ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ ФАХІВЦІВ ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ

Ключові слова: професійне навчання, сфера гостинності, інформаційні технології, змішане навчання, дистанційне навчання

Анотація

Метою статті є обґрунтування способів удосконалення викладання дисциплін для фахівців сфери гостинності за дистанційною та змішаною (гібридною) формами навчання. Об’єкт дослідження: надання освітніх послуг за дистанційною та змішаною (гібридною) формами навчання. Предмет дослідження: форми та методики навчання; моделі змішаного навчання, інтерактивні інструменти. Проаналізовано актуальність очної, дистанційної та змішаної форм навчання для спеціальності «Готельно-ресторанна справа» з погляду дієвого функціонування системи вищої освіти в умовах війни та епідемії коронавірусу.

Посилання

Люлька О.М., Губеня В.О. Викладання дисциплін, пов`язаних з інформаційними технологіями та програмними продуктами за дистанційною і змішаною формами навчання. Сучасні тенденції розвитку індустрії гостинності – 2022 : матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції (м. Львів, 6 жовтня 2022 року). Львів : ЛДУФК ім. Івана Боберського, 2022. С. 400-402.

Самойленко О. Поняття дистанційної освіти та дискусії навколо неї. Збірник наукових праць. Херсон: «Міськдрук». 2011. С. 61.

Кухаренко В.М. Дистанційне навчання: умови застосування. Дистанційний курс: навч. посіб. / за ред. В.М. Кухаренка. 3-тє вид. Харків : НТУ«ПІ», «Торсінг», 2002. 320 с.

Карпухіна Ю. Особливості застосування дистанційних методів навчання під час викладання дисципліни «фізіологія» для спеціальності 227 медицина. Науково-методичні праці Херсонського державного університету. 2020. С. 78. URL: https://www.kspu.edu/FileDownload.ashx/

Електронний%20збірник%20Дистанційне%20навчання%20студентів%20теорія%20і%20практика.pdf?id=ce0386ad-c662-47a8-a23e-19e88e0b6147 (дата звернення: 21.05.2024).

Дистанційна освіта. Вища освіта : інформаційно-аналітичний портал про вищу освіту в Україні та за кордоном. URL: http://vnz.org.ua/dystantsijnaosvita/pro (дата звернення: 21.05.2024).

Ткаченко Л. В., Хмельницька О. С. Особливості впровадження дистанційного навчання в освітній процес закладу вищої освіти. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2021. Т. 3, № 75. С. 91–96. URL: http://pedagogy-journal.kpu.zp.ua/

archive/2021/75/part_3/20.pdf (дата звернення: 21.05.2024).

Верховна рада України. Законодавство України. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13 (дата звернення: 21.05.2024).

Теорія та практика змішаного навчання : монографія / В.М. Кухаренко, С.М. Березенська, К.Л. Бугайчук, Н.Ю. Олійник, Т.О. Олійник, О.В. Рибалко, Н.Г. Сиротенко, А.Л. Столяревська; за ред. В.М. Кухаренка – Харків: «Міськдрук», НТУ «ХПІ», 2016. – 284 с.

Кормільцина С. Ю., Яковенко Т. М. Особливості застосування змішаної форми навчання на прикладі зарубіжного досвіду. World science. 2016. Т. 3, № 1(5). С. 28–30. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/326573667.pdf (дата звернення: 21.05.2024).

Bonk C. J., Graham C. R. Handbook of blended learning: Global perspectives, local designs : підручник. San Francisco : Pfeiffer Publishing, 2006. 571 p. URL: https://www.perlego.com/book/1008386/the-handbook-of-blended-

learning-global-perspectives-local-designs-pdf?utm_source=google&utm_

medium=cpc&campaignid=17287656381&adgroupid=134138472182&gclid=CjwKCAjwsfuYBhAZEiwA5a6CDKjFxqbM9f1esnLxGQ58JrFIhyYCZ_3FZXecVlt8iiTMTfHtiuFReRoC9awQAvD_BwE (date of access: 21.05.2024).

Evans J. C. Blended learning in higher education: professional development in a Hong Kong university. Higher Education Research & Development, 2020. P. 643-656.

Освіта нова. 12 інтерактивних онлайн дошок для дистанційного навчання та спільної роботи. URL: https://osvitanova.com.ua/posts/4181-12-interaktyvnykh-onlain-doshok-dlia-dystantsiinoho-navchannia-ta-spilnoi-roboty (дата звернення: 21.05.2024).

Всеосвіта. Як організувати дистанційне або змішане навчання: план дій вчителя. URL: https://vseosvita.ua/news/yak-orhanizuvaty-dystantsiine-abo-zmishane-navchannia-plan-dii-vchytelia-45034.html (дата звернення: 21.05.2024)

@Genesis_education_team. URL: https://t.me/navchai_smilyvo (дата звернення: 21.05.2024).

На урок. URL: https://naurok.com.ua/post/model-navchannya-perevernutiy-klas-zminyuemo-osvitniy-proces (дата звернення: 21.05.2024).

