ОРГАНІЗАЦІЯ МАРКЕТИНГОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ
Анотація
У статті розкрито теоретико-методологічні засади маркетингового менеджменту в системі управління підприємством. Розглянуто роль маркетингового середовища, яке включає макро- та мікрорівні впливу на діяльність підприємства, підкреслено необхідність безперервного моніторингу зовнішніх змін. Проаналізовано функціональну структуру маркетингового менеджменту з акцентом на планування, організацію, стимулювання, контроль і регулювання маркетингової діяльності. Розкрито взаємозв'язок між стратегічними, тактичними та оперативними цілями маркетингової політики підприємства, обґрунтовано важливість формування маркетингової інформаційної системи для підтримки процесу прийняття рішень. Окремо досліджено питання диверсифікації діяльності як інструменту зміцнення позицій підприємства в умовах динамічного зовнішнього середовища.
Посилання
Балабанова Л.В., Холод В.В., Балабанова І.В. Маркетинг підприємства. К: ЦУЛ, 2019. 612 с.
Buzhymska K., Tsaruk I., Biriuchenko S., Pashchenko O., Svitlyshyn I. Impact of diversification on strategic business management, 2024. Scientific Bulletin of Mukachevo State University Series “Economics”. Vol. 11. PP. 34-46.
Humeniuk I.I., Petrov V.M. Marketing tools in the enterprise management system, 2022. Podilian Bulletin: Agriculture, Engineering, Economics. Vol. 2 (37). PP. 73-78.
Ковшова І.О. Маркетинговий менеджмент: теорія, методологія, практика: монографія. К.: ФОП Вишемирський В.С., 2018. 516 с.
Редько В.Є., Пипка К.В. Розвиток маркетингового менеджменту в системі управління підприємством. Ефективна економіка. 2017. №12. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6008 (дата звернення: 25.04.2025).
Sviatnenko V. Improvement of the enterprise management system, 2020. Technology Audit and Production Reserves. Vol. 3. PP, 28-31.
Ткач О.В., Баланюк І.Ф., Копчак Ю.С., Баланюк С.І. Маркетинговий менеджмент у діяльності підприємств. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія Економіка. 2016. Вип. 1(47). Т. 2. С. 291-296.
Mehek A. Marketing Management: Influences the Business Pattern in an Organization, 2020. International Journal for Research in Applied Science and Engineering Technology. Vol. 8. PP. 308-311.
Goumas A., Wright T. Research Management Systems (RMS): Key Considerations for Fixed Income Investment Managers, 2024. Alpha FMC and Verity Platform. URL: https://alphafmc.com/blog/2024/08/07/research-management-systems-rms-key-considerations-for-fixed-income-investment-managers/ (дата звернення: 20.04.2025).
Del Prete D., Rungi A. Backward and Forward Integration Along Global Value Chains, 2019. SSRN Electronic Journal. URL: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3489047 (дата звернення: 18.04.2025).
Zahra A., Wahyudin W., Nugraha B. The Implementation of the Strategy of Marketing Management through a SWOT Analysis with the Matrix of IFE, EFE and IE, 2021. Jurnal Serambi Engineering. Vol. 6. PP. 1721-1729.
Кондитерська корпорація Roshen. Соціальний звіт 2017-2018. 2018. URL: https://roshen.com/uploads/presentation/Roshen__AR-2018__32_1.pdf (дата звернення: 25.04.2025).
Антонюк Т., Шаріпов О. Солодкі 32 млрд грн. Виторг кондитерської корпорації Roshen виріс на 44% у 2023 році. Forbes Україна. 2024. URL: https://forbes.ua/news/solodki-32-mlrd-grn-vitorg-konditerskoi-korporatsii-roshen-viris-na-44-u-2023-rotsi-15032024-19907 (дата звернення: 27.04.2025).
Корпорація Roshen отримала 5,6 мільярда гривень чистого прибутку у 2023 році. Мінфін. 2024. URL: https://minfin.com.ua/ua/2024/03/16/123290937/ (дата звернення: 28.04.2025).
Kiev's Roshen confectioner to increase charter capital by 33.2%. Interfax. 2023. URL: https://interfax.com/newsroom/top-stories/93306/ (дата звернення: 28.04.2025).
