АНАЛІЗ ВПЛИВУ ЦИФРОВОГО МАРКЕТИНГУ НА СПОЖИВАЦЬКУ ПОВЕДІНКУ В ЕЛЕКТРОННІЙ КОМЕРЦІЇ

Ключові слова: споживча поведінка, персоналізація пропозицій, цифровий маркетинг, цифрові технології, ринкове середовище, електронна комерція

Анотація

Стаття присвячена актуальним питанням впливу цифрового маркетингу на поведінку споживачів в електронній комерції. Цифровий маркетинг допомагає покращити зв’язок між брендом та споживачем шляхом персоналізованого підходу, аналізу поведінки користувачів і забезпеченням зручності у процесі придбання товарів та послуг. Також цифровий маркетинг сприяє підвищенню усвідомленості бренду та росту продажів через рекламні кампанії в інтернеті. Успішні торгові платформи активно використовують цифрові інструменти, щоб залучати покупців і підвищувати їхню лояльність. Зазначається, що основними трендами в зміні споживчої поведінки є зростання можливостей та готовності здійснювати купівлю товарів і послуг онлайн. Цифровізація торгівлі призвела до виникнення та збільшення обсягів інтернет-торгівлі. Метою цієї статті є вивчення й опис особливостей купівельної поведінки в сучасних умовах.

Посилання

Краус Н. М., Краус К. М. Цифровізація в умовах інституційної трансформації економіки: базові складові та інструменти цифрових технологій. Інтелект ХХІ. 2018. № 1. С. 211–214. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/int_XXI_2018_1_48 (дата звернення: 15.04.2024).

Цифровий маркетинг – модель маркетингу ХХІ сторіччя: монографія / авт. кол.: М.А. Окландер, Т.О. Окландер, О.І. Яшкіна [та ін.]; за ред. д.е.н., проф. М.А. Окландера. Одеса: Астропринт, 2017. 292 с. URL: https://oklander.info/?p=1803 (дата звернення 12.04.2024).

Косенко О.П., Затинайченко А.В. Чи буде реклама повністю цифровою: тенденції до змін. Теоретичні та практичні дослідження молодих вчених: матер. XVІI Міжнар. наук.-практ. конф. магістрантів та аспірантів, 28-30 листопада 2023 року, м.Харків. Харків: НТУ «ХПІ», 2023. URL: https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/74319 (дата звернення 12.04.2024).

Піжук О. І. Цифрова трансформація економіки як основа формування її конкурентоспроможності. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2018. № 6(17). С. 79–83. URL: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1922 (дата звернення 12.04.2024).

Проскурніна Н. В. Концепція трансформування функцій маркетингу на засадах інноваційної економіки. Бізнес Інформ. 2019. № 2. С. 308–316. URL: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/21584 (дата звернення 12.04.2024).

Рубан В. В. Цифровий маркетинг: роль та особливості використання. Економічний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2017. № 2–2 (08). С. 20–25. URL: http://e-visnyk.dniprondise.in.ua/journals/2-08-2017_2/5.pdf (дата звернення 12.04.2024).

Руденко М. В. Цифровізація економіки: нові можливості та перспективи. Економiка та держава. 2018. № 11. С. 61–65. DOI: 10.32702/2306-6806.2018.11.61.

Січкаренко К. О. Цифровізація як фактор зміну міжнародних економічних відносинах. Приазовський економічний вісник. 2018. № 3(08). С. 30–34. URL: http://pev.kpu.zp.ua/journals/2018/3_08_uk/8.pdf (дата звернення 12.04.2024).

Бутенко Н. В., Кощук А. Г. Цифрова трансформація підприємницької діяльності в розрізі реалізації концепції «Індустрія 4.0». Проблеми економіки. 2018. № 4. С. 7–12. URL: https://doi.org/10.32983/2222-0712-2018-4-7-12 (дата звернення 12.04.2024).

Гринько П. Л. Управління інноваційним розвитком бізнесу в умовах цифрової економіки: теорія, методологія, практика: монографія. Харків: Видавництво Іванченка І. С., 2020. 342 с.

Kannan, P. K., Hongshuang, L. Digital marketing: A framework, review and research agenda. International Journal of Research in Marketing. 2016. Vol. 34. №. 1. P. 22-45. URL: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3000712 (дата звернення 12.04.2024).

E–Commerce Directive. European Union: офіційний вебсайт ЄС. European Commission. URL: https://ec.europa.eu/digital–single– market/en/ecommerce–directive (дата звернення 12.04.2024).

E–Commerce Directive. European Union: офіційний вебсайт ЄС. European Commission. URL: https://ec.europa.eu/digital–single– market/en/ecommerce–directive (дата звернення 12.04.2024).

Жмуркевич А. Є., Гуменюк П. О. Інтернет-торгівля: сутність, проблеми та шляхи їх вирішення на сучасному етапі. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». 2018. №19. URL: https://www.inter-nauka.com/ru/issues/2018/19/4336 (дата звернення 12.04.2024).

Kraus N. M. & Kraus K. M. (2018). Cifrovizaciya v umovah institucijnoyi transformaciyi ekonomiki: bazovi skladovi ta instrumenti cifrovih tehnologij [Digitization in conditions of institutional transformation of the economy: basic components and tools of digital technologies]. Intelekt XXI – Intelligence XXI. vol. 1, pp. 211–214. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/int_XXI_2018_1_48 (accessed April 15, 2024).

