ЯКІСТЬ ГОТЕЛЬНИХ ПОСЛУГ: МЕТОДИ ОЦІНКИ ТА ПРАКТИЧНЕ ЗАСТОСУВАННЯ НА ПРИКЛАДІ МІСЬКИХ ГОТЕЛІВ

Анотація

У статті досліджується проблема формування та оцінки якості готельних послуг у сучасній індустрії гостинності. Розглядається поняття «гостинність» як наукова категорія та система дій, спрямованих на задоволення побутових, культурних і господарських потреб клієнтів. Проаналізовано основні підходи до визначення якості послуг, її кількісні та якісні характеристики, а також класифікацію за категоріями: абстрактна, орієнтована на продукт, споживача, виробництво та створення цінності. Особливу увагу приділено практичним аспектам оцінки якості готельного сервісу на прикладі готелю «На озері» та його конкурентів. Використано диференційний метод із експертним опитуванням і 5-бальною шкалою оцінювання, що дозволило визначити сильні та слабкі сторони обслуговування. Дослідження показує, що навіть незначні деталі сервісу мають суттєвий вплив на задоволеність гостей та формування їхньої лояльності. У роботі обґрунтовано необхідність використання як зовнішніх, так і внутрішніх показників якості для підвищення ефективності обслуговування та конкурентоспроможності готелю.

Посилання

Весперіс C.З. Особливості формування і управління якістю послуг Актуальні питання сталого розвитку економіки. 2012. Том 1. С. 75-80.

Воляник Г.М., Колінько Н.І., Шутка С.Є. Професійна етика та етикет у готельно-ресторанному бізнесі: навчальний посібник. Львів: СПОЛОМ, 2024. 192 с.

Капліна А. С. Методичний підхід до оцінки якості готельних послуг. URL: http://www.journal.puet.edu.ua/index (дата звернення: 02.09.2025)

Мельник І. М., Химич Т. В. Сучасні підходи до оцінки якості обслуговування в готельних підприємствах. URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2017/14_2017_ukr/29.pdf (дата звернення: 13.07.2025)

Ніколайчук О. А., Ауліна Р. І., Миснік Я. С. Удосконалення управління якістю обслуговування у готельному закладі. Торгівля і ринок України. 2024. № 1(53). DOI: https://doi.org/10.33274/2079-4762-2023-53-1-64-80 (дата звернення: 10.08.2025)

Пінчук А. С., Атанасевич О. Є. Шляхи підвищення якості готельних послуг в Україні. URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2018/25_2018_ukr/67.pdf (дата звернення: 08.08.2025)

Федорченко В. К., Мініч, І. М. Туристський словник-довідник. Київ : Дніпро. 2000.

Parasuraman A., Zeikthaml V. A., Berry L. L. A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research. Journal of Marketing. 1985. N 3.

Vesperis S.Z. (2012) Osoblyvosti formuvannia i upravlinnia yakistiu posluh [Peculiarities of formation and management of service quality] Aktualni pytannia staloho rozvytku ekonomiky-Current issues of sustainable economic development, vol. 1, p. 75-80.

Volianyk H.M., Kolinko N.I., Shutka S.Ie. (2024) Profesiina etyka ta etyket u hotelno-restorannomu biznesi: navchalnyi posibnyk.[Professional ethics and etiquette in the hotel and restaurant business: a training manual]. Lviv: Vydavnytstvo «SPOLOM», 192 p.

Kaplina A. S. Metodychnyi pidkhid do otsinky yakosti hotelnykh posluh [Methodological approach to assessing the quality of hotel services] Available at: http://www.journal.puet.edu.ua/index (accessed September 02, 2025)

Melnyk I. M., Khymych T. V. (2017) Suchasni pidkhody do otsinky yakosti obsluhovuvannia v hotelnykh pidpryiemstvakh [Modern approaches to assessing the quality of service in hotel enterprises] Available at: http://www.market-infr.od.ua/journals/2017/14_2017_ukr/29.pdf (accessed July 13, 2025)

Nikolaichuk O. A., Aulina R. I., Mysnik Ya. S. (2024) Udoskonalennia upravlinnia yakistiu obsluhovuvannia u hotelnomu zakladi [Improving service quality management in a hotel establishment]. Torhivlia i rynok Ukrainy- Trade and Market of Ukraine, vol. 1(53). DOI: https://doi.org/10.33274/2079-4762-2023-53-1-64-80 (accessed August 10, 2025)

Pinchuk A. S., Atanasevych O. Ye. Shliakhy pidvyshchennia yakosti hotelnykh posluh v Ukraini [Ways to improve the quality of hotel services in Ukraine]. Available at: http://www.market-infr.od.ua/journals/2018/25_2018_ukr/67.pdf (accessed August 08, 2025)

Fedorchenko V. K., Minich, I. M. (2000) Turystskyi slovnyk-dovidnyk [Tourist Dictionary-Directory] Kyiv : Vydavnytstvo «Dnipro», 2000 р.

Parasuraman A., Zeikthaml V. A., Berry L. L. A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research. Journal of Marketing. 1985. N 3.

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2025-08-25
Як цитувати
Колінько, Н., Воляник, Г., & Шутка, С. (2025). ЯКІСТЬ ГОТЕЛЬНИХ ПОСЛУГ: МЕТОДИ ОЦІНКИ ТА ПРАКТИЧНЕ ЗАСТОСУВАННЯ НА ПРИКЛАДІ МІСЬКИХ ГОТЕЛІВ. Економіка та суспільство, (78). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-78-119
Розділ
ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННА СПРАВА