Balabanova L.V., Kholod V.V., Balabanova I.V. (2019) Marketynh pidpryiemstva [Еnterprise marketing]. Kуiv: TsUL, 612 р. (in Ukrainian)
Buzhymska K., Tsaruk I., Biriuchenko S., Pashchenko O., Svitlyshyn I. (2024) Impact of diversification on strategic business management [Impact of diversification on strategic business management]. Scientific Bulletin of Mukachevo State University Series “Economics”, vol. 11, рр. 34–46.
Humeniuk I.I., Petrov V.M. (2022) Marketing tools in the enterprise management system [Marketing tools in the enterprise management system]. Podilian Bulletin: Agriculture, Engineering, Economics, vol. 2 (37). PP. 73-78.
Kovshova I.O. (2018) Marketynhovyi menedzhment: teoriia, metodolohiia, praktyka: monohrafiia [Marketing management: theory, methodology, practice: monography]. Kyiv: FOP Vyshemyrskyi V.S., 516 s. (in Ukrainian)
Redko V.Ie., Pypka K.V. (2017) Rozvytok marketynhovoho menedzhmentu v systemi upravlinnia pidpryiemstvom [Development of marketing management in the enterprise management system]. Efektyvna ekonomika, vol. 12. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6008 (accessed April 25, 2025).
Sviatnenko V. (2020) Improvement of the enterprise management system [Improvement of the enterprise management system]. Technology Audit and Production Reserves, vol. 3, рр. 28-31.
Tkach O.V., Balaniuk I.F., Kopchak Yu.S., Balaniuk S.I. (2016) Marketynhovyi menedzhment u diialnosti pidpryiemstv [Marketing management in the activities of enterprises]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia Ekonomika, vol. 1(47), t. 2, рр. 291-296. (in Ukrainian)
Mehek A. (2020) Marketing Management: Influences the Business Pattern in an Organization [Marketing Management: Influences the Business Pattern in an Organization]. International Journal for Research in Applied Science and Engineering Technology, vol. 8, рр. 308-311.
Goumas A., Wright T. (2024) Research Management Systems (RMS): Key Considerations for Fixed Income Investment Managers. Alpha FMC and Verity Platform. [Research Management Systems (RMS): Key Considerations for Fixed Income Investment Managers. Alpha FMC and Verity Platform]. Available at: https://alphafmc.com/blog/2024/08/07/research-management-systems-rms-key-considerations-for-fixed-income-investment-managers/ (accessed April 20, 2025).
Del Prete D., Rungi A. (2019) Backward and Forward Integration Along Global Value Chains [Backward and Forward Integration Along Global Value Chains]. SSRN Electronic Journal. Available at: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3489047 (accessed April 18, 2025).
Zahra A., Wahyudin W., Nugraha B. (2021) The Implementation of the Strategy of Marketing Management through a SWOT Analysis with the Matrix of IFE, EFE and IE [The Implementation of the Strategy of Marketing Management through a SWOT Analysis with the Matrix of IFE, EFE and IE]. Jurnal Serambi Engineering, vol. 6, pp. 1721-1729.
Kondyterska korporatsiia Roshen. Sotsialnyi zvit 2017–2018 [Roshen Confectionery Corporation. Social Report 2017-2018] (2018) Available at: https://roshen.com/uploads/presentation/Roshen__AR-2018__32_1.pdf (accessed April 25, 2025).
Antoniuk T., Sharipov O. (2024) Solodki 32 mlrd hrn. Vytorh kondyterskoi korporatsii Roshen vyris na 44% u 2023 rotsi [Sweet 32 billion UAH. The revenue of the confectionery corporation Roshen grew by 44% in 2023]. Forbes Ukraina. Available at: https://forbes.ua/news/solodki-32-mlrd-grn-vitorg-konditerskoi-korporatsii-roshen-viris-na-44-u-2023-rotsi-15032024-19907 (accessed April 27, 2025).
Korporatsiia Roshen otrymala 5,6 miliarda hryven chystoho prybutku u 2023 rotsi [Roshen Corporation received UAH 5.6 billion in net profit in 2023] (2024) Minfin. Available at: https://minfin.com.ua/ua/2024/03/16/123290937/ (accessed April 28, 2025).
Kiev's Roshen confectioner to increase charter capital by 33.2% [Kiev's Roshen confectioner to increase charter capital by 33.2%] (2023) Interfax. Available at: https://interfax.com/newsroom/top-stories/93306/ (accessed April 28, 2025).

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.