ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ, BIG DATA І ВІДПОВІДАЛЬНЕ СПОЖИВАННЯ ЯК ІМПЕРАТИВ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ БІЗНЕС-СТРУКТУР В УМОВАХ ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ

  • Ярослава Яковенко Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського https://orcid.org/0000-0001-5042-2701
  • Марина Білик Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського https://orcid.org/0000-0002-9660-3708
  • Євгенія Олійник Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського https://orcid.org/0000-0002-8943-0992
Ключові слова: діджиталізація, цифрова трансформація, інноваційний розвиток, цифрова стратегія, цифрова економіка

Анотація

Дослідження базується на аналізі сучасних тенденцій у сферах ШІ, Big Data та відповідального споживання, а також на прикладах успішного впровадження цих технологій у бізнес-секторі. Зосереджуючись на важливості цих технологій у сучасному світі, автори аналізують їхні потенційні переваги та виклики для підприємств. В статті досліджується, як використання штучного інтелекту та аналіз великих обсягів даних може сприяти розвитку бізнесу шляхом забезпечення більш точного прогнозування, покращення виробничих процесів, а також підвищення рівня відповідальності перед споживачами та середовищем. Визначено компоненти інноваційного розвитку бізнес-структур у контексті формування цифрової економіки, серед яких оптимізація шляхом оцифрування, гнучкість і автоматизація активів, децентралізація ланцюжка поставок із залученням невеликих виробничих потужностей, пріоритети у закупівлях.

Посилання

American Society for Quality (ASQ). Digital Transformation in the Utilities Industry Survey Report. URL: https://asq.org/quality-resources/benchmarking/digital-transformation-in-the-utilities-industry-survey-report?id=1d7c7e9f7c8d4866bfcffdf51527f655 (дата звернення: 14.03.2024).

Awishkar, Ghimire., Surendrabikram, Thapa., Avinash, Kumar, Jha., Surabhi, Adhikari., Ankit, Kumar. Accelerating Business Growth with Big Data and Artificial Intelligence. 2020 Fourth International Conference on I-SMAC (IoT in Social, Mobile, Analytics and Cloud) (I-SMAC) doi: 10.1109/I-SMAC49090.2020.9243318

Bartosz, Mickiewicz., Katsiaryna, Volkava. Digitalization and ITS relationship with innovative development of the economy. VUZF Review, vol. 7, no. 2, 2022, pp. 41-52, doi: 10.38188/2534-9228.22.2.04

Digital Business Transformation by Cisco. URL: https://www.cisco.com/c/dam/global/en_au/home/digital_business_transformation_by_cisco_v13.pdf (дата звернення: 15.03.2024).

Djuro, Klipa., Igor, Ristić., Aleksandar, Radonjic., Ivo, Scepanovic. Big data and artificial intelligence. International Journal of Management Trends. Vol. 1 No. 1 (2022) doi: 10.58898/ijmt.v1i1.03-14

Fang, Gao, Lan, Zhang. (2020). Application of Artificial Intelligence and Big Data Technology in Digital Marketing. ISBDAI '20: Proceedings of the 2020 2nd International Conference on Big Data and Artificial Intelligence. 2020. P. 270–272 DOI: 10.1145/3436286.3436404

Georges, Dagher. Big data, artificial intelligence and ethics. International Journal for Research and Ethics, 2022. рp. 43–56 DOI: 10.51766/ijre.v5i1.104

Hana, Ait, Si, Ahmad., Haji, W, Mustafa. The impact of artificial intelligence, big data analytics and business intelligence on transforming capability and digital transformation in Jordanian telecommunication firms. International journal of data and network science, 2022. рp. 68–75 DOI: 10.5267/j.ijdns.2022.3.009

I. Trunina, M. Bilyk and Y. Yakovenko. Artificial Intelligence from Industry 5.0 Perspective: Threats and Challenges. 2023 IEEE 5th International Conference on Modern Electrical and Energy System (MEES), Kremenchuk, Ukraine, 2023, pp. 1–5, DOI: 10.1109/MEES61502.2023.10402468.

Струтинська І. В. Інформаційні технології організації бізнесу – імператив інноваційного розвитку бізнес-структур. Галицький економічний вісник. 2018. Т. 55. № 2. С. 40–49.

