ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ ХІМІЧНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ

Ключові слова: підприємства хімічної промисловості, В2В маркетинг, В2В клієнти, цифровізація

Анотація

Підприємства хімічної промисловості України сьогодні зіштовхуються з низкою викликів, зокрема: геополітичною нестабільністю; зростанням цін на складові собівартості хімічної продукції, у тому числі електроенергію, сировину; коливаннями попиту В2В замовників та ін. Разом з тим, відносно стабільно продовжують функціонувати підприємства, що виробляють мінеральну сировину (сульфати, карбонати, фосфати), експортоорієнтовані продукти органічної та неорганічної хімії (азотні та фосфорні добрива, каталітичні реагенти, полімери, спеціальні розчинники), а також допоміжну хімічну продукцію (декстрини, казеїни, жирні амінокислоти). У статті проаналізовано основні фактори невизначеності та чинники, які негативно впливають на розвиток хімічної промисловості України. Окреслено перспективи розвитку підприємств хімічної промисловості в умовах цифрової трансформації. Охарактеризовано вплив використання сучасних цифрових інструментів на бізнес-процеси та управління діяльністю підприємств хімічної промисловості.

Посилання

Аналітична оцінка ситуації у хімічній промисловості України та на внутрішньому товарному ринку хімічної продукції за підсумками січня-вересня 2024 року. Аналітичне дослідження. URL: http://www.niitehim.ck.ua/analitychna-otsinka-sytuatsiyi-u-himichnij-promyslovosti-ukrayiny-ta-na-vnutrishnomu-tovarnomu-rynku-himichnoyi-produktsiyi-za-pidsumkamy-sichnya-veresnya-2024-roku-analitychne-doslidzhennya/.

Булатова О. В. (2015). Трансформація світового ринку в умовах глобальних зрушень: базові передумови для розвитку хімічної промисловості. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія : Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Вип. 3. С. 46-50. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuumevcg_2015_3_13.

Гладких Д.Є. (2015). Структурні зміни на світовому ринку хімічної продукції в умовах економічної невизначеності. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Економіка і менеджмент. Вип. 11. С. 32–36.

Гладких Д.Є. (2015). Тенденції розвитку світового хіміко-фармацевтичного ринку в умовах глобальної кризи. Регіональна економіка та управління: Науково-практичний журнал. Запоріжжя: Східноукраїнський інститут економіки та управління. 2015. С. 50–54.

Держана служба статистики України. Кількість діючих суб’єктів господарювання за видами економічної діяльності у розрізі регіонів. URL: https://www.ukrstat.gov.ua/operativ/menu/menu_u/sze_20.htm.

Лапін, А. В., Грінчук, І. О., & Терещук, В. І. (2024). Вплив діджиталізації на бізнес-процеси та управління діяльністю підприємств. Здобутки економіки: перспективи та інновації, (11). https://doi.org/10.5281/zenodo.13911337.

Швець Н. В. (2017).

Сучасні тенденції та особливості інноваційного розвитку світової хімічної індустрії. Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. №10. С. 144-149. URL: Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VSUNU_2017_10_30.

Шевцова Г. З., Браславська О. В. (2014). Особливості сучасного потенціалу підприємств хімічної промисловості України. Бізнес Інформ. 2014. № 4. С. 140-146. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2014_4_24.

2025 Chemical Industry Outlook. URL: https://surl.li/fzzhsk.

Bernd Winters, Thomas Kopel (2018). Digitalization in the chemicals: How to succeed the digital transformation. Journal of Business Chemistry. URL: https://surl.li/kvkbfk.

Elevationmarketing. 3 Effective Ways Marketing in the Chemical Industry Uses Digitalization. – 2022. URL: https://surl.li/amoukh.

Ernst & Young Global Ltd. (2022). Why the chemical industry is prioritizing digitalization. URL: https://surl.li/ozdnra.

Ernst & Young Global Ltd. (2022). How industrial leaders can use sustainability to create value. URL: https://surl.li/klolmc.

Gladkykh D. (2015). European Chemical Industry Competitiveness: Historical Trends and Development Prospects. Baltic Journal of Economic Studies. № 1. Riga. 2015. P. 62–67.

Gupta A. (2022). 7 Astounding/Impressive Digital Marketing Approaches for Specialty Chemical Industry. 2022. URL: https://surl.li/rahugw.

Rune Koehn (2018). The digitalization of marketing and sales in the chemical B2B sector. Journal of Business Chemistry. URL: https://surl.li/ljepro.

DuPont. (2024). DuPont Reports Fourth Quarter and Full Year 2023 Results. Investors.DuPont. URL: https://surl.li/zmeunb.

Sinopec. (2024). Sinopec Files 2023 Annual Report, Hits USD 444.81 Billion Revenue with 14.5 Percent YoY Growth. PR Newswire. URL: https://surl.li/qvlvrw.

LyondellBasell. (2024). LyondellBasell Reports 2023 Earnings. LyondellBasell. URL: https://surl.li/opgqkf.

