ІМІДЖЕВІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ КАДРОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОЇ СФЕРИ
Анотація
Імідж підприємств готельно-ресторанної сфери – це перш за все образ даної організації та ставлення суспільства до її діяльності та продукту на основі сформованих цінностей. На імідж підприємств даної сфери має вплив чимало чинників. Необхідно враховувати філософію іміджу, соціологію іміджу, економіку іміджу, філологічгі проблеми іміджу, дизайн іміджу, психологію іміджу, імідж персоналу тощо. Імідж персоналу виступає основою формування кадрів на підприємствах ресторанно-відпочинкового комплексу. Вона являє собою цілісну кадрову стратегію, яка об’єднує в собі різні форми кадрової роботи, її напрям, сукупність принципів, методів, стиль проведення кадрової роботи на підприємстві, а також плани щодо використання робочої сили. Кадровий потенціал займає велике значення в діяльності підприємств готельно-відпочинкового бізнесу. В умовах сьогодення така діяльність вимагає від підприємств ресторанно-відпочинкового господарства активізації підприємництва, підвищення ефективності виробництва, конкурентоздатності його продукції і послуг на основі ведення ефективних форм господарювання і управління виробництвом та впровадження досягнень науково-технічного прогресу. Відповідно для формування належного ставлення до праці необхідно створювати такі умови, щоб персонал сприймав свою працю як свідому діяльність, що є джерелом самовдосконалення, основою професійного та службового зростання. Відповідне ставлення до праці та свідома поведінка визначаються системою цінностей працівника, умовами праці й застосовуваними стимулами. Система винагородження повинна розвивати почуття належності до конкретної організації. Враховуючи перехід країни на ринкові відносини змінив концепцію управління персоналом, вибір засобів і методів практичної реалізації задач управління персоналом з метою підвищення ефективності виробництва як умови конкурентоздатності підприємства. На результативність діяльності підприємства, звичайно, визначальний вплив продовжує робити економічний аспект в управлінні персоналом. Саме з ним і повʼязана організація винагородження, формування чисельності персоналу, його професійно-кваліфікаційного складу (повʼязаного із застосуванням техніки, технологієї, організацією виробництва і праці), ефективне використання персоналу за кваліфікацією, рівнем освіти тощо. Для дослідження і розгляду проблем управління кадровим потенціалом підприємств готельно-ресторанного та відпочинкового бізнесу були поставлені наступні завдання: розглянуто характеристику кадрового потенціалу підприємств готельно-ресторанного та відпочинкового господарства; розглянуто методику планування кадрового потенціалу на підприємствах готельно-ресторанного та відпочинкового господарства; проаналізовано чисельність та склад кадрового персоналу на підприємствах такого типу; проведено аналіз ефективності використання кадрового потенціалу та оцінено процес управління кадровим потенціалом ТзОВ «Злата»; виявлено проблеми управління кадровим потенціалом, а також подано рекомендації щодо його управління».
Посилання
Bessonova A.V., Chernatna T.M. (2021) Analiz metodiv rozvytku kadrovoho potentsialu pidpryiemstv [Analysis of methods of development of personnel potential of enterprises]. Tsentralnoukrainskyi naukovyi visnyk. Ekonomichni nauky, vol. 6 (39), pp. 97–105.
Minenko M.A., Alokhin D.I. (2019) Upravlinnia kadrovym potentsialom subiektiv hospodariuvannia [Management of personnel potential of business entities]. Efektyvna ekonomika. 2019. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/9_2019/5.pdf (accessed February 25, 2024).
Sazonova T.O., Fedirets O.V. (2016) Stratehichne znachennia proektuvannia innovatsiinoi povedinky personalu suchasnoi orhanizatsii [The strategic importance of designing innovative behavior of the personnel of a modern organization]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu : Ceriia: Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo, vol. 7 (3), pp. 59–63.
Panchenko V.A., Panchenko O.P. (2019) Upravlinnia kadrovym potentsialom torhovoho pidpryiemstva v umovakh kryzovoho stanu [Management of personnel potential of a trading enterprise in a crisis situation]. Vcheni zapysky Universytetu «KROK», vol. 2 (54), pp. 145–152.
Бессонова А.В., Чернатна Т.М. Аналіз методів розвитку кадрового потенціалу підприємств. Центральноукраїнський науковий вісник. Економічні науки. 2021. вип. 6 (39). С. 97–105.
Міненко М.А., Альохін Д.І. Управління кадровим потенціалом суб’єктів господарювання. Ефективна економіка. 2019. URL: http://www.economy. nayka.com.ua/pdf/9_2019/5.pdf (дата звернення 25.02.2024).
Сазонова Т.О., Федірець О.В. Стратегічне значення проектування інноваційної поведінки персоналу сучасної організації. Науковий вісник Ужгородського національного університету: Cерія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2016. Вип. 7. Ч. 3. С. 59–63.
Панченко В.А., Панченко О.П. Управління кадровим потенціалом торгового підприємства в умовах кризового стану. Вчені записки Університету «КРОК». 2019. № 2 (54). С. 145–152.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.