МАРКЕТИНГОВЕ ДОСЛІДЖЕННЯ МОТИВАЦІЙНИХ ЧИННИКІВ СПОЖИВАЧІВ

Ключові слова: мотивація споживачів, мобільний зв’язок, ринок телекомунікацій, цифрові сервіси, лояльність абонентів, поведінка споживачів, маркетингове дослідження

Анотація

У статті представлено результати комплексного маркетингового дослідження мотиваційних чинників споживачів на ринку мобільного зв’язку України в умовах воєнного стану та високої цифровізації суспільства. Проаналізовано динаміку розвитку телекомунікаційного ринку, рівень проникнення мобільних послуг, поширення інтернет-технологій та зміни у структурі споживчих пріоритетів. Визначено ключові фактори, що впливають на вибір мобільного оператора, зокрема якість зв’язку, стабільність покриття, доступність цифрових сервісів, цінова політика, соціальна відповідальність компаній та психологічні аспекти взаємодії з брендом. Емпірична частина дослідження базується на онлайн-опитуванні 80 респондентів, результати якого підтвердили значущість технічних, економічних та емоційних мотивів у процесі прийняття рішень споживачами. У роботі підкреслено зростання ролі цифрових екосистем, емоційного брендингу та персоналізації сервісів у підвищенні лояльності абонентів. Сформульовано висновки щодо актуальних тенденцій розвитку ринку та чинників, які визначатимуть споживчу поведінку у найближчій перспективі.

Посилання

Constantiou I., Amaral L., Gerst M. Cognitive perceptions and behavioral loyalty in telecommunication services: Integrating SERVQUAL and CSI in the Philippine context. Acta Psychologica 259:105298. July 2025. DOI: 10.1016/j.actpsy.2025.105298

Digital 2025: Ukraine. DataReportal, 2025. URL: https://datareportal.com/reports/digital-2025-ukraine (дата звернення 29.11.2025)

Fang Chunzhen, Li Minghui, Liao Kai. Influencing Factors of Customer Satisfaction in Malaysia's Mobile Telecom Sector. Journal of Namibian Studies History Politics Culture, 33(3):2197-5523. DOI: 10.59670/jns.v33i.2588

Interfax-Україна. Київстар розширює 4G покриття та готується до запуску 5G пілотних проєктів. Interfax-Україна, 2025. URL: https://interfax.com.ua. (дата звернення 29.11.2025)

Kyivstar invests $90 million in cybersecurity and network resilience after 2023 attack. Reuters, 2024. URL: https://www.reuters.com. (дата звернення 29.11.2025)

Mbarek, R, Baeshen, Y. (2019). Telecommunications customer churn and loyalty intention Marketing and Management of Innovations, 4, р. 110-117. DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2019.4-09 (дата звернення 29.11.2025)

Meriem, T. and Benachenhou, S. Antecedents of customers brand loyalty: an empirical study in telecommunications service market in Algeria, Management and Entrepreneurship: Trends of Development, 2024, 2(28), pp. 86-99. DOI: https://doi.org/10.26661/2522-1566/2024-2/28-07.

Purna Man Shrestha. Impact of Service Quality on Customer Satisfaction and Loyalty. Management Dynamics 24(2):71-80, December 2021. DOI: 10.3126/md.v24i2.50041

Ukraine Mobile Network Experience Report 2024. nPerf, 2024. URL: https://www.nperf.com. (дата звернення 29.11.2025)

Звіт про стан ринку електронних комунікацій України за 2024 рік. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку (НКРЗІ). Київ: НКРЗІ, 2025. 74 с.

Маркетингові комунікації брендів під час війни: результати національного дослідження. Gradus Research, 2024. URL: https://gradus.app/research. (дата звернення 29.11.2025)

Яхельська О., Василишина С., Шкуров В. Development of ICT to study consumer behavior in brand management. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2023. DOI: 10.15587/1729-4061.2023.279615

Constantiou, I., Amaral, L., & Gerst, M. (2025). Cognitive perceptions and behavioral loyalty in telecommunication services: Integrating SERVQUAL and CSI in the Philippine context. Acta Psychologica, 259, 105298. https://doi.org/10.1016/j.actpsy.2025.105298

DataReportal. (2025). Digital 2025: Ukraine. https://datareportal.com/reports/digital-2025-ukraine (accessed 29.11.2025)

Fang, C., Li, M., & Liao, K. (2024). Influencing factors of customer satisfaction in Malaysia's mobile telecom sector. Journal of Namibian Studies: History Politics Culture, 33(3), 2197–5523. https://doi.org/10.59670/jns.v33i.2588

Interfax-Ukraina. (2025). Kyivstar rozshyriuie 4G pokryttia ta hotuietsia do zapusku 5G pilotnykh proiektiv [Kyivstar expands 4G coverage and prepares for launching 5G pilot projects]. https://interfax.com.ua (accessed 29.11.2025)

Reuters. (2024). Kyivstar invests $90 million in cybersecurity and network resilience after 2023 attack. https://www.reuters.com (accessed 29.11.2025)

Mbarek, R., & Baeshen, Y. (2019). Telecommunications customer churn and loyalty intention. Marketing and Management of Innovations, 4, 110–117. https://doi.org/10.21272/mmi.2019.4-09

Meriem, T., & Benachenhou, S. (2024). Antecedents of customers’ brand loyalty: An empirical study in telecommunications service market in Algeria. Management and Entrepreneurship: Trends of Development, 2(28), 86–99. https://doi.org/10.26661/2522-1566/2024-2/28-07

Shrestha, P. M. (2021). Impact of service quality on customer satisfaction and loyalty. Management Dynamics, 24(2), 71–80. https://doi.org/10.3126/md.v24i2.50041

nPerf. (2024). Ukraine Mobile Network Experience Report 2024. https://www.nperf.com (accessed 29.11.2025)

NKRZI (National Commission for the State Regulation of Electronic Communications). (2025). Zvit pro stan rynku elektronnykh komunikatsii Ukrainy za 2024 rik [Report on the state of the electronic communications market of Ukraine for 2024] (74 p.). Kyiv: NKRZI.

Gradus Research. (2024). Marketynhovi komunikatsii brendiv pid chas viiny: rezultaty natsionalnoho doslidzhennia [Brand marketing communications during war: Results of a national study]. https://gradus.app/research (accessed 29.11.2025)

Yakhelska, O., Vasylyshyna, S., & Shkurov, V. (2023). Development of ICT to study consumer behavior in brand management. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.279615

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2025-10-27
Як цитувати
Захарченко, П., Максютенко, І., & Колода, А. (2025). МАРКЕТИНГОВЕ ДОСЛІДЖЕННЯ МОТИВАЦІЙНИХ ЧИННИКІВ СПОЖИВАЧІВ. Економіка та суспільство, (80). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-80-148
Розділ
МАРКЕТИНГ