Liulka O.M., Hubenia V.O. (2022) Vykladannia dystsyplin, pov`iazanykh z informatsiinymy tekhnolohiiamy ta prohramnymy produktamy za dystantsiinoiu i zmishanoiu formamy navchannia. [Teaching disciplines related to information technologies and software products through distance and blended learning formats]. Suchasni tendentsii rozvytku industrii hostynnosti – 2022 : materialy III Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii (Ukraine, Lviv, 6 October 2022). Lviv : LDUFK im. Ivana Boberskoho, pp. 400-402. (in Ukrainian)

Samoylenko O. (2011) Ponyattia dystantsiinoi osvity ta dyskusii navkolo neii [The concept of distance education and the discussions surrounding it]. Zbirnyk naukovykh prats – Collection of Scientific Works. Kherson: "Miskdruk", p. 61.

Kukharenko V. M. (2002) Dystantsiine navchannia: umovy zastosuvannia. Dystantsiinyi kurs: navch. posib. [Distance learning: conditions of application. Distance course: textbook]. Kharkiv: NTU«PI», «Torsing», 320 p. (in Ukrainian)

Karpukhina Yu. (2020) Osoblyvosti zastosuvannia dystantsiinykh metodiv navchannia pid chas vykladannia dystsypliny «fiziolohiia» dlia spetsialnosti 227 medytsyna [Peculiarities of using distance learning methods in teaching the discipline "physiology" for the specialty 227 medicine]. Naukovometodychni pratsi Khersonskoho derzhavnoho universytetu – Scientific and Methodological Works of Kherson State University, p. 78. Available at: https://www.kspu.edu/FileDownload.ashx/Електронний%20збірник%20Дистанційне%20навчання%20студентів%20теорія%20і%20практика.pdf?id=ce0386ad-c662-47a8-a23e-19e88e0b6147 (accessed May 21, 2024)

Dystantsiyna osvita. Vyshcha osvita: informatsiyno-analitychnyy portal pro vyshchu osvitu v Ukrayini ta za kordonom [Distance Education. Higher Education: informational-analytical portal about higher education in Ukraine and abroad]. Available at: http://vnz.org.ua/dystantsijnaosvita/pro (accessed May 21, 2024)

Tkachenko L. V., Khmelnytska O. S. (2021) Osoblyvosti vprovadzhennia dystantsiinoho navchannia v osvitnii protses zakladu vyshchoi osvity [Features of implementing distance learning in the educational process of higher education institutions]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh – Pedagogy of Creative Personality Formation in Higher and Secondary Schools, vol. 3, no. 75, pp. 91–96. Available at: http://pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2021/75/part_3/20.pdf (accessed May 21, 2024)

Verkhovna Rada Ukrainy. Zakonodavstvo Ukrainy [Legislation of Ukraine]. Available at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13 (accessed May 21, 2024)

Teoriia ta praktyka zmishanoho navchannia: monohrafiia [Theory and practice of blended learning: monograph] / V. M. Kukharenko, S. M. Berezenska, K. L. Buhaichuk, N. Iu. Oliinyk, T. O. Oliinyk, O. V. Rybalko, N. H. Syrotenko, A. L. Stoliarevska; edited by V. M. Kukharenko – Kharkiv: «Miskdruk», NTU «KhPI», 2016. – 284 p. (in Ukrainian)

Kormiltsyna S. Yu., Yakovenko T. M. (2016) Osoblyvosti zastosuvannia zmishanoi formy navchannia na prykladi zarubizhnoho dosvidu [Features of applying blended learning based on foreign experience]. World science, vol. 3, no. 1(5), pp. 28–30. Available at: Available at: http://pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2021/75/part_3/20.pdf (accessed May 21, 2024)

Bonk, C. and Graham, C. (2012) The Handbook of Blended Learning. 1st edn. Wiley. Available at: https://www.perlego.com/book/1008386/the-handbook-of-blended-learning-global-perspectives-local-designs-pdf (Accessed: May 21, 2024)

Evans J. C. (2020) Blended learning in higher education: professional development in a Hong Kong university. Higher Education Research & Development, pp. 643–656.

Osvita nova. 12 interaktyvnykh onlain-doshok dlia dystantsiinoho navchannia ta spilnoi roboty [New Education. 12 interactive online boards for distance learning and collaboration]. Available at: https://osvitanova.com.ua/posts/4181-12-interaktyvnykh-onlain-doshok-dlia-dystantsiinoho-navchannia-ta-spilnoi-roboty (accessed May 21, 2024)

Vseosvita. Yak orhanizuvaty dystantsiine abo zmishane navchannia: plan dii vchytelia [All Education. How to organize distance or blended learning: teacher's action plan]. Available at: https://vseosvita.ua/news/yak-orhanizuvaty-dystantsiine-abo-zmishane-navchannia-plan-dii-vchytelia-45034.html (accessed May 21, 2024)

@Genesis_education_team. Available at: https://t.me/navchai_smilyvo (accessed May 21, 2024).

Na urok [For a lesson]. Available at: https://naurok.com.ua/post/model-navchannya-perevernutiy-klas-zminyuemo-osvitniy-proces (accessed May 21, 2024).

Переглядів статті: 9
Завантажень PDF: 7
Опубліковано
2024-04-29
Як цитувати
Люлька, О., Губеня, В., & Коршунов , О. (2024). ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ ФАХІВЦІВ ІНДУСТРІЇ ГОСТИННОСТІ. Економіка та суспільство, (62). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-62-100
Розділ
ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННА СПРАВА