ПЛАНУВАННЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ НЕСТАБІЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ
Анотація
У статті розглянуто особливості стратегічного маркетингового планування в умовах воєнного стану на прикладі діяльності ПрАТ «Миронівський Хлібопродукт». Увагу зосереджено на тому, як підприємство адаптувалося до екстремальних умов ринку, викликаних економічною нестабільністю, обмеженнями фізичної мобільності, порушенням ланцюгів постачання, змінами у валютному курсі та поведінці споживачів. Обґрунтовано необхідність переходу від стабільних довгострокових стратегій до гнучких і тактичних рішень, які враховують реальні обставини і швидко змінювану кон’юнктуру. Описано застосування стратегій лідерства за витратами, диференціації, зосередження на окремих сегментах споживачів, а також поведінкові моделі. Встановлено, що успішні рішення у кризовий період передбачають переорієнтацію ресурсів, посилення контролю якості, відмову від малоефективних позицій та створення адаптивних моделей розподілу.
Посилання
2. Євсєєва Д.В. Маркетинг в умовах воєнного стану країни: особливості побудови каналів комунікації. Economics. Finances. Law. 2023. № 9. С. 78–83.
3. Зубченко В.В., Герасименко І.О., Осипенко Н.О. Маркетингові комунікації в умовах війни: виклики та напрями впливу на купівельну поведінку. Економіка та суспільство. 2024. Вип. 60. С. 165–171.
4. Сало Я.В., Кочевой М.М. Маркетингові комунікації в умовах воєнного періоду: зміни та особливості. Економіка та суспільство. 2024. Вип. 65. С. 245–252.
5. Зеркаль А., Балабуха К. Маркетинг під час воєнного стану: побудова каналів комунікації та трансформація бізнесу. Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". Серія: Економічні науки. 2023. № 1.
6. Пачева Н.О. Стратегічне управління інноваційним розвитком національного господарства. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: Економічні науки. 2018. № 11(19). С. 56–59. URL: https://www.inter-nauka.com/uploads/public/15416763509921.pdf (дата звернення: 18.05.2025).
7. Соломянюк Н.М. Теоретичні основи процесу маркетингового планування. Ефективна економіка. 2013. № 8. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2200 (дата звернення: 21.05.2025).
8. Джеджула В.В., Єпіфанова І.Ю., Цвик О.Г. Інноваційна діяльність як чинник конкурентоспроможності підприємств. Інвестиції: практика та досвід. 2017. № 4. С. 5–8.
9. Jerab D., Mabrouk T. Miles & Snow's Competitive Strategies and their HRM Implications. SSRN Electronic Journal. 2023. С.1-9.
10. Левків Г.Я. Маркетинг-менеджмент в умовах війни: проблеми та шляхи вирішення: монографія. Львів. 2024. С. 109–135.
11. MHP SE. A Leading International Food and Agrotech Company Annual Report and Accounts 2022. URL: https://api.next.mhp.com.ua/images/20ad4/aeac4/bfc7f1f5badd2.pdf (дата звернення: 18.05.2025).
12. MHP SE. Group Annual Report and Accounts 2023. URL: https://api.next.mhp.com.ua/images/51d31/2ef40/69ea3acbd9f.pdf (дата звернення: 23.05.2025).
13. MHP SE. 2024 Integrated Group Annual Report and Accounts: Global Reach. 2024.URL: https://api.next.mhp.com.ua/images/d0665/3e75f/6f26979f.pdf (дата звернення: 23.05.2025).
14. MHP SE. Financial Results for the First Quarter Ended 31 March 2025. Press Release. URL: https://api.next.mhp.com.ua/images/51d31/c59dc/bc9a291ed6eaba8.pdf (дата звернення: 17.05.2025).
