ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ В ТЕХНОЛОГІЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТУРИСТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ ПРИ ФОРМУВАННІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОГО ПРОДУКТУ: РИЗИКИ ТА МОЖЛИВОСТІ
Анотація
В статті проаналізовано концептуальні засади управління інноваційною діяльністю туристичних підприємств. Обґрунтовано необхідність накопичення, розвитку та практичного застосування знань як активів у процесі формування інноваційного туристичного продукту. Запропоновано низку заходів для ефективного та раціонального використання інноваційних процесів у просуванні інноваційного туристичного продукту. Визначено основні фактори, що впливають на успішність інноваційної діяльності в туризмі, такі як технологічні досягнення та зміни в потребах споживачів. Візуалізовано концептуальну S-криву життєвого циклу інноваційного туристичного продукту, яка ілюструє етапи його розвитку від запровадження до насичення ринку і можливості впровадження нових інновацій для подовження життєвого циклу. Розглянуто основні ризики, пов'язані з впровадженням інновацій, та запропоновано методи їх мінімізації.
Посилання
Лущик М.В., Витрикуш П.М. Сучасні аспекти теоретичних досліджень туристичного ринку. Інфраструктура ринку. 2022. № 67. С. 126–135.
Бондаренко Л.А. Туризм як пріоритетний напрям соціально-економічного розвитку територій України в умовах євроінтеграції: монографія / Л.А. Бондаренко, М-во освіти і науки України. Нац. техн. ун-т «Дніпровська політехніка». Дніпро : «АРТО ПРИНТ», 2024. 242 с.
Бондаренко Л.А. Концептуальна модель конкурентного забезпечення туристичних регіонів України в післявоєнний період. Вісник Національного технічного університету «ХПІ» (економічні науки). Харків : НТУ «ХПІ». 2023. № 6. С. 84–88. DOI: https://doi.org/10.20998/2519-4461.2023.6.84
Джинджоян В.В., Тесленко Т.В., Горб К.М. Інноваційні технології в туризмі та гостинності: навчальний посібник. Київ : Видавництво «Каравела», 2022. 340 с.
Жукович А.І. Інновації в туризмі: основні теоретичні та практичні аспекти. Наука та наукознавство. 2017. № 2 (95). URL: https://sofs.org.ua/wp-content/uploads/2019/08/NNZ_2017_2_6.pdf
Ткаченко Т.І., Мельниченко С.В., Бойко М.Г. та ін. Стратегічний розвиток туристичного бізнесу: монографія / За заг. ред. А.А. Мазаракі. Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2010. С. 59.
Іванова З.О. Концепція удосконалення інструментарію управління розвитком туристичної привабливості вітчизняних територій. Актуальні проблеми економіки. 2014. № 8. С. 183–186.
Lushchyk M.V., Vytrykush P.M. (2022). Suchasni aspekty teoretychnykh doslidzhen turystychnoho rynku [Modern aspects of theoretical research on the tourism market]. Infrastruktura rynku, no 67, p. 126–135.
Bondarenko L.A. (2024). Turyzm yak priorytetnyi napriam sotsialno-ekonomichnoho rozvytku terytorii Ukrainy v umovakh yevrointehratsii: monohrafiia [Tourism as a priority direction of socio-economic development of the territories of Ukraine in the context of European integration: monograph] / L.A. Bondarenko, M-vo osvity i nauky Ukrainy. Nats. tekhn. un-t «Dniprovska politekhnika». Dnipro : «ARTO PRYNT», 242 p.
Bondarenko L.A. (2023). Kontseptualna model konkurentnoho zabezpechennia turystychnykh rehioniv Ukrainy v pisliavoiennyi period [Conceptual model of competitive support of tourist regions of Ukraine in the post-war period]. Visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu «KhPI» (ekonomichni nauky). Kharkiv : NTU «KhPI». No 6, p. 84–88. DOI: https://doi.org/10.20998/2519-4461.2023.6.84
Dzhyndzhoian V.V., Teslenko T.V., Horb K.M. (2022). Innovatsiini tekhnolohii v turyzmi ta hostynnosti: navchalnyi posibnyk [Innovative technologies in tourism and hospitality: a textbook]. Kyiv : Vydavnytstvo «Karavela», 340 p.
Zhukovych A.I. (2017). Innovatsii v turyzmi: osnovni teoretychni ta praktychni aspekty [Innovations in tourism: basic theoretical and practical aspects]. Nauka ta naukoznavstvo, no 2 (95). URL: https://sofs.org.ua/wp-content/uploads/2019/08/NNZ_2017_2_6.pdf
Tkachenko T.I., Melnychenko S.V., Boiko M.H. ta in. (2010). Stratehichnyi rozvytok turystychnoho biznesu: monohrafiia [Strategic development of tourism business: a monograph] / Za zah. red. A.A. Mazaraki. Kyiv. nats. torh.-ekon. un-t, p. 59.
Ivanova Z.O. (2014). Kontseptsiia udoskonalennia instrumentariiu upravlinnia rozvytkom turystychnoi pryvablyvosti vitchyznianykh terytorii [The concept of improving the management tools for the development of the tourist attractiveness of domestic territories]. Aktualni problemy ekonomiky, no 8, p. 183–186.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.