СУТНІСТЬ І КЛАСИФІКАЦІЯ КРЕАТИВНИХ ІНДУСТРІЙ: ПОЛЬСЬКИЙ КОНТЕКСТ

Ключові слова: креативна економіка, культурні та креативні індустрії, менеджмент, маркетинг, Польща

Анотація

У статті розкрито сутність поняття «креативні індустрії» та представлено види діяльності, що відносяться до креативої сфери за міжнародним законодавством: культурна спадщина, мистецтво, медіа, функціональний креатив. Розглянуто динаміку розвитку креативних індустрій та їхньої частки у ВВП різних країн світу. Досліджено стан та особливості структурування галузі креативних індустрій республіки Польща: архітектура та дизайн інтер’єру; видавнича діяльність; національна спадщина, бібліотеки, архіви; художня освіта; мода та промисловий дизайн; кіновиробництво та телебачення; радіо- та музичне виробництво; програмування; реклама та пов’язані з нею види діяльності; художнє ремесло; виконавське мистецтво; образотворче мистецтво. Окреслено основні напрямки державної та міжнародної підтримки креативних індустрій республіки Польща.

Посилання

Холодницька А. В. Актуальні тенденції розвитку креативних індустрій в Україні в умовах глобалізації. Економіка і суспільство. Випуск №14. 2018. С. 151¬157.

Жулід Ю. О. Креативні індустрії в ЄС. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/32612572.pdf (дата звернення: 05.01.2024).

Закон України «Про культуру». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2778-17 (дата звернення: 07.01.2024)

Creative industry. URL: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/creative-industry (дата звернення: 09.01.2024)

Saucedo E. H. Main theoretical approaches of the creative industries: from a meta-analytical orientation. Revista de Investigaciones Universidad del Quindío. №34. 2022

Boccardelli P. Creative Industries. URL: https://link.springer.com/referenceworkentry/10.1057/978-1-349-94848-2_758-1 (дата звернення: 06.01.2024).

Ситницький М. В., Горбась І. М. Управлінські інновації у сфері креативних індустрій. Креативність, підприємництво, інновації: управлінські та освітні тренди майбутнього: праці Міжнародної науково практичної конференції IMPULSE 2021 (16-17 червня 2021 р.) / за редакцією Ярмош О. В., Дуднєвої Ю. Е., Нестеренко Р. О. Харків : Видавництво «Точка», 2021. С.60–64.

Горбась, І., & Павлюк, В. (2021) Управління арт-проектами у кіноіндустрії. Економіка та суспільство, (24). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-24-36 (дата звернення: 07.01.2024).

Дробахіна Т. О. Креативні індустрії як об’єкт публічного управління: підходи до визначення і типологізації. Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права. №4. 2022. С. 203–209

Пащенко О. П. Креативний менеджмент як фактор успішності сучасного бізнесу. Економіка та управління підприємствами. №17. 2017. С. 406–410

Креативне мислення [Creative Thinking] : навч. посіб. / М. В. Ситницький, О. І. Жилінська, С. В. Руденко, І. М. Горбась, В. І. Вялкова ; за ред. М. В. Ситницького. Київ : Національний центр розвитку креативного підприємництва КНУ ім. Т. Шевченка, Видавництво Ліра-К, 2020. 100 с.

Маркетинг-менеджмент. URL: https://livingfo.com/marketynh-menedzhment/ (дата звернення: 10.01.2024).

Маркетинг креативних індустрій: сучасні напрямки розвитку. URL: http://ujae.org.ua/marketyng-kreatyvnyh-industrij-suchasni-napryamy-rozvytku/ (дата звернення: 10.01.2024).

Share of the creative economy in the value added of the national economy in Poland from 2010 to 2018. URL: https://www.statista.com/statistics/1154000/poland-share-of-the-creative-economy-in-the-value-added-of-the-national-economy/ (дата звернення: 12.01.2024).

Диндар А. С. Позиції культурно-креативної індустрії в економіці ЄС. Інвестиції: практика та досвід. №1. 2019. С. 53–59

Parkhomenko N. O. Trends of development of creative economy in the world. Економіка і суспільство. №13. 2017. С. 113–117

Приходько В. О., Єгорова О. О., Джуган О. В. Досвід ЄС у розвитку креативної економіки. Науковий вісник Ужгородського національного університету. №24. Ч. 3. 2019. С. 48–52

The Creative Services Sector in Polish Cities. URL: https://www.mdpi.com/2199-8531/8/1/17 (дата звернення: 12.01.2024).

The strategic project called "Creative Industries Package". URL: https://en.unesco.org/creativity/policy-monitoring-platform/strategic-project-called-creative (дата звернення: 12.01.2024).

