ІДЕНТИФІКАЦІЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ПРИВАБЛИВОСТІ ВІТЧИЗНЯНИХ КІНОТЕАТРІВ В УМОВАХ ВОЄННОГО ЧАСУ

Ключові слова: ринок кінопрокату, маркетинг у сфері кіно, маркетингова привабливість кінотеатру, параметри маркетингової привабливості, цінність для клієнта

Анотація

У статті ідентифіковано поняття маркетингової привабливості вітчизняних кінотеатрів через вивчення споживчої поведінки відвідувачів кінотеатрів та виявлення параметрів маркетингової привабливості для клієнтів в умовах воєнного часу. Проаналізовано динаміку ринку кінопрокату, яка свідчить про зниження попиту на послуги кінопрокату і, відповідно, зниження прибутковості цього сектору через збитки, спричинені фізичними пошкодженнями внаслідок бомбардувань і зменшенням кількості демонстраційних залів; збитки внаслідок невирішених питань безпеки; збитки внаслідок скорочення робочого часу кінотеатрів через впровадження комендантської години; збитки через зниження попиту в зв’язку з повітряними тривогами і зниженням купівельної спроможності населення. Проведено опитування відвідувачів вітчизняних кінотеатрів, виявлено основні вподобання споживачів та напрямки розвитку мереж кінотеатрів, спрямовані на підвищення маркетингової привабливості для клієнтів, які повинні бути закладені в основу маркетингової діяльності закладу в умовах воєнного часу. Досліджено процес формування цінності кінопродукту для клієнтів кінотеатру, що передбачає визначення, розвиток і доставку цієї цінності з використанням відповідних маркетингових інструментів.

Посилання

Шеремета Б.О. Аналіз кінопрокатного ринку України та напрями його розвитку. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія “Проблеми економіки та управління”. 2019. Вип. 6. №3. – C. 57-63.

Карабаза І. А. Маркетингова стратегія у кінобізнесі: закордонний досвід просування кінопродукту на ринок. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2019. №24. С. 53-57.

Кубів С.І., Крикавський Є.В., Косар Н.С. Маркетингова концепція формування привабливості комерційного банку: Монографія. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2006. – 232 с.

Мільйонні збитки, повітряні тривоги та безкоштовні сеанси. Як відновлюють роботу українські кінотеатри. url:https://detector.media/rinok/article/199047/2022-05-09-milyonni-zbytky-povitryani-tryvogy-ta-bezkoshtovni-seansy-yak-vidnovlyuyut-robotu-ukrainski-kinoteatry/ (дата звернення: 05.11.2023).

Сайт мережі кінотеатрів "Multiplex" url: https://multiplex.ua/ua/about (дата звернення: 05.11.2023).

Свірідова О.В. Особливості існування явища ринкової привабливості підприємства. Економіка та управління підприємствами машинобудівної галузі: збірник наукових праць.2013. № 2. С. 75–83.

Anderson J.C., Kumar N, Narus J.A. Sprzedawcy wartości. 2010. Wolters Kruwer Polska, Warszawa.

Sheremeta B., Chukhray N., Karyy O. Marketing tools as the competitiveness enhancer of the Ukrainian film distribution market entities. 2019. Innovative Marketing. Vol. 15. Issue 4. URL: https://businessperspectives.org/media/zoo/applications/publishing/templates/article/assets/js/pdfjs/web/12849 (дата звернення: 07.11.2023).

Szymura-Tyc M. Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa. 2005. Akademia Ekonomiczna im. K. Adamieckiego w Katowicach, Katowice.

Sheremeta B.O. (2019) Analiz kinoprokatnoho rynku Ukrainy ta napriamy yoho rozvytku [Analysis of the film distribution market of Ukraine and directions of its development]. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika». Seriia “Problemy ekonomiky ta upravlinnia”, vol. 6 (3), pp. 57-63. (in Ukrainian)

Karabaza I. A.(2019) Marketynhova stratehiia u kinobiznesi: zakordonnyi dosvid prosuvannia kinoproduktu na rynok [Marketing strategy in the film business: foreign experience of promoting a film product to the market]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu, vol.24, pp. 53-57. (in Ukrainian)

Kubiv S.I., Krykavskyi Ye.V., Kosar N.S. (2006) Marketynhova kontseptsiia formuvannia pryvablyvosti komert-siinoho banku [Marketing concept of forming the attractiveness of a commercial bank]. Lviv: «Lvivska politekhnika», p. 232. (in Ukrainian)

Milionni zbytky, povitriani tryvohy ta bezkoshtovni seansy. Yak vidnovliuiut robotu ukrainski kinoteatry [Millions in damages, air alarms and free sessions. How Ukrainian cinemas resume their work]. Available at: https://detector.media/rinok/article/199047/2022-05-09-milyonni-zbytky povitryani-tryvogy-ta-bezkoshtovni-seansy-yak-vidnovlyuyut-robotu-ukrainski-kinoteatry/ (accessed November 05, 2023). (in Ukrainian)

Sait merezhi kinoteatriv "Multiplex" [Website of the network of cinemas "Multiplex"] Available at: https://multiplex.ua/ua/about (accessed November 05, 2023). (in Ukrainian)

Sviridova O.V. (2013) Osoblyvosti isnuvannia yavyshcha rynkovoi pryvablyvosti pidpryiemstva [Peculiarities of the existence of the phenomenon of market attractiveness of the enterprise]. Ekonomika ta upravlinnia pidpryiemstvamy mashynobudivnoi haluzi: zbirnyk naukovykh prats. vol. 2. pp. 75–83. (in Ukrainian)

Anderson J.C., Kumar N, Narus J.A. (2010). Sprzedawcy wartości. Wolters Kruwer Polska, Warszawa.

Sheremeta B., Chukhray N., Karyy O. (2019) Marketing tools as the competitiveness enhancer of the Ukrainian film distribution market entities. Innovative Marketing. vol. 15 (4). Available at: https://businessperspectives.org/media/zoo/applications/publishing/templates/article/assets/js/pdfjs/web/12849 (accessed November 07, 2023).

Szymura-Tyc M. (2005) Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa. Akademia Ekonomiczna im. K. Adamieckiego w Katowicach, Katowice.

Переглядів статті: 66
Завантажень PDF: 76
Опубліковано
2023-11-28
Як цитувати
Леонова , С., & Леонова, Х. (2023). ІДЕНТИФІКАЦІЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ПРИВАБЛИВОСТІ ВІТЧИЗНЯНИХ КІНОТЕАТРІВ В УМОВАХ ВОЄННОГО ЧАСУ. Економіка та суспільство, (57). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-57-36
Розділ
МАРКЕТИНГ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають