ПІДПРИЄМНИЦТВО В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ ЕКОНОМІКИ

Ключові слова: глобалізація, підприємництво, стратегія, фактори глобалізації, інноваційні рішення

Анотація

Стаття присвячена актуальним питанням визначення ключових аспектів глобалізації та її вплив на підприємницьку діяльність. Проаналізовано, як підприємці адаптуються до глобального ринку, які стратегії вони використовують для міжнародного розширення та які виклики та можливості це вносить у світі бізнесу. Обґрунтовано переваги і недоліки глобалізаційних процесів для бізнес-структур та національних економік. Так до переваг відносяться: збільшення конкуренції; розширення можливостей; зниження витрат; збільшення інновацій. А до недоліків можна віднести такі як: втрата робочих місць; збільшення нерівності; зниження якості продукції; вплив на навколишнє середовище. Виокремлено сутнісні характеристики невизначеності поведінки підприємства за поширення та активного розвитку глобалізаційних процесів. Глобалізація тісно пов’язана з регіоналізацією світового господарства. З одного боку, це дві суперечливі, різнонаправлені за характером дії та практичними наслідками тенденції, а з іншого – консолідація глобального ринку посилюється діяльністю потужних регіональних коаліцій країн, які, маючи, перш за все, спільні економічні інтереси, об’єднують свої зусилля з метою забезпечення найбільш сприятливих умов для реалізації міжнародного співробітництва в регіональному масштабі, що дозволяє їм досягати мультиплікативного ефекту від співробітництва з іншими членами угруповання та ефективно реалізовувати на міжнародній арені широкий спектр стратегічних інтересів. Глобалізація розширила можливості для підприємництва, дозволяючи підприємцям розробляти продукти та послуги для глобального ринку та вступати в нові міжнародні ринки. Однак цей процес також єджерелом інтенсивної конкуренції, що вимагає підвищеної адаптованості та інноваційної активності від підприємців та спонукає підприємства до пошуку нових інноваційних рішень та технологій для покращення продукції і виведення на ринок нових товарів. Фактор глобалізації сприяє тому, що глобальні та регіональні інститути починають відігравати все більш ключову роль у підтримці сталого розвитку. Розуміння цих аспектів допоможе більше усвідомити складність і важливість глобального підприємництва та знайти шляхи до успіху в умовах глобалізації.

Посилання

Pashko P.V., Lazebnyk L.L., Belinska Y.V., Bodrov V.V., Gaevska L.M. (2019). Pidpryiemnytstvo v epokhu hlobalnykh transformatsii: vyklyky ta perspektyvy rozvytku [Entrepreneurship in the era of global transformations: challenges and prospects for development]. monohrafiya [a monograph] Irpin: State University fisk. services of Ukraine. – 475 p. (in Ukrainian).

Dovhal, O.A., Pankova, Yu.M. (2016). Osoblyvosti zmistu y form mizhnarodnoho biznesu v umovakh hlobalizatsii. [Peculiarities of content and forms of international business in conditions of globalization]. Biznes Inform, no 6 (461)), pp. 25-30.

Makarchuk, K. (2013). Mizhnarodnyi biznes v umovakh hlobalizatsii: teoretychnyi aspekt. [International business in the conditions of globalization: theoretical aspect]. The Journal of VN Karazin Kharkiv National University . Series : International Relations. Economics. Country Studies. Tourism, no 1086, pp. 28-31.

Chmeruk , T. (2018). Hlobalizatsiia ekonomiky: yak ne staty derzhavoiu-bankrutom. [Globalization of the economy: how not to become a bankrupt state]. Ekonomichna pravda. URL: https://www.epravda.com.ua/columns/2018/01/19/633175/ (accessed 09.29.2023)

Hlobalizatsiia [Globalization] URL: https://education.nationalgeographic.org/resource/globalization/

Підприємництво в епоху глобальних трансформацій: виклики та перспективи розвитку: монографія / П.В. Пашко, Л.Л. Лазебник, Я.В. Белінська, В.В. Бодров, Л.М. Гаєвська, Ун-т держ. фіскальної служби України; За ред. П.В. Пашко, Л.Л.Лазебник. – Ірпінь : Ун-т держ. фіск. служби України, 2019.– 475 с.

Довгаль О.А., Панкoва Ю.М. Особливості змісту й форм міжнародного бізнесу в умовах глобалізації. Бізнес Інформ. 2016, №6 (461), С. 25–30.

Макарчук, К. Міжнародний бізнес в умовах глобалізації: теоретичний аспект. The Journal of VN Karazin Kharkiv National University. Series: International Relations. Economics. Country Studies. Tourism, 2013, №1086, C. 28–31.

Чмерук Т. Глобалізація економіки: як не стати державою-банкрутом. Економічна правда. URL: https://www.epravda.com.ua/columns/2018/01/19/633175/ (дата звернення 29.09.2023)

Глобалізація. URL: https://education.nationalgeographic.org/resource/globalization/

Переглядів статті: 46
Завантажень PDF: 22
Опубліковано
2024-04-29
Як цитувати
Кузьменко, О., Сергєєва, О., & Орлова, В. (2024). ПІДПРИЄМНИЦТВО В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ ЕКОНОМІКИ. Економіка та суспільство, (62). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-62-136
Розділ
ПІДПРИЄМНИЦТВО, ТОРГІВЛЯ ТА БІРЖОВА ДІЯЛЬНІСТЬ