Jing, Yang., Yaping, Wan. The development trend of artificial intelligence in the big data environment. 2022 3rd International Conference on Electronic Communication and Artificial Intelligence (IWECAI) doi: 10.1109/iwecai55315.2022.00064

Junfeng, Zhao. (2022). Research on the Impact of Digital Economy on Consumption in the Era of Big Data. 2022 IEEE 5th Advanced Information Management, Communicates, Electronic and Automation Control Conference (IMCEC) doi: 10.1109/imcec55388.2022.10019836

Lili, Wang., Liuyang, Zhao. Digital Economy Meets Artificial Intelligence: Forecasting Economic Conditions Based on Big Data Analytics. Mobile Information Systems, 2022. Р. 45-57 doi: 10.1155/2022/7014874

Труніна І. М., Білик М. Ю. Управління конкурентоспроможністю закладів вищої освіти. Центральноукраїнський науковий вісник. Економічні науки. 2020. № 5 (38). С. 197—206. doi.org/10.32515/2663-1636.2020.5(38).197-206

Lakiza, V. Big data in the conditions of innovative development of the digital economy. Internauka. no 11, pp. 208-215., DOI: 10.25313/2520-2294-2022-11-8428

Ховрак І. В., Приз М.Ю. Міжнародна міграція висококваліфікованих та наукових кадрів: участь України . Економічний простір. 2017. № 69. С. 24–32

Y. Y. Yakovenko, M. Y. Bilyk and Y. V. Oliinyk. The Transformative Impact of the Development of Artificial Intelligence on Employment and Work Motivation in Business in the Conditions of the Information Economy. 2022 IEEE 4th International Conference on Modern Electrical and Energy System (MEES), Kremenchuk, Ukraine, 2022, pp. 01-06, doi: 10.1109/MEES58014.2022.10005652.

Yakovenko, Y., Shaptala, R. Intelligent Process Automation, Robotic Process Automation and Artificial Intelligence for Business Processes Transformation. Globalisation processes in the world economy: problems, trends, prospects. Baltija Publishing, 2023. 528 p., pp. 496–521.

Yuliia, Horiashchenko. Decomposition of management processes innovative development of enterprises in the conditions of the digital economy. Economic Journal of Lesya Ukrainka Volyn National University, 2021. Vol. 2(26), pp. 102–107 DOI: 10.29038/2411-4014-2021-02-102-107

Іryna, Kychko., Maksym, Zabashtanskyi. Business structure in the conditions of the digital economy: economic and social efficiency. Проблеми і перспективи економіки та управління, 2022, p. 31–42 DOI: 10.25140/2411-5215-2022-3(31)-7-18

Касич А. О., Яковенко Я.Ю. Дью Дилидженс як ключовий інструмент аналізу доцільності інвестування. Облік і фінанси. 2015. № 4 (70). С. 92–97.

Яковенко Я. Ю. Формування та реалізація стратегії стійкого розвитку промислових підприємств: дис. ... д-ра філос.: 051. Кременчук, 2020. 279 с.

Kratt, O., Pryakhina, K., Bilyk, M. Ukrainian-Chinese collaboration: Prospects of development. SHS Web of Conferences, 39. 2017 DOI: 10.1051/shsconf/20173901014

American Society for Quality (ASQ). Digital Transformation in the Utilities Industry Survey Report. Available at: https://asq.org/quality-resources/benchmarking/digital-transformation-in-the-utilities-industry-survey-report?id=1d7c7e9f7c8d4866bfcffdf51527f655 (accessed March 14, 2024).

Awishkar Ghimire., Surendrabikram Thapa, Avinash Kumar, Jha Surabhi, Adhikari Ankit Kumar (2020). Accelerating Business Growth with Big Data and Artificial Intelligence. 2020 Fourth International Conference on I-SMAC (IoT in Social, Mobile, Analytics and Cloud) (I-SMAC) doi: 10.1109/I-SMAC49090.2020.9243318

Bartosz, Mickiewicz., Katsiaryna, Volkava. (2022). Digitalization and ITS relationship with innovative development of the economy. VUZF Review, vol. 7, no. 2, pp. 41-52, doi: 10.38188/2534-9228.22.2.04

Digital Business Transformation by Cisco. Available at: https://www.cisco.com/c/dam/global/en_au/home/digital_business_transformation_by_cisco_v13.pdf (accessed March 15, 2024).

Djuro, Klipa., Igor, Ristić., Aleksandar, Radonjic., Ivo, Scepanovic. (2022). Big data and artificial intelligence. International Journal of Management Trends. Vol. 1 No. 1. doi: 10.58898/ijmt.v1i1.03-14

Fang, Gao., Lan, Zhang. (2020). Application of Artificial Intelligence and Big Data Technology in Digital Marketing. ISBDAI '20: Proceedings of the 2020 2nd International Conference on Big Data and Artificial Intelligence, P. 270–272 doi: 10.1145/3436286.3436404

Georges, Dagher. (2022). Big data, artificial intelligence and ethics. International Journal for Research and Ethics, р. 43-56 doi: 10.51766/ijre.v5i1.104

Hana, Ait, Si, Ahmad., Haji, W, Mustafa. (2022). The impact of artificial intelligence, big data analytics and business intelligence on transforming capability and digital transformation in Jordanian telecommunication firms. International journal of data and network science, р. 68-75 doi: 10.5267/j.ijdns.2022.3.009

I. Trunina, M. Bilyk and Y. Yakovenko (2023). Artificial Intelligence from Industry 5.0 Perspective: Threats and Challenges, 2023 IEEE 5th International Conference on Modern Electrical and Energy System (MEES), Kremenchuk, Ukraine, 2023, pp. 1-5, doi: 10.1109/MEES61502.2023.10402468.

Strutynska I. (2018). Informatsiyni tekhnolohiyi orhanizatsiyi biznesu – imperatyv innovatsiynoho rozvytku biznes-struktur. [Information technologies of business organization as an imperative of business structure innovative development]. Halytsʹkyy ekonomichnyy visnyk. vol. 55. no. 2. pp. 40–49.

Jing, Yang., Yaping, Wan. (2022). The development trend of artificial intelligence in the big data environment. 2022 3rd International Conference on Electronic Communication and Artificial Intelligence (IWECAI) DOI: 10.1109/iwecai55315.2022.00064

Junfeng, Zhao (2022). Research on the Impact of Digital Economy on Consumption in the Era of Big Data. 2022 IEEE 5th Advanced Information Management, Communicates, Electronic and Automation Control Conference (IMCEC) doi: 10.1109/imcec55388.2022.10019836

Lili, Wang., Liuyang, Zhao. (2022). Digital Economy Meets Artificial Intelligence: Forecasting Economic Conditions Based on Big Data Analytics. Mobile Information Systems, pp. 45–57 DOI: 10.1155/2022/7014874

Trunina, I. M., Bilyk, M. Yu. (2020). Upravlinnia konkurentospromozhnistiu zakladiv vyshchoi osvity [Management of competitiveness of higher education institutions]. Tsentralnoukrainskyi naukovyi visnyk. Ekonomichni nauky. 5 (38), 197–206. doi.org/10.32515/2663-1636.2020.5(38).197-206

Lakiza, V. (2022). Big data in the conditions of innovative development of the digital economy. Internauka. Series: Economic Sciences, no 11, pp. 208-215. DOI: 10.25313/2520-2294-2022-11-8428

Khovrak I., Pryz M. Mizhnarodna mihratsiya vysokokvalifikovanykh ta naukovykh kadriv: uchastʹ Ukrayiny [International migration of highly qualified and scientific personnel: participation of Ukraine] . Ekonomichnyy prostir. 2017. № 69. pp. 24–32.

Yakovenko, Y. Bilyk, M. and Oliinyk, Y. (2022). The Transformative Impact of the Development of Artificial Intelligence on Employment and Work Motivation in Business in the Conditions of the Information Economy. 2022 IEEE 4th International Conference on Modern Electrical and Energy System (MEES), Kremenchuk, Ukraine, 2022, pp. 01–06, DOI: 10.1109/MEES58014.2022.10005652.

Yakovenko, Y., Shaptala, R. (2023) Intelligent Process Automation, Robotic Process Automation and Artificial Intelligence for Business Processes Transformation. Globalisation processes in the world economy: problems, trends, prospects. Baltija Publishing, pp. 496-521.

Horiashchenko Y. (2021). Decomposition of management processes innovative development of enterprises in the conditions of the digital economy. Economic Journal of Lesya Ukrainka Volyn National University, 2021. vol. 2(26), pp. 102–107 DOI: 10.29038/2411-4014-2021-02-102-107

Kychko І., Zabashtanskyi M. (2022). Business structure in the conditions of the digital economy: economic and social efficiency. Problemy i perspektyvy ekonomiky ta upravlinnya, pp. 31–42 DOI: 10.25140/2411-5215-2022-3(31)-7-18

Kasych A., Yakovenko Y. (2015) Dʹyu Dylydzhens yak klyuchovyy instrument analizu dotsilʹnosti investuvannya [Due Diligence as a key tool for analyzing investment feasibility]. Oblik i finansy. 2015. no 4 (70). pp. 92–97.

Yakovenko Y. (2020) Formuvannya ta realizatsiya stratehiyi stiykoho rozvytku promyslovykh pidpryyemstv [Formation and implementation of the strategy of sustainable development of industrial enterprises]: dissertation. Kremenchuk,. 279 p.

Kratt, O., Pryakhina, K., Bilyk, M. (2017) Ukrainian-Chinese collaboration: Prospects of development. SHS Web of Conferences, no 39. 2017 DOI: 10.1051/shsconf/20173901014

Переглядів статті: 54
Завантажень PDF: 79
Опубліковано
2024-02-27
Як цитувати
Яковенко, Я., Білик, М., & Олійник, Є. (2024). ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ, BIG DATA І ВІДПОВІДАЛЬНЕ СПОЖИВАННЯ ЯК ІМПЕРАТИВ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ БІЗНЕС-СТРУКТУР В УМОВАХ ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ. Економіка та суспільство, (60). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-151
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