Kholodnytska A. V. (2018) Aktualni tendentsii rozvytku kreatyvnykh industrii v Ukraini v umovakh hlobalizatsii [Current trends in the development of creative industries in Ukraine in the context of globalisation]. Ekonomika i suspilstvo - Economy and society. vol. 14. pp. 151–157.

Zhulid Yu. O. Kreatyvni industrii v YeS [Creative industries in the EU]. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/32612572.pdf (accessed January 5, 2024).

Verkhovna Rada Ukrainy. Zakon Ukrainy «Pro kulturu» [The Law of Ukraine "On Culture"]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2778-17 (accessed January 5, 2024)

Creative industry. URL: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/creative-industry (accessed January 9, 2024)

Saucedo E. H. (2022) Main theoretical approaches of the creative industries: from a meta-analytical orientation. Revista de Investigaciones Universidad del Quindío. vol.34.

Boccardelli P. Creative Industries. URL: https://link.springer.com/referenceworkentry/10.1057/978-1-349-94848-2_758-1 (accessed January 6, 2024).

Sytnytskyi M. V. & Horbas I. M. (2021) Upravlinski innovatsii u sferi kreatyvnykh industrii [Management innovations in the creative industries]. Kreatyvnist, pidpryiemnytstvo, innovatsii: upravlinski ta osvitni trendy maibutnoho: IMPULSE 2021 (16-17 chervnia 2021 r.): Yarmosh O. V., Dudnievoi Yu. E., Nesterenko R. O. Kharkiv : Vydavnytstvo «Tochka». pp. 60-64. (in Ukraininan)

Horbas I., & Pavliuk V. (2021) Upravlinnia art-proektamy u kinoindustrii [Art project management in the film industry]. Ekonomika ta suspilstvo - Economy and society. vol.24. (accessed January 7, 2024).

Drobakhina T. O. (2022) Kreatyvni industrii yak obiekt publichnoho upravlinnia: pidkhody do vyznachennia i typolohizatsii [Creative industries as an object of public administration: approaches to definition and typology]. Dniprovskyi naukovyi chasopys publichnoho upravlinnia, psykholohii, prava - Dnipro Scientific Journal of Public Administration, Psychology, Law. vol.4. pp. 203–209

Pashchenko O. P. (2017) Kreatyvnyi menedzhment yak faktor uspishnosti suchasnoho biznesu [Creative management as a factor in the success of modern business]. Ekonomika ta upravlinnia pidpryiemstvamy - Economics and business management. vol.1. pp. 406–410

Sytnytskyi M. V., Zhylinska O. I., Rudenko S. V., Horbas I. M., Vialkova V. I. (2020). Kreatyvne myslennia [Creative Thinking]. Kyiv: Lira-K, 100 p. (in Ukraininan)

Marketynh-menedzhment [Marketing management]. URL: https://livingfo.com/marketynh-menedzhment/ (accessed January 10, 2024).

Marketynh kreatyvnykh industrii: suchasni napriamky rozvytku [Marketing of creative industries: current trends in development]. URL: http://ujae.org.ua/marketyng-kreatyvnyh-industrij-suchasni-napryamy-rozvytku/ (accessed January 10, 2024).

Share of the creative economy in the value added of the national economy in Poland from 2010 to 2018. URL: https://www.statista.com/statistics/1154000/poland-share-of-the-creative-economy-in-the-value-added-of-the-national-economy/ (accessed January 12, 2024).

Dyndar A. S. (2019) Pozytsii kulturno-kreatyvnoi industrii v ekonomitsi YeS [The position of the cultural and creative industry in the EU economy]. Investytsii: praktyka ta dosvid - Investments: practice and experience. vol.1. pp. 53-59

Parkhomenko N. O. (2017) Trends of development of creative economy in the world. Ekonomika i suspilstvo - Economy and society. vol.13. pp. 113–117

Prykhodko V. O., Yehorova O. O. & Dzhuhan O. V. (2019) Dosvid YeS u rozvytku kreatyvnoi ekonomiky [EU experience in the development of the creative economy]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu - Scientific Bulletin of Uzhhorod National University. vol.24(3). pp. 48–52

The Creative Services Sector in Polish Cities. URL: https://www.mdpi.com/2199-8531/8/1/17 (accessed January 12, 2024).

The strategic project called "Creative Industries Package". URL: https://en.unesco.org/creativity/policy-monitoring-platform/strategic-project-called-creative (accessed January 12, 2024).

Переглядів статті: 43
Завантажень PDF: 27
Опубліковано
2024-02-27
Як цитувати
Горбась, І., & Кошель, К. (2024). СУТНІСТЬ І КЛАСИФІКАЦІЯ КРЕАТИВНИХ ІНДУСТРІЙ: ПОЛЬСЬКИЙ КОНТЕКСТ. Економіка та суспільство, (60). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-17
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають