ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ, ОРІЄНТОВАНІ НА ЗНАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ У АДАПТИВНОМУ МЕНЕДЖМЕНТІ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ

Ключові слова: готельно-ресторанний бізнес, адаптивний менеджмент, інтелектуальні технології, орієнтовані на знання технології та системи

Анотація

Інтелектуальне управління, орієнтоване на технології, засновані на знаннях, представляє прогресивний підхід до лідерства та прийняття рішень, який використовує передові технології, такі як штучний інтелект, машинне навчання, аналітика великих даних та інші передові інновації. Цей тип менеджменту наголошує на використанні технологій, що ґрунтуються на знаннях, для покращення організаційної ефективності, процесів прийняття рішень і адаптивності в швидкозмінному середовищі. Таким чином, в цій публікації автори виклали результати науково-практичних дослідженнь щодо орієнтованого на знання, інтелектуального адаптивного менеджменту готельно-ресторанній індустрії (на базі класичного підходу до побудови корпоративних систем Штучного Інтелекту – символьного) задля підвищення загальної ефективності, конкурентоздатності та стабільності/стійкості компаній /корпорацій, причому з урахуванням глобальної, регіональної специфіки та галузевих особливостей готельно-ресторанної справи (зокрема і в нестабільних та, навіть, кризових умовах).

Посилання

Хмурова В.В., Гращенко І.С. Інноваційна політика як інструмент організаційних змін. Economic development: theory, methodology, management. Materials of the 4th International Scientific and Practical Conference. Budapest-Prague-Kyiv, 28-30 November 2016. 386, p. 361–369.

Науменко М. Сучасні концепції інноваційного менеджменту на підприємствах. Наукові інновації та передові технології. 2024. № 6(34). DOI: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-6(34)-435-449

Микитенко В.В., Грищенко І.С. Адаптивна система управління інноваційними процесами на підприємствах. Проблеми науки. 2008. № 4. С. 32–37.

Illiashenko S., Bilovodska O., Tsalko T., Tomchuk O., Nevmerzhytska S., Buhas N. Opportunities, threats and risks of implementation the innovative business management technologies in the post-pandemic period COVID-19. WSEAS Transactions on Business and Economics. 2022. Volume 19. P. 1215–1229.

Krasnyuk M., Kulynych Y., Krasniuk S., Goncharenko S. Design of innovative management information system. Grail of Science. № 36. P. 237–245. DOI: https://doi.org/10.36074/grail-of-science

Науменко М., Гращенко І. Сучасний штучний інтелект в антикризовому управлінні конкурентними підприємствами та компаніями. Grail of Science. 2024. № 42. C. 120–137. DOI: https://doi.org/10.36074/grail-of-science.02.08.2024.015

Науменко М.А. Моделі бізнесових знань в системах штучного інтелекту для ефективного конкурентного підприємства. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: «Економічні науки». 2024. №6. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2024-6-10010

Ситник В.Ф., Краснюк М.Т. Політика управліня знаннями нафтогазової компанії як ключовий фактор підвищення її ефективності. Проблеми формування ринкової економіки: міжвідомчий науковий збірник. Відп. ред. О.О. Беляєв. Київ : КНЕУ, 2002. Вип. 10.

Краснюк М.Т. Проблеми застосування систем управління корпоративними знаннями та їх таксономія. Моделювання та інформаційні системи в економіці: міжвід. наук. зб. Відп. ред. В.К. Галіцин. Київ : КНЕУ, 2006. Вип. 73. С. 34–44.

Krasnyuk M., Goncharenko S., Кrasniuk S. Intelligent technologies in hybrid corporate DSS. Інноваційно-інвестиційний механізм забезпечення конкурентоспроможності країни: колективна монографія / за заг. ред. О.Л. Гальцової. Львів-Торунь: Ліга-Прес, 2022. С. 194–211.

Jawabreh O. Innovation management in hotels industry in aqaba special economic zone authority; hotel classification and administration as a moderator. Geo Journal of Tourism and Geosites. 2020. Т. 32. №. 4. С. 1362–1369.

Santos-Vijande M. L. et al. Service innovation management in a modern economy: Insights on the interplay between firms’ innovative culture and project-level success factors. Technological Forecasting and Social Change. 2021. Т. 165. С. 120562.

Lee C., Pung J. M., Del Chiappa G. Exploring the nexus of tradition, modernity, and innovation in restaurant SMEs. International Journal of Hospitality Management. 2022. Т. 100. С. 103091.

Li B. et al. Transcending the COVID-19 crisis: Business resilience and innovation of the restaurant industry in China. Journal of Hospitality and Tourism Management. 2021. Т. 49. P. 44–53.

