МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО ЗАСТОСУВАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У МАРКЕТИНГОВОМУ УПРАВЛІННІ ПІДПРИЄМСТВОМ
Анотація
У статті розглядається вплив цифрових технологій на маркетингове управління підприємствами FMCG та пропонується методика їхнього впровадження з метою поліпшення ефективності просування інноваційних товарів. Проаналізовано сучасні дослідження щодо цифрового маркетингу, інструментів аналітики та стратегічного планування, визначено прогалини у практичному застосуванні цифрових рішень, зокрема у FMCG-сегменті. Запропонована методика базується на інтеграції цифрового бюджету, управлінні «цифровою полицею», геосегментації, логістиці та інкрементальній оцінці продажів, що забезпечує прозорість управлінських рішень, контроль результатів у реальному часі та підвищує інноваційну частку категорії. Дослідження демонструє, що комплексний підхід до цифрового маркетингового управління дозволяє оптимізувати ресурси, прогнозувати результати та підвищувати конкурентоспроможність підприємств у сучасному цифровому середовищі.
Посилання
Ахтоян А. Н., Ільєнко А. В. Регіональні аспекти розвитку FMCG-ритейлу України у контексті маркетингових інновацій. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління. 2025. № 20. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2025-20-04-10
Гамова І. В. Інноваційний маркетинговий менеджмент в екосистемі е-торгівлі. Маркетинг і цифрові технології. 2023. Т. 7, № 3. С. 131–143. URL: https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/320 (дата звернення: 24.10.2025).
Ефективні in-store рішення. URL: https://sostav.ua/columns/2011/11/29/147/45457 (дата звернення: 24.10.2025).
Котлер Ф. Основи маркетингу. Класичне видання. Київ : Науковий світ, 2023. 622 с.
Носань Н. Інноваційні маркетингові стратегії сучасного українського підприємства. Економіка та суспільство. 2024. Вип. 59. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/3472/3400 (дата звернення: 24.10.2025).
Окландер М. А. Цифровий маркетинг : монографія. Одеса : Астропринт, 2021. 356 с.
Пачковський Ю. Ф., Максименко А. О. Споживча поведінка українських домогосподарств : монографія. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2014. 292 с.
Пижьянов С. Маркетинговий потенціал в економічній діяльності промислових підприємств. Вчені записки Університету «КРОК». 2023. № 1(69). С. 101–109. DOI: https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-69-101-109.
Робул Ю. В. Теоретичні основи функціонування та розвитку маркетингових систем у цифровому маркетингу : монографія / Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова. Дніпро : Журфонд, 2020. 315 с.
Розвиток маркетингу в умовах інформатизації суспільства : колективна монографія / за ред. В. П. Пилипчука. Київ : КНЕУ, 2019. 463 с.
Соболєва-Терещенко О. А., Антонова В. О. Оцінка ефективності маркетингової діяльності в контексті розбудови програм лояльності покупців. Ефективна економіка. 2019. № 5. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2019.5.52.
Солодковський А. М. Аналіз впливу економічних тенденцій на функціонування мережевих бізнес-структур сегменту FMCG в Україні. Управління економікою: теорія та практика. 2024. № 30. С. 366–380. DOI: https://doi.org/10.37405/2221-1187.2024.366-380.
Чміль Г., Стрюк К. Резильєнтність маркетингових стратегій у FMCG-секторі: вплив цифрових технологій та поведінки споживачів. Економіка та суспільство. 2025. № 76. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-76-34.
Шостак Л., Ліпич Л., Морохова В., Миронова Н. Особливості формування маркетингової стратегії розвитку підприємства в умовах цифрової трансформації, економіко-політичних змін та воєнного часу. Трансформаційна економіка. 2023. № 4(4). С. 86–90. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-8141/2023-4-15.
Aaker D. Business marketing activities in Ukraine during wartime. Business Perspectives. 2022. Vol. 18, No. 3. P. 48–55. DOI: https://doi.org/10.21511/im.18(3).2022.06.
Basheer P. A. Trade Marketing Focus: Empower Key Influencing Factors. Partridge Publishing India, 2017. 192 p.
Digital Defynd. 5 Digital Transformation in FMCG Case Studies. 2024. URL: https://digitaldefynd.com/IQ/digital-transformation-in-fmcg (дата звернення: 24.10.2025).
Eremina A. R., Bardadym M. V., Hurtova N. V., Zhadko K. S., Datsenko V. V. Innovative marketing tools for business development in the early stages of the crisis. International Journal of Management. 2020. Vol. 11(5). P. 1115–1135.
Haddad M. 21st Century FMCG Consumer Marketing: Creating Customer Value by Putting Consumers at the Heart of FMCG Marketing Strategy. 2016. 112 p.
Radicati Group. Email Statistics Report, 2024–2028. URL: https://www.radicati.com/wp/wp-content/uploads/2024/10/Email-Statistics-Report-2024-2028-Brochure.pdf (дата звернення: 24.10.2025).
