталого розвитку держави. Обґрунтовано необхідність інтеграції принципів сталого розвитку в систему управління інноваційним потенціалом, а також запропоновано формування маркетингових інструментів активізації інноваційної діяльності наукових установ.

Посилання

Сидорчук І. Сутність та зміст основних понять, що складають термінологічний апарат управління інноваційним розвитком підприємства. Економічні науки. 2023. Т. 314. №. 1. С. 139-143.

Продіус О.І., Адирова Т.І. Особливості менеджменту організацій в умовах глобалізаційних ризиків та кризових явищ. Економіка та суспільство. 2023. № 58. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-58-61 (дата звернення: 05.06.2025).

Кифяк В. Стратегії інноваційного сталого розвитку бізнесу: модель реалізації. Економіка та суспільство. 2024. № 59. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-59-57 (дата звернення: 05.06.2025).

Бубенко П. Т. Теоретико-методичні складові розвитку інноваційної економіки та інвестицій: монографія / П. Т. Бубенко, О. В. Димченко; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. Харків: ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2022. – 232 с.

Продіус О.І., Запорожська А.М. Розробка інноваційного проекту в будівельній галузі України. Економіка: реалії часу. 2022. №4 (62). С. 32-43. URL: https://economics.net.ua/files/archive/2022/Nо4/32.pdf (дата звернення: 05.06.2025).

Вірченко В., Вірченко В. Пріоритети розвитку інноваційної діяльності в контексті реіндустріалізації економіки України. Економіка та суспільство. 2022. № 38. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-38-10 (дата звернення: 05.06.2025).

Полозова,Т., Ткаченко, А. Модель інноваційного розвитку компетентної організації. Економічний простір. 2024. № 191. С. 384-389.

Цілі сталого розвитку та Україна. URL: https://www.kmu.gov.ua/diyalnist/cili-stalogo-rozvitku-ta-ukrayina (дата звернення: 05.06.2025).

Командровська В. Моделювання механізму управління інноваційним забезпеченням сталого розвитку підприємства. Економіка та суспільство. 2024. №. 65. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-65-141 (дата звернення: 05.06.2025).

Шпак Ю., Рудюк Я. Роль та вплив інноваційного розвитку на економічне зростання країн. Економічний простір. 2023. №187. С. 152–157.

Микитюк П. П, Крисько Ж. Л., Овсянюк-Бердадіна О. Ф., Скочиляс С. М. Інноваційний розвиток підприємства. Навчальний посібник. Тернопіль: ПП «Принтер Інформ», 2015. 224 с.

Терещенко Н. В. Напрями інноваційного розвитку науки та освіти як об'єктів державної соціальної політики в Україні (на прикладі досвіду розвинених країн Західної Європи). Міждисциплінарний дискурс у дослідженні феномену соціального: колект. монографія / ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана. 2021. С. 171-181.

Бондаренко В. Використання принципів маркетингового менеджменту в умовах війни. Економіка та суспільство. 2023. №. 56. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-101 (дата звернення: 05.06.2025).

Лошенюк, І. Р., Кірєєва, К. О., Мілашовська, О. І. Дилемні питання розвитку цифрового маркетингу в реаліях масштабної військової агресії. Академічні візії. 2023. №21. DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.8143076. (дата звернення: 05.06.2025).

Kemper J., Ballantine P. What do we mean by sustainability marketing? Journal of Marketing Management. 2019. № 35. DOI: https://doi.org/10.1080/0267257X.2019.1573845. (дата звернення: 05.06.2025).

Sydorchuk I. (2023). Sutnist ta zmist osnovnykh poniat, shcho skladaiut terminolohichnyi aparat upravlinnia innovatsiinym rozvytkom pidpryiemstva [The essence and content of the basic concepts that make up the terminological apparatus of managing the innovative development of an enterprise]. Ekonomichni nauky, vol. 1, pp. 139-143.

Prodius O.I., Adyrova T.I. (2023). Osoblyvosti menedzhmentu orhanizatsii v umovakh hlobalizatsiinykh ryzykiv ta kryzovykh yavyshch [Peculiarities of organizational management in the context of globalization risks and crisis phenomena]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. 58. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-58-61 (accessed June 5, 2025).

Kyfiak V. (2024). Stratehii innovatsiinoho staloho rozvytku biznesu: model realizatsii [Strategies for innovative sustainable business development: an implementation model]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. 59. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-59-57 (accessed June 5, 2025).

