ПОКРАЩЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ОСВІТИ: КРИТИЧНА РОЛЬ ДИСЦИПЛІН «АНАЛІТИКА ДАНИХ» ТА «НАУКА ПРО ДАНІ» ПРИ РОЗРОБЦІ НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМ

Ключові слова: Аналітика даних, Наука про дані, Економічне планування, Цифрові навички, Тенденції ринку праці, , Інтеграція навчальних програм, Прийняття рішень, Цифрова економіка

Анотація

Стаття доводить необхідність інтеграції дисциплін «Аналітика даних» та «Наука про дані» у навчальні програми економічних спеціальностей, підкреслюючи, наскільки важливими є ці дисципліни для покращення економічного планування та прийняття рішень в динамічному цифровому середовищі. З розвитком цифрових технологій і появою науки про дані та штучного інтелекту, відбулась швидка цифровізація практично всіх сфер, різні сектори, особливо фінансовий, зазнають трансформаційних впливів, і розуміння «Науки про дані» та аналітики даних може надати значні стратегічні переваги фахівцям та політикам при розумінні економічних процесів, їх прогнозуванні та прийнятті ріщень. У статті визначено основні навички, необхідні для сучасної робочої сили та дискутуються про наслідки інтеграції цих предметів у освітні програми, і як це може позитивно вплинути на економіку України в цілому. Крім того, дослідження висвітлює тенденції розвитку ринку праці, підкреслюючи зростаючий попит на цифрові навички у всіх секторах, з особливим акцентом на виробничу сферу. Ринок праці потребує фахівців які розуміються на цифрових технологіях та можуть їх ефективно застосовувати. Проаналізовано вплив цифровізації на ринок праці, підтверджуючи необхідність для студентів економічних спеціальностей набувати компетенції в «Аналітиці даних» та «Науці про дані». Визначено конкретні навички, які студенти повинні засвоїти через ці курси, забезпечуючи їхню готовність до викликів сучасної цифрової економіки та швижкого відновлення економіки України на інноваційних засадах. Також стаття окреслює переваги випускників з експертизою в «Аналітиці даних», що вигідно позиціонує їх на конкурентному ринку праці. Це комплексне дослідження не лише обґрунтовує необхідність цих дисциплін, але й прокладає шлях для розвитку навчальних програм з метою кращої підготовки студентів до майбутніх економічних викликів та роботи у динамічному цифровому середовищі.

Посилання

Future of Jobs Report 2023. Insight report May 2023. World Economic Forum. Available at: : https://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs_2023.pdf

Future of jobs 2023: These are the most in-demand skills now - and beyond. Future of jobs 2023: These are the most in-demand skills now - and beyond. World Economic Forum. Available at: https://www.weforum.org/agenda/2023/05/future-of-jobs-2023-skills/(Accessed 10 May 2024)

Schmidt, J., G. Pilgrim and A. Mourougane, "What is the role of data in jobs in the United Kingdom, Canada, and the United States?: A natural language processing approach", OECD Statistics Working Papers, No. 2023/05, OECD Publishing, Paris, Available at: https://doi.org/10.1787/fa65d29e-en.

6 work and workplace trends to watch in 2024. World Economic Forum.Available at: https://www.weforum.org/agenda/2024/02/work-and-workplace-trends-to-watch-2024/(Accessed 15 May 2024)

Guszcza Jim. “The last-mile problem: How data science and behavioural science can work together”. Deloitte. Review Issue 16. Available at: https://www2.deloitte.com/us/en/insights/deloitte-review/issue-16/behavioral-economics-predictive-analytics.html(Accessed 12 May 2024)

Rizun, Nina & Nehrey, Maryna & Volkova, Nataliia. (2022). Data Science in Economics Education: Examples and Opportunities. 550-564. DOI:10.5220/0010926100003364.

Data Science for Economics and Finance: Methodologies and Applications, Consoli, S., Reforgiato Recupero, D. and Saisana, M. editor(s), Springer Nature, Cham, 2021, ISBN 978-3-030-66891-4, JRC124606

Barbaglia, Luca & Consoli, Sergio & Manzan, Sebastiano & Reforgiato Recupero, Diego & Saisana, Michaela & Pezzoli, Luca. (2021). Data Science Technologies in Economics and Finance: A Gentle Walk-In. DOI:10.1007/978-3-030-66891-4_1.

What is business analytics?. IBM.Available at: https://www.ibm.com/topics/business-analytics?utm_content=SRCWW&p1=Search&p4=43700077628651803&p5=p&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw_e2wBhAEEiwAyFFFo0pbrlyP8-XhUrapoOH7XlECqKs8WrD0kV95MS6SFDdnD60RAMg_pBoCMe4QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds(Accessed 18 May 2024)

Top Data Intensity Discoveries: Data Collected Using the Data Intensity Calculator. Inglestore.Available at: : inglestore.com/resources/infographic-top-data-intensity-discoveries-data-collected-using-the-data-intensity-calculator/(Accessed 11 May 2024)

Eclipse emloyment impact report. (2024) Quantifying the Career Opportunities Enabling the Industrial Evolution. Lightcast Available at: https://lightcast.io/resources/research/eclipse-employment-impact-report

Переглядів статті: 4
Завантажень PDF: 3
Опубліковано
2024-05-27
Як цитувати
Матвієнко , Г., & Мирошниченко , В. (2024). ПОКРАЩЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ОСВІТИ: КРИТИЧНА РОЛЬ ДИСЦИПЛІН «АНАЛІТИКА ДАНИХ» ТА «НАУКА ПРО ДАНІ» ПРИ РОЗРОБЦІ НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМ. Економіка та суспільство, (63). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-63-10
Розділ
ЕКОНОМІКА