Mitsubishi Chemical Group. (2024). The Mitsubishi Chemical Group in Numbers. Mitsubishi Chemical Group. URL: https://www.mcgc.com/english/ir/digest.html

Dow. (2022). Dow Receives CIO 100 Award for Digital Manufacturing Acceleration. Dow Newsroom. URL: https://surl.li/howvge.

Sexton, J. (2023). Digital transformation in the chemical industry: Steps to a sustainable future. CAS. URL: https://surl.li/oynpft.

Analytical assessment of the situation in the chemical industry of Ukraine and the domestic chemical products market based on the results of January-September 2024. Analytical study. URL: http://www.niitehim.ck.ua/analitychna-otsinka-sytuatsiyi-u-himichnij-promyslovosti-ukrayiny-ta-na-vnutrishnomu-tovarnomu-rynku-himichnoyi-produktsiyi-za-pidsumkamy-sichnya-veresnya-2024-roku-analitychne-doslidzhennya/.

Bulatova O. V. (2015). Transformation of the global market under global shifts: basic prerequisites for the development of the chemical industry. Scientific Bulletin of Uzhhorod National University. Series: International Economic Relations and the World Economy. Issue 3. pp. 46-50. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuumevcg_2015_3_13.

Hladkykh D. Ye. (2015). Structural changes in the global chemical market under conditions of economic uncertainty. Scientific Bulletin of the International Humanitarian University. Series: Economics and Management. Issue 11. pp. 32–36.

Hladkykh D. Ye. (2015). Trends in the development of the global chemical-pharmaceutical market under the conditions of a global crisis. Regional Economy and Management: Scientific-Practical Journal. Zaporizhzhia: Eastern Ukrainian Institute of Economics and Management. 2015. pp. 50–54.

State Statistics Service of Ukraine. Number of active business entities by types of economic activity in regional breakdown. URL: https://www.ukrstat.gov.ua/operativ/menu/menu_u/sze_20.htm.

Lapin, A. V., Hrynchuk, I. O., & Tereshchuk, V. I. (2024). The impact of digitalization on business processes and enterprise management. Achievements of the Economy: Prospects and Innovations, (11). https://doi.org/10.5281/zenodo.13911337.

Shvets N. V. (2017). Modern trends and features of the innovative development of the global chemical industry. Bulletin of East Ukrainian National University named after Volodymyr Dahl. No. 10. pp. 144-149. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VSUNU_2017_10_30.

Shevtsova H. Z., Braslavska O. V. (2014). Features of the modern potential of chemical industry enterprises in Ukraine. Business Inform. 2014. No. 4. pp. 140-146. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2014_4_24.

2025 Chemical Industry Outlook. URL: https://surl.li/fzzhsk.

Bernd Winters, Thomas Kopel (2018). Digitalization in the chemicals: How to succeed in the digital transformation. Journal of Business Chemistry. URL: https://surl.li/kvkbfk.

Elevationmarketing. 3 Effective Ways Marketing in the Chemical Industry Uses Digitalization. – 2022. URL: https://surl.li/amoukh.

Ernst & Young Global Ltd. (2022). Why the chemical industry is prioritizing digitalization. URL: https://surl.li/ozdnra.

Ernst & Young Global Ltd. (2022). How industrial leaders can use sustainability to create value. URL: https://surl.li/klolmc.

Gladkykh D. (2015). European Chemical Industry Competitiveness: Historical Trends and Development Prospects. Baltic Journal of Economic Studies. No. 1. Riga. 2015. pp. 62–67.

Gupta A. (2022). 7 Astounding/Impressive Digital Marketing Approaches for Specialty Chemical Industry. 2022. URL: https://surl.li/rahugw.

Rune Koehn (2018). The digitalization of marketing and sales in the chemical B2B sector. Journal of Business Chemistry. URL: https://surl.li/ljepro.

DuPont. (2024). DuPont Reports Fourth Quarter and Full Year 2023 Results. Investors.DuPont. URL: https://surl.li/zmeunb.

Sinopec. (2024). Sinopec Files 2023 Annual Report, Hits USD 444.81 Billion Revenue with 14.5 Percent YoY Growth. PR Newswire. URL: https://surl.li/qvlvrw.

LyondellBasell. (2024). LyondellBasell Reports 2023 Earnings. LyondellBasell. URL: https://surl.li/opgqkf.

Mitsubishi Chemical Group. (2024). The Mitsubishi Chemical Group in Numbers. Mitsubishi Chemical Group. URL: https://www.mcgc.com/english/ir/digest.html

Dow. (2022). Dow Receives CIO 100 Award for Digital Manufacturing Acceleration. Dow Newsroom. URL: https://surl.li/howvge.

Sexton, J. (2023). Digital transformation in the chemical industry: Steps to a sustainable future. CAS. URL: https://surl.li/oynpft.

Переглядів статті: 6
Завантажень PDF: 4
Опубліковано
2025-01-27
Як цитувати
Попко, О., & Саламаха, О. (2025). ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ ХІМІЧНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ. Економіка та суспільство, (71). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-71-121
Розділ
МАРКЕТИНГ