Cifrovij marketing – model marketingu XXI storichchya [Digital marketing - a marketing model of the 21st century]: a monograph (2017). M.A. Aucklander (Eds.). Odesa: Astroprint. 292 р. Available at: http://dspace.opu.ua/jspui/bitstream/123456789/7012/1/Digital_marketing.pdf (accessed April 12, 2024).

Kosenko O.P. & Zatynaichenko A.V. (2023) Chi bude reklama povnistyu cifrovoyu: tendenciyi do zmin [Will advertising be fully digital: trends towards changes]. Teoretychni ta praktychni doslidzhennia molodykh vchenykh: XVII Mizhnarodna naukovo-praktichna konferenciya mahistrantiv ta aspirantiv – Theoretical and practical research of young scientists: XVII International science and practice conf. master's and postgraduate students (Kharkiv, November 28-30, 2023). Kharkiv: KhPI National Technical University. Available at: https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/74319 (accessed April 12, 2024).

Pizhuk O. I. (2018) Cifrova transformaciya ekonomiki yak osnova formuvannya yiyi konkurentospromozhnosti [Digital transformation of the economy as a basis for the formation of its competitiveness]. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia – Eastern Europe: Economy, Business and Management. vol. 6(17), рр. 79–83. Available at: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1922 (accessed April 12, 2024).

Proskurnina N. V. (2019) Koncepciya transformuvannya funkcij marketingu na zasadah innovacijnoyi ekonomiki [The concept of transformation of marketing functions on the basis of innovative economy]. Biznes Inform – Business Inform. vol. 2, рр. 308–316. Available at: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/21584 (accessed April 12, 2024).

Ruban V. V. (2017) Cifrovij marketing: rol ta osoblivosti vikoristannya [Digital marketing: role and features of use]. Ekonomichnyi visnyk Zaporizkoi derzhavnoi inzhenernoi akademii – Economic Bulletin of the Zaporizhzhya State Engineering Academy. vol. 2–2 (08), рр. 20–25. Available at: http://e-visnyk.dniprondise.in.ua/journals/2-08-2017_2/5.pdf (accessed April 12, 2024).

Rudenko M. V. (2018) Cifrovizaciya ekonomiki: novi mozhlivosti ta perspektivi [Digitization of the economy: new opportunities and prospects]. Ekonomika ta derzhava – Economy and the state. vol. 11, рр. 61–65. DOI: 10.32702/2306-6806.2018.11.61.

Sichkarenko K. O. (2018) Cifrovizaciya yak faktor zminu mizhnarodnih ekonomichnih vidnosinah [Digitization as a factor of change in international economic relations]. Pryazovskyi ekonomichnyi visnyk – Pryazovsky Economic Bulletin. vol. 3(08). рр. 30–34. Available at: http://pev.kpu.zp.ua/journals/2018/3_08_uk/8.pdf (accessed April 12, 2024).

Butenko N. V. & Koshchuk A. G. (2018) Cifrova transformaciya pidpriyemnickoyi diyalnosti v rozrizi realizaciyi koncepciyi «Industriya 4.0» [Digital transformation of business activity in the context of the implementation of the concept «Industry 4.0»]. Problemy ekonomiky – Problems of the economy. vol. 4. рр. 7–12. Available at: https://doi.org/10.32983/2222-0712-2018-4-7-12 (accessed April 12, 2024).

Grynko P. L. (2020) Upravlinnya innovacijnim rozvitkom biznesu v umovah cifrovoyi ekonomiki: teoriya, metodologiya, praktika [Management of innovative business development in the conditions of the digital economy: theory, methodology, practice]: monograph. Kharkiv: I. S. Ivanchenko Publishing House.

Kannan P. K. & Hongshuang L. (2016) Digital marketing: A framework, review and research agenda. International Journal of Research in Marketing. vol. 34. рр. 22-45. Available at: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3000712 (accessed April 12, 2024).

E–Commerce Directive. European Union: official website of the EU. European Commission. Available at: https://ec.europa.eu/digital–single– market/en/ecommerce–directive (accessed April 12, 2024).

E–Commerce Directive. European Union: official website of the EU. European Commission. Available at: https://ec.europa.eu/digital–single– market/en/ecommerce–directive

Zhmurkevich A. E. & Gumenyuk P. O. (2018) Internet–torgivlya: sutnist, problemi ta shlyahi yih virishennya na suchasnomu etapi [Internet trading: the essence, problems and directions of their development at the current stage]. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal «Internauka» – International scientific journal «Interscience». vol. 19. Available at: https://www.inter-nauka.com/ru/issues/2018/19/4336 (accessed April 12, 2024).

Переглядів статті: 44
Завантажень PDF: 29
Опубліковано
2024-03-25
Як цитувати
Балик, У., & Хилюк , В. (2024). АНАЛІЗ ВПЛИВУ ЦИФРОВОГО МАРКЕТИНГУ НА СПОЖИВАЦЬКУ ПОВЕДІНКУ В ЕЛЕКТРОННІЙ КОМЕРЦІЇ. Економіка та суспільство, (61). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-61-129
Розділ
МАРКЕТИНГ