Huo C. et al. Tourism, environment and hotel management: an innovative perspective to address modern trends in contemporary tourism management. Business Process Management Journal. 2021. Т. 27. №. 7. P. 2161–2180.

Troisi O., Visvizi A., Grimaldi M. Digitalizing business models in hospitality ecosystems: toward data-driven innovation. European Journal of Innovation Management. 2023. Т. 26. № 7. P. 242–277.

Breier M. et al. The role of business model innovation in the hospitality industry during the COVID-19 crisis. International Journal of Hospitality Management. 2021. Т. 92. С. 102723.

Chou S. F. et al. The critical criteria for innovation entrepreneurship of restaurants: Considering the interrelationship effect of human capital and competitive strategy a case study in Taiwan. Journal of Hospitality and Tourism Management. 2020. Т. 42. P. 222–234.

Yun J. H. J. et al. Open innovation ecosystems of restaurants: Geographical economics of successful restaurants from three cities. European Planning Studies. 2020. Т. 28. № 12. P. 2348–2367.

Truong N. et al. Exploring the impact of innovativeness of hospitality service operation on customer satisfaction. Operations and Supply Chain Management: An International Journal. 2020. Т. 13. № 3. P. 307–319.

Tuhaienko V., Krasniuk S. Effective application of knowledge management in current crisis conditions. International scientific journal "Grail of Science". 2022. № 16. P. 348–358.

Krasnyuk, M., і S. Krasniuk. Association rules in finance management. Збірник наукових праць ΛΌГOΣ, Березень 2021. DOI: https://doi.org/10.36074/logos-26.02.2021.v1.01

Науменко М. Ефективне застосування класичних алгоритмів машинного навчання при прийнятті адаптивних управлінських рішень. Наукові перспективи. 2024. № 5 (47). DOI: https://doi.org/10.52058/2708-7530-2024-5(47)-855-875

Krasnyuk, M., A. Tkalenko, і S. Krasniuk. Results of analysis of machine learning practice for training effective model of bankruptcy forecasting in emerging markets. Збірник наукових праць ΛΌГOΣ, Квітень 2021. DOI: https://doi.org/10.36074/logos-09.04.2021.v1.07

Krasnyuk, M., і S. Krasniuk. Modern practice of machine learning in the aviation transport industry. Збірник наукових праць ΛΌГOΣ, Травень 2021. DOI: https://doi.org/10.36074/logos-30.04.2021.v1.63

Krasnyuk, M., і S. Krasniuk. Comparative characteristics of machine learning for predicative financial modelling. Збірник наукових праць ΛΌГOΣ, Червень 2020. С. 55–57. DOI: https://doi.org/10.36074/26.06.2020.v1.21

Maxim Krasnyuk, Svitlana Nevmerzhytska, Tetiana Tsalko. Processing, analysis & analytics of big data for the innovative management. Grail of Science, 38, Квітень 2024. C. 75–83. URL: https://www.journal-grail.science/issue38.pdf

Науменко М. Аналіз та аналітика великих даних в маркетингу та торгівлі конкурентного підприємства. Grail of Science. 2024. № 40. C. 117–128. DOI: https://doi.org/10.36074/grail-of-science.07.06.2024.013

Maxim Krasnyuk, Dmytro Elishys. Perspectives and problems of big data analysis & analytics for effective marketing of tourism industry. Science and technology today. 2024. № 4 (32). C. 833–857.

Krasnyuk M., Krasnuik I. Big data analysis and analytics for marketing and retail. Штучний інтелект у науці та освіті: збірник тез Міжнародної наукової конференції (AISE) (01-02.03.2024 р.). Київ, 2024.

Науменко М. Інтелектуальний аналіз бізнесових даних як фактор посилення конкурентної позиції підприємства. Успіхи і досягнення у науці. 2024. № 5 (5). DOI: https://doi.org/10.52058/3041-1254-2024-5(5)-746-762

Науменко М. Оптимальне використання алгоритмів глибокого машинного навчання в ефективному управлінні підприємством. Успіхи і досягнення у науці. 2024. № 4 (4). DOI: https://doi.org/10.52058/3041-1254-2024-4(4)-776-794

Khmurova V.V., Hrashchenko I.S. (2016). Innovatsiina polityka yak instrument orhanizatsiinykh zmin. [Innovative policy as a tool for organizational change]. Economic development: theory, methodology, management. Materials of the 4th International Scientific and Practical Conference. Budapest-Prague-Kyiv, 28-30 November 2016. 386, pp. 361–369. [In Ukrainian]

Maksym Naumenko (2024). Modern concepts of innovation management at enterprises. Scientific innovations and advanced technologies, No. 6(34). DOI: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-6(34)-435-449

Mykytenko, V. & Hryshchenko, I. (2008). Adaptyvna systema upravlinnia innovatsiinymy protsesamy na pidpryiemstvakh [Adaptive management system of innovative processes at enterprises]. Problems of science, 4, 32–37. [in Ukrainian]

Illiashenko S., Bilovodska O., Tsalko T., Tomchuk O., Nevmerzhytska S., Buhas N. (2022). Opportunities, threats and risks of implementation the innovative business management technologies in the post-pandemic period COVID-19. WSEAS Transactions on Business and Economics. Volume 19. Pp. 1215–1229.