Bubenko P. T. (2022). Teoretyko-metodychni skladovi rozvytku innovatsiinoi ekonomiky ta investytsii [Theoretical and methodological components of the development of the innovative economy and investments]: monohrafiia / P. T. Bubenko, O. V. Dymchenko; Kharkiv. nats. un-t misk. hosp-va im. O. M. Beketova. Kharkiv: KhNUMH im. O. M. Beketova, 232 p.

Prodius O.I., Zaporozhska A.M. (2022). Rozrobka innovatsiinoho proektu v budivelnii haluzi Ukrainy [Development of an innovative project in the construction industry of Ukraine]. Ekonomika: realii chasu, vol. 4 (62), pp. 32-43. Available at: https://economics.net.ua/files/archive/2022/No4/32.pdf (accessed June 5, 2025).

Virchenko V., Virchenko V. (2022) Priorytety rozvytku innovatsiinoi diialnosti v konteksti reindustrializatsii ekonomiky Ukrainy [Priorities for the development of innovative activity in the context of the reindustrialization of the Ukrainian economy]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. 38. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-38-10. (accessed June 5, 2025).

Polozova T., Tkachenko A. (2024). Model innovatsiinoho rozvytku kompetentnoi orhanizatsii [Model of innovative development of a competent organization]. Ekonomichnyi prostir, vol. 191, pp. 384-389.

Tsili staloho rozvytku ta Ukraina. Available at: https://www.kmu.gov.ua/diyalnist/cili-stalogo-rozvitku-ta-ukrayina (accessed June 5, 2025).

Komandrovska V. (2024). Modeliuvannia mekhanizmu upravlinnia innovatsiinym zabezpechenniam staloho rozvytku pidpryiemstva [Modeling the mechanism for managing innovative support for sustainable development of an enterprise]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. 65. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-65-141 (accessed June 5, 2025).

Shpak Yu., Rudiuk Ya. (2023). Rol ta vplyv innovatsiinoho rozvytku na ekonomichne zrostannia krain [The role and impact of innovative development on the economic growth of countries]. Ekonomichnyi prostir, vol. 187, pp. 152–157.

Mykytiuk P. P, Krysko Zh. L., Ovsianiuk-Berdadina O. F., Skochylias S. M. (2015). Innovatsiinyi rozvytok pidpryiemstva [Innovative development of the enterprise]. Navchalnyi posibnyk. Ternopil: PP «Prynter Inform», 224 p.

Tereshchenko N. V. (2021). Napriamy innovatsiinoho rozvytku nauky ta osvity yak obiektiv derzhavnoi sotsialnoi polityky v Ukraini (na prykladi dosvidu rozvynenykh krain Zakhidnoi Yevropy). Mizhdystsyplinarnyi dyskurs u doslidzhenni fenomenu sotsialnoho [Directions of innovative development of science and education as objects of state social policy in Ukraine (using the example of the experience of developed countries of Western Europe). Interdisciplinary discourse in the study of the phenomenon of social]: kolekt. monohrafiia / DVNZ «Kyiv. nats. ekon. un-t im. V. Hetmana, pp.171-181.

Bondarenko V. (2023). Vykorystannia pryntsypiv marketynhovoho menedzhmentu v umovakh viiny [Using marketing management principles in wartime]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. 56. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-101 (accessed June 5, 2025).

Losheniuk, I. R., Kirieieva, K. O., Milashovska, O. I. (2023). Dylemni pytannia rozvytku tsyfrovoho marketynhu v realiiakh masshtabnoi viiskovoi ahresii [Dilemma issues of digital marketing development in the realities of large-scale military aggression]. Akademichni vizii, vol. 21. DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.8143076. (accessed June 5, 2025).

Kemper J., Ballantine P. (2019). What do we mean by sustainability marketing? Journal of Marketing Management. № 35. DOI: https://doi.org/10.1080/0267257X.2019.1573845. (accessed June 5, 2025).

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2025-05-26
Як цитувати
Продіус, О., Адирова, Т., & Ковальчук, Ю. (2025). УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВИМ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯМ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НАУКОВИХ УСТАНОВ В УМОВАХ СТАЛОГО РОЗВИТКУ. Економіка та суспільство, (75). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-75-90
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають