МЕХАНІЗМ АКТИВІЗАЦІЇ ТУРИСТИЧНОГО ПОТЕНЦІАЛУ

Ключові слова: туристична індустрія, туристичний потенціал громад, економічний механізм, активізація розвитку, внесок туризму в бюджет Житомирської області

Анотація

У статті проаналізовано можливості здійснення інвентаризації рекреаційно-туристичних ресурсів з метою оцінки їх стану, наявності супутньої інфраструктури, доступності локацій, виявлення найбільш привабливі туристичні місця. Надано авторське визначення механізму активізації туристичного потенціалу, виокремлено показники туристичного потенціалу громад та запропоновано формули розрахунку туристичного потенціалу громад і сумарної атрактивності територій. Проведено дослідження сучасних перспектив розвитку туризму, розроблення механізмів та практичних рекомендацій щодо активізації розвитку внутрішнього туризму. На основі класичних методів обчислення у поєднанні з апаратом нечіткої логіки запропоновано оцінювати сумарну атрактивність територій. Підкреслено важливість формування геоінформаційних порталів та платформ для полегшення доступу до туристичних ресурсів і надання можливості самостійного підбору туристичних локацій за індивідуальним запитом. Запропоновано шляхи підвищення ефективності використання туристичного потенціалу громад на прикладі Житомирської області.

Посилання

Братюк В. П. Перспективи та механізми активізації розвитку туризму в регіоні. Соц.-ек. проблеми сучас. періоду України. 2014. Вип. 5(109). https://ird.gov.ua/sep/sep20145(109)/sep20145(109)_248_BratyukVP.pdf

Брич В., Галиш Н. Сталий розвиток туристичної індустрії: екологічний та статистичний вимір. Економічний аналіз. 2020. Том 30. № 4. С. 23–30.

Забуранна Л. В., Кулік А. В. Конкурентностійкість підприємств сільського зеленого туризму: теорія, механізм формування та управління. Київ : Центр учбової літератури. 2018. 292 с.

Мазаракі А. А. та ін. Інновінг в туризмі : монографія / за заг. ред. А. А. Мазаракі. Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т. 2016. 532 с.

Осіпчук А. С. Національна туристична організація України як фасилітатор сталого розвитку туристичної галузі та економічного зростання. Індустрія туризму і гостинності. 2022. № 6. DOI: https://doi.org/10.32782/tourismhospcee-6-5

Самодай В. П., Левковська Ж. В. Характерні особливості туристичного потенціалу України. Економіка та суспільство. 2023. № 53. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-53-30

Тарасова В. В. та ін. Географія туризму: Екологічний туризм : підручник. Житомир : ЖНАЕУ, 2021. 252 с.

Ткаченко Т., Дупляк Т. Конвергентність ринку туристичних послуг. Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право.2018. № 6. С. 32–41

Caroline T., Margaux C., Pacca M. and Mann R. Now boarding: Faces, places, and trends shaping tourism in 2024. https://www.mckinsey.com/industries/travel-logistics-and-infrastructure/our-insights/now-boarding-faces-places-and-trends-shaping-tourism-in-2024 (дата звернення: 14.07.2024).

Ziyan Zhang Zhe Yang. The management innovation of tourism enterprises under the eco-tourism model. International Conference on Tourism, Economy and Environmental Sustainability (TEES 2021), 251. https://doi.org/10.1051/e3sconf/202125103041

Bratiuk V. P. (2014) Perspektyvy ta mekhanizmy aktyvizatsii rozvytku turyzmu v rehioni [Prospects and mechanisms of activation of tourism development in the region]. Sots.-ek. problemy suchas. periodu Ukrainy. no 5(109). Available at: https://ird.gov.ua/sep/sep20145(109)/sep20145(109)_248_BratyukVP.pdf. (accessed July 14, 2024). (in Ukrainian)

Brych V., Halysh N. (2020). Stalyi rozvytok turystychnoi industrii: ekolohichnyi ta statystychnyi vymir. [Sustainable development of the tourism industry: ecological and statistical dimensions]. Ekonomichnyi analiz. no 30(4). pp. 23–30. (in Ukrainian)

Zaburanna L. V., Kulik A. V. (2018). Konkurentnostiikist pidpryiemstv silskoho zelenoho turyzmu: teoriia, mekhanizm formuvannia ta upravlinnia. [Competitiveness of rural green tourism enterprises: theory, mechanism of formation and management]. 292 p. (in Ukrainian)

Mazaraki A. A. ta in. (2016). Innovinh v turyzmi [Innovation in tourism] : monohrafiia [monograph] / 532 p. (in Ukrainian)

Osipchuk A. S. (2022). Natsionalna turystychna orhanizatsiia Ukrainy yak fasylitator staloho rozvytku turystychnoi haluzi ta ekonomichnoho zrostannia. The [National Tourism Organization of Ukraine as a facilitator of sustainable development of the tourism industry and economic growth]. Industriia turyzmu i hostynnosti [Tourism and hospitality industry]. no 6. Available at: https://doi.org/10.32782/tourismhospcee-6-5 (accessed July 14, 2024). (in Ukrainian)

Samodai V. P., Levkovska Zh. V. (2023). Kharakterni osoblyvosti turystychnoho potentsialu Ukrainy [Characteristic features of the tourist potential of Ukraine]. Ekonomika ta suspilstvo [Economy and society]. no 53. Available at: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-53-30 (accessed July 14, 2024). (in Ukrainian)

Tarasova V. V. ta in. (2021). Heohrafiia turyzmu: Ekolohichnyi turyzm [Geography of tourism: Ecological tourism] pidruchnyk [textbook]. 252 p. (in Ukrainian)

Tkachenko T., Dupliak T. (2018). Konverhentnist rynku turystychnykh posluh [Convergence of the tourist services market]. Zovnishnia torhivlia: ekonomika, finansy, pravo [Foreign trade: economics, finance, law]. № 6. 32–41 (In Ukrainan).

Caroline T., Margaux C., Pacca M. and Mann R. (2024) Now boarding: Faces, places, and trends shaping tourism in 2024. https://www.mckinsey.com/industries/travel-logistics-and-infrastructure/our-insights/now-boarding-faces-places-and-trends-shaping-tourism-in-2024

Ziyan Zhang Zhe Yang. (2021). The management innovation of tourism enterprises under the eco-tourism model. International Conference on Tourism, Economy and Environmental Sustainability (TEES 2021), 251. https://doi.org/10.1051/e3sconf/202125103041

Переглядів статті: 11
Завантажень PDF: 4
Опубліковано
2024-06-24
Як цитувати
Осіпчук, А. (2024). МЕХАНІЗМ АКТИВІЗАЦІЇ ТУРИСТИЧНОГО ПОТЕНЦІАЛУ. Економіка та суспільство, (64). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-64-112