France S. L., Ghose S. Marketing analytics: Methods, practice, implementation, and links to other fields. Expert Systems with Applications. 2019. Vol. 119. P. 456–475. DOI: https://doi.org/10.1016/j.eswa.2018.11.002
Akhtoyan, A. N., & Ilienko, A. V. (2025). Rehionalni aspekty rozvytku FMCG-ryteilu Ukrainy u konteksti marketynhovykh innovatsii [Regional aspects of FMCG retail development in Ukraine in the context of marketing innovations]. Problemy suchasnykh transformatsii. Seriia: Ekonomika ta upravlinnia, (20). https://doi.org/10.54929/2786-5738-2025-20-04-10
Hamova, I. V. (2023). Innovatsiinyi marketynhovyi menedzhment v ekosystemi e-torhivli [Innovative marketing management in the e-commerce ecosystem]. Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii, 7(3), 131–143.
Efektyvni in-store rishennia [Effective in-store solutions]. (2011). Retrieved from https://sostav.ua/columns/2011/11/29/147/45457
Kotler, F. (2023). Osnovy marketynhu. Klasychne vydannia [Principles of marketing. Classic edition]. Kyiv: Naukovyi svit.
Nosan, N. (2024). Innovatsiini marketynhovi stratehii suchasnoho ukrainskoho pidpryiemstva [Innovative marketing strategies of a modern Ukrainian enterprise]. Ekonomika ta suspilstvo, (59). Retrieved from https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/3472/3400
Oklander, M. A. (2021). Tsyfrovyi marketynh: monohrafiia [Digital marketing: Monograph]. Odesa: Astroprynt.
Pachkovskyi, Yu. F., & Maksymenko, A. O. (2014). Spozhyvcha povedinka ukrainskykh domohospodarstv: monohrafiia [Consumer behavior of Ukrainian households: Monograph]. Lviv: LNU im. Ivana Franka.
Pyzhianov, S. (2023). Marketynhovyi potentsial v ekonomichnii diialnosti promyslovykh pidpryiemstv [Marketing potential in the economic activity of industrial enterprises]. Vcheni zapysky Universytetu “KROK”, 1(69), 101–109. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-69-101-109
Robul, Yu. V. (2020). Teoretychni osnovy funktsionuvannia ta rozvytku marketynhovykh system u tsyfrovomu marketynhu: monohrafiia [Theoretical foundations of functioning and development of marketing systems in digital marketing: Monograph]. Dnipro: Zhurfond.
Pylypchuk, V. P. (Ed.). (2019). Rozvytok marketynhu v umovakh informatyzatsii suspilstva: monohrafiia [Marketing development in the conditions of informatization of society: Monograph]. Kyiv: KNEU.
Sobolieva-Tereshchenko, O. A., & Antonova, V. O. (2019). Otsinka efektyvnosti marketynhovoi diialnosti v konteksti rozbudovy prohram loialnosti pokuptsiv [Evaluation of marketing performance in the context of developing customer loyalty programs]. Efektyvna ekonomika, (5). https://doi.org/10.32702/2307-2105-2019.5.52
Solodkovskyi, A. M. (2024). Analiz vplyvu ekonomichnykh tendentsii na funktsionuvannia merezhevykh biznes-struktur sehmentu FMCG v Ukraini [Analysis of economic trends impact on the functioning of network business structures in the FMCG segment in Ukraine]. Upravlinnia ekonomikoiu: teoriia ta praktyka, (30), 366–380. https://doi.org/10.37405/2221-1187.2024.366-380
Chmil, H., & Striuk, K. (2025). Rezyliientnist marketynhovykh stratehii u FMCG-sektori: vplyv tsyfrovykh tekhnolohii ta povedinky spozhyvachiv [Resilience of marketing strategies in the FMCG sector: the impact of digital technologies and consumer behavior]. Ekonomika ta suspilstvo, (76). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-76-34
Shostak, L., Lipych, L., Morokhova, V., & Myronova, N. (2023). Osoblyvosti formuvannia marketynhovoi stratehii rozvytku pidpryiemstva v umovakh tsyfrovoi transformatsii, ekonomiko-politychnykh zmin ta voiennoho chasu [Features of forming an enterprise marketing strategy under digital transformation, economic-political changes, and wartime]. Transformatsiina ekonomika, 4(4), 86–90. https://doi.org/10.32782/2786-8141/2023-4-15
Aaker, D. (2022). Business marketing activities in Ukraine during wartime. Business Perspectives, 18(3), 48–55. https://doi.org/10.21511/im.18(3).2022.06
Basheer, P. A. (2017). Trade Marketing Focus: Empower Key Influencing Factors. Partridge Publishing India.
Digital Defynd. (2024). 5 digital transformation in FMCG case studies. Retrieved from https://digitaldefynd.com/IQ/digital-transformation-in-fmcg
Eremina, A. R., Bardadym, M. V., Hurtova, N. V., Zhadko, K. S., & Datsenko, V. V. (2020). Innovative marketing tools for business development in the early stages of the crisis. International Journal of Management, 11(5), 1115–1135.
Haddad, M. (2016). 21st Century FMCG Consumer Marketing: Creating Customer Value by Putting Consumers at the Heart of FMCG Marketing Strategy.
Radicati Group. (2024). Email statistics report 2024–2028. Retrieved from https://www.radicati.com/wp/wp-content/uploads/2024/10/Email-Statistics-Report-2024-2028-Brochure.pdf
France, S. L., & Ghose, S. (2019). Marketing analytics: Methods, practice, implementation, and links to other fields. Expert Systems with Applications, 119, 456–475. https://doi.org/10.1016/j.eswa.2018.11.002

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.