Krasnyuk M., Kulynych Y., Krasniuk S., Goncharenko S. (2024). Design of innovative management information system. Grail of Science. №36. р. 237–245. DOI: https://doi.org/10.36074/grail-of-science.16.02.2024

Naumenko, М., & Hrashchenko, І. (2024). Suchasnyi shtuchnyi intelekt v antykryzovomu upravlinni konkurentnymy pidpryiemstvamy ta kompaniiamy [Modern artificial intelligence in anti-crisis management of competitive enterprises and companies]. Grail of Science, (42), 120–137. DOI: https://doi.org/10.36074/grail-of-science.02.08.2024.015 [In Ukrainian]

Naumenko, M. (2024). Modeli biznesovykh znan v systemakh shtuchnoho intelektu dlia efektyvnoho konkurentnoho pidpryiemstva [Models of business knowledge in artificial intelligence systems for an effective competitive enterprise]. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal "Internauka". Seriia: "Ekonomichni nauky". – International scientific journal "Internauka". Series: "Economic Sciences". № 6. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2024-6-10010 [In Ukrainian].

Sytnyk V.F., Krasnyuk M.T. (2002). Polityka upravlinia znanniamy naftohazovoi kompanii yak kliuchovyi faktor pidvyshchennia yii efektyvnosti [Oil and gas company's knowledge management policy as a key factor in increasing its efficiency]. Problemy formuvannia rynkovoi ekonomiky – Problems of market economy formation. Kyiv: KNEU, vol. 10. [In Ukrainian]

Krasnyuk M.T. (2006). Problemy zastosuvannia system upravlinnia korporatyvnymy znanniamy ta yikh taksonomiia [Problems of applying corporate knowledge management systems and their taxonomy]. Modeliuvannia ta informatsiini systemy v ekonomitsi – Modeling and information systems in the economy, vol. 73, pp. 34–44. [In Ukrainian]

Krasnyuk M., Goncharenko S., Кrasniuk S. (2022). Intelligent technologies in hybrid corporate DSS. Innovatsiino-investytsiinyi mekhanizm zabezpechennia konkurentospromozhnosti krainy: kolektyvna monohrafiia – Innovation and investment mechanism for ensuring the country's competitiveness: collective monograph. Lviv-Torun: League-Pres. Pp. 194–211.

Jawabreh, O. (2020). Innovation management in hotels industry in aqaba special economic zone authority; hotel classification and administration as a moderator. Geo Journal of Tourism and Geosites, 32(4), 1362–1369.

Santos-Vijande, M. L., López-Sánchez, J. Á., Pascual-Fernández, P., & Rudd, J. M. (2021). Service innovation management in a modern economy: Insights on the interplay between firms’ innovative culture and project-level success factors. Technological Forecasting and Social Change, 165, 120562.

Lee, C., Pung, J. M., & Del Chiappa, G. (2022). Exploring the nexus of tradition, modernity, and innovation in restaurant SMEs. International Journal of Hospitality Management, 100, 103091.

Li, B., Zhong, Y., Zhang, T., & Hua, N. (2021). Transcending the COVID-19 crisis: Business resilience and innovation of the restaurant industry in China. Journal of Hospitality and Tourism Management, 49, 44–53.

Huo, C., Hameed, J., Sadiq, M. W., Albasher, G., & Alqahtani, W. (2021). Tourism, environment and hotel management: an innovative perspective to address modern trends in contemporary tourism management. Business Process Management Journal, 27(7), 2161–2180.

Troisi, O., Visvizi, A., & Grimaldi, M. (2023). Digitalizing business models in hospitality ecosystems: toward data-driven innovation. European Journal of Innovation Management, 26(7), 242–277.

Breier, M., Kallmuenzer, A., Clauss, T., Gast, J., Kraus, S., & Tiberius, V. (2021). The role of business model innovation in the hospitality industry during the COVID-19 crisis. International Journal of Hospitality Management, 92, 102723.