1. Vovchanska O.M., Ivanova L.O. (2022) Osoblyvosti realizatsii instrumentiv marketynhu v umovakh voiennoho stanu [Features of the Implementation of Marketing Tools under Martial Law Conditions]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and Society, vol. 38. pp. 218–224. (in Ukrainian)
2. Yevsieieva D.V. (2023) Marketynh v umovakh voiennoho stanu krainy: osoblyvosti pobudovy kanaliv komunikatsii [Marketing under the Conditions of Martial Law: Features of Building Communication Channels]. Economics. Finances. Law, vol. 9. pp. 78–83. (in Ukrainian)
3. Zubchenko V.V., Herasymenko I.O., Osypenko N.O. (2024) Marketynhovi komunikatsii v umovakh viiny: vyklyky ta napriamy vplyvu na kupivielnu povedinku [Marketing Communications during War: Challenges and Directions of Impact on Consumer Behavior]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and Society, vol. 60. pp. 165–171. (in Ukrainian)
4. Salo Ya.V., Kochevoi M.M. (2024) Marketynhovi komunikatsii v umovakh voiennoho periodu: zminy ta osoblyvosti [Marketing Communications during the War Period: Changes and Features]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and Society, vol. 65. pp. 245–252. (in Ukrainian)
5. Zerkal A., Balabukha K. (2023) Marketynh pid chas voiennoho stanu: pobudova kanaliv komunikatsii ta transformatsiia biznesu [Marketing during Martial Law: Building Communication Channels and Business Transformation]. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal "Internauka". Seriia: Ekonomichni nauky – International Scientific Journal "Internauka". Series: Economic Sciences, vol. 1. (in Ukrainian)
6. Pacheva N.O. (2018) Stratehichne upravlinnia innovatsiinym rozvytkom natsionalnoho hospodarstva [Strategic Management of the Innovative Development of the National Economy]. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal "Internauka". Seriia: Ekonomichni nauky – International Scientific Journal "Internauka". Series: Economic Sciences, vol. 11(19). pp. 56–59. Available at: https://www.inter-nauka.com/uploads/public/15416763509921.pdf (accessed: 18.05.2025).
7. Solomianiuk N.M. (2013) Teoretychni osnovy protsesu marketynhovoho planuvannia [Theoretical Foundations of the Marketing Planning Process]. Efektyvna ekonomika – Efficient Economy, vol. 8. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2200 (accessed: 21.05.2025).
8. Dzhedzhula V.V., Yepifanova I.Yu., Tsvyk O.H. (2017) Innovatsiina diialnist yak chynnyk konkurentospromozhnosti pidpryiemstv [Innovative Activity as a Factor of Enterprise Competitiveness]. Investytsii: praktyka ta dosvid – Investments: Practice and Experience, vol. 4. pp. 5–8. (in Ukrainian)
9. Jerab D., Mabrouk T. (2023) Miles & Snow's Competitive Strategies and their HRM Implications. SSRN Electronic Journal. рр.1-9.
10. Levkiv H.Ya. (2024) Marketynh-menedzhment v umovakh viiny: problemy ta shliakhy vyrishennia: monohrafia [Marketing Management in Wartime: Problems and Solutions: Monograph]. Lviv. pp. 109–135. (in Ukrainian)
11. MHP SE. A Leading International Food and Agrotech Company Annual Report and Accounts 2022. Available at: https://api.next.mhp.com.ua/images/20ad4/aeac4/bfc7f1f5badd2.pdf (accessed: 18.05.2025).
12. MHP SE. Group Annual Report and Accounts 2023. Available at: https://api.next.mhp.com.ua/images/51d31/2ef40/69ea3acbd9f.pdf (accessed: 23.05.2025).
13. MHP SE. (2024 Integrated Group Annual Report and Accounts: Global Reach. Available at: https://api.next.mhp.com.ua/images/d0665/3e75f/6f26979f.pdf (accessed: 23.05.2025).
14. MHP SE. Financial Results for the First Quarter Ended 31 March 2025. Press Release. Available at: https://api.next.mhp.com.ua/images/51d31/c59dc/bc9a291ed6eaba8.pdf (accessed: 17.05.2025).

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.