Chou, S. F., Horng, J. S., Liu, C. H., Huang, Y. C., & Zhang, S. N. (2020). The critical criteria for innovation entrepreneurship of restaurants: Considering the interrelationship effect of human capital and competitive strategy a case study in Taiwan. Journal of Hospitality and Tourism Management, 42, 222–234.

Yun, J. J., Park, K., Gaudio, G. D., & Corte, V. D. (2020). Open innovation ecosystems of restaurants: Geographical economics of successful restaurants from three cities. European Planning Studies, 28(12), 2348–2367.

Truong, N., Dang-Pham, D., McClelland, R., & Nkhoma, M. (2020). Exploring the impact of innovativeness of hospitality service operation on customer satisfaction. Operations and Supply Chain Management: An International Journal, 13(3), 307–319.

Tuhaienko V., Krasniuk S. (2022). Effective application of knowledge management in current crisis conditions. International scientific journal Grail of Science, 16 June, 2022. Pp. 348–358.

Krasnyuk, M., Krasniuk, S. (2021). Association rules in finance management. Scientific bulletin ΛΌГOΣ, February 2021, pp. 9–10. DOI: https://doi.org/10.36074/logos-26.02.2021.v1.01

Naumenko, М. (2024). Efektyvne zastosuvannia klasychnykh alhorytmiv mashynnoho navchannia pry pryiniatti adaptyvnykh upravlinskykh rishen [Effective application of classic machine learning algorithms when making adaptive management decisions]. Scientific perspectives (special edition), 5 (47). DOI: https://doi.org/10.52058/2708-7530-2024-5(47)-855-875 [in Ukrainian].=

Krasnyuk M., Tkalenko A., Krasniuk S. (2021). Results of analysis of machine learning practice for training effective model of bankruptcy forecasting in emerging markets. Scientific bulletin ΛΌГOΣ, April 2021. DOI: https://doi.org/10.36074/logos-09.04.2021.v1.07

Krasnyuk M., Krasniuk S. (2021). Modern practice of machine learning in the aviation transport industry. Scientific bulletin ΛΌГOΣ, April 2021. DOI: https://doi.org/10.36074/logos-30.04.2021.v1.63

Krasnyuk M., Krasniuk S. (2020). Comparative characteristics of machine learning for predicative financial modelling. Scientific bulletin ΛΌГOΣ, June 2020. DOI: https://doi.org/10.36074/26.06.2020.v1.21

Maxim Krasnyuk, Svitlana Nevmerzhytska, Tetiana Tsalko (2024). Processing, analysis & analytics of big data for the innovative management. Grail of Science, 38, April 2024. pp. 75–83.

Naumenko, М. (2024). Analiz ta analityka velykykh danykh v marketynhu ta torhivli konkurentnoho pidpryiemstva [Analysis and analytics of big data in marketing and trade of a competitive enterprise]. Grail of Science, (40), pp. 117–128. DOI: https://doi.org/10.36074/grail-of-science.07.06.2024.013 [in Ukrainian]

Maxim Krasnyuk, Dmytro Elishys (2024). Perspectives and problems of big data analysis & analytics for effective marketing of tourism industry. Science and technology today, 4 (32), 833–857.

Krasnyuk, M., & Krasnuik, I. (2024). Big data analysis and analytics for marketing and retail. Shtuchnyi intelekt u nautsi ta osviti: zbirnyk tez Mizhnarodnoi naukovoi konferentsii (AISE) – Artificial Intelligence in Science and Education: collection of theses of the International Scientific Conference, Kyiv (1-2.03.2024).

Naumenko, М. (2024). Intelektualnyi analiz biznesovykh danykh yak faktor posylennia konkurentnoi pozytsii pidpryiemstva [Intelligent analysis of business data as a factor in strengthening the company's competitive position]. Uspikhy i dosiahnennia u nautsi – Success and progress in science, 5 (5). DOI: https://doi.org/10.52058/3041-1254-2024-5(5)-746-762 [in Ukrainian]

Naumenko, М. (2024). Optymalne vykorystannia alhorytmiv hlybokoho mashynnoho navchannia v efektyvnomu upravlinni pidpryiemstvom [Optimal use of deep machine learning algorithms in effective enterprise management]. Successes and achievements in science, 4 (4). DOI: https://doi.org/10.52058/3041-1254-2024-4(4)-776-794 [in Ukrainian]

Переглядів статті: 13
Завантажень PDF: 4
Опубліковано
2024-09-30
Як цитувати
Лявинець, Г., Люлька, О., & Ткачук, Ю. (2024). ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ, ОРІЄНТОВАНІ НА ЗНАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ У АДАПТИВНОМУ МЕНЕДЖМЕНТІ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ. Економіка та суспільство, (67). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-91
Розділ
ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННА СПРАВА