КЛЮЧОВІ ВІДМІННОСТІ У ФОРМУВАННІ СТРАТЕГІЇ ЗБУТУ ПРОДОВОЛЬЧИХ ТОВАРІВ ПІДПРИЄМСТВАМИ ОПТОВОЇ ТОРГІВЛІ РІЗНИХ ОРГАНІЗАЦІЙНИХ ФОРМ

Ключові слова: оптова торгівля, стратегія збуту, продовольчі товари, торгово-збутові підприємства, дистриб’ютори, магазини-склади, оптові підприємства, дилери

Анотація

У статті досліджено особливості формування стратегій збуту продовольчих товарів підприємствами оптової торгівлі різних організаційних форм. Проаналізовано специфіку діяльності підприємств оптової торгівлі повного циклу обслуговуваня (торгово-збутових підприємств та дистриб’юторів) та неповного циклу обслуговування (магазинів-складів, оптових підприємств та дилерів). Визначено ключові відмінності у підходах до формування збутових стратегій для швидкопсувних товарів, товарів середньої і довгострокової тривалості зберігання, алкогольних напоїв, органічних продуктів, заморожених товарів, імпортних товарів та товарів власної торгової марки. Встановлено пряму залежність ефективності стратегії збуту від відповідності організаційній формі підприємства оптової торгівлі та специфіки категорії продовольчих товарів.

Посилання

Kanuri, V. K., Habel, J., Chaker, N. N., Rangarajan, D., & Guenzi, P. B2B Online Sales Pushes: Whether, When, and Why They Enhance Sales Performance. Production and Operations Management. 2023. №32(2). С. 372-389. DOI: https://doi.org/10.1111/poms.13927

Полякова Я. О., Юдін С. О. Методика формування дистриб'юторської мережі підприємства. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Серія : Економічні науки. 2018. № 1. С. 94-100. URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=Nvpusk_2018_1_14

Hoeft, F. The Case of Sales in the Automotive Industry During the COVID-19 Pandemic. Strategic Change. 2021. №30(2). С. 139-148. DOI: https://doi.org/10.1002/jsc.2395

Ma, Y., Zheng, Y., Zhu, Y. A Comprehensive Analysis of The Retail Giant: An In-Depth Study of Costco. ResearchGate. 2024. URL: https://www.researchgate.net/publication/386510397_A_Comprehensive_Analysis_of_The_Retail_Giant_An_In-Depth_Study_of_Costco

Hallikainen, H., Savimäki, E., Laukkanen, T. Fostering B2B Sales with Customer Big Data Analytics. Industrial Marketing Management. 2020. №86. С. 90-98. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0019850118304656

Rezaei, J., Ortt, R., & Trott, P. Supply chain drivers, partnerships and performance of high-tech SMEs. International Journal of Productivity and Performance Management. 2018. №67(4). С. 629-653. DOI: https://doi.org/10.1108/IJPPM-01-2017-0017

Chang, Y.-C., Wei, M.-F., Luh, Y.-H. Choice of Modern Food Distribution Channels and Its Welfare Effects: Empirical Evidence from Taiwan. Agriculture. 2021. №11(6), 499. URL: https://doi.org/10.3390/agriculture11060499

Takashima, K. Wholesale Industry Trends to Enhance Its Significance by Providing New Value – Efforts to Break Free from Low Profit Structure. Mitsui & Co. Global Strategic Studies Institute Monthly Report. 2022, November. URL: https://www.mitsui.com/mgssi/en/report/detail/__icsFiles/afieldfile/2023/01/10/2211i_takashima_e.pdf

Biot, N., Hecquet, C., Maréchal, K., Lobet, G., Dendoncker, N. The importance of distribution channels and food supply chain challenges on the viability of market gardening farms: insights from market gardeners in Belgium at a territorial level. 2024, с. 7-9. URL: https://hal.science/hal-04594127v1/document

Kida, S., Heller, D. A., Tamura, Y., Motohashi, E., Sato, H., & Hattori, Y. (2023). The Effect of Organisational Sales Management on Dealership Performance. International Journal of Automotive Technology and Management, 23(2-3), 144-170. URL: https://da.lib.kobe-u.ac.jp/da/kernel/0100489575/0100489575.pdf

Bjørke, K. Local Food Business - To - Business Distribution Model Baltic Sea Food. 2021, с. 12-15. URL: https://epkk.ee/wp-content/uploads/2021/05/BSF_Business_Model_updated.pdf

Приймук О. Р., Каліновський М. О. Оптимізація запасів продовольчих товарів на підприємстві оптової торгівлі. Цифрова економіка та економічна безпека. 2025. № 2. С. 450-457. URL: https://dees.iei.od.ua/index.php/journal/article/view/693

Kanuri, V. K., Habel, J., Chaker, N. N., Rangarajan, D., & Guenzi, P. (2023). B2B Online Sales Pushes: Whether, When, and Why They Enhance Sales Performance. Production and Operations Management, 32(2), 372-389. DOI: https://doi.org/10.1111/poms.13927

Poliakova, Ya. O., & Yudin, S. O. (2018). Metodyka formuvannia dystrybiutorskoi merezhi pidpryiemstva [Methodology for forming the enterprise distribution network]. Naukovyi visnyk Poltavskoho universytetu ekonomiky i torhivli. Seriia: Ekonomichni nauky, 1, 94-100. Available at: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=Nvpusk_2018_1_14

Hoeft, F. (2021). The Case of Sales in the Automotive Industry During the COVID-19 Pandemic. Strategic Change, 30(2), 139-148. DOI: https://doi.org/10.1002/jsc.2395

Ma, Y., Zheng, Y., & Zhu, Y. (2024). A Comprehensive Analysis of The Retail Giant: An In-Depth Study of Costco. Available at: https://www.researchgate.net/publication/386510397_A_Comprehensive_Analysis_of_The_Retail_Giant_An_In-Depth_Study_of_Costco

Hallikainen, H., Savimäki, E., & Laukkanen, T. (2020). Fostering B2B Sales with Customer Big Data Analytics. Industrial Marketing Management, 86, 90-98. Available at: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0019850118304656

Rezaei, J., Ortt, R., & Trott, P. (2018). Supply chain drivers, partnerships and performance of high-tech SMEs. International Journal of Productivity and Performance Management, 67(4), 629-653. DOI: https://doi.org/10.1108/IJPPM-01-2017-0017

Chang, Y.-C., Wei, M.-F., & Luh, Y.-H. (2021). Choice of Modern Food Distribution Channels and Its Welfare Effects: Empirical Evidence from Taiwan. Agriculture, 11(6), 499. DOI: https://doi.org/10.3390/agriculture11060499

Takashima, K. (2022, November). Wholesale Industry Trends to Enhance Its Significance by Providing New Value – Efforts to Break Free from Low Profit Structure. Mitsui & Co. Global Strategic Studies Institute Monthly Report. Available at: https://www.mitsui.com/mgssi/en/report/detail/__icsFiles/afieldfile/2023/01/10/2211i_takashima_e.pdf

Biot, N., Hecquet, C., Maréchal, K., Lobet, G., & Dendoncker, N. (2024). The importance of distribution channels and food supply chain challenges on the viability of market gardening farms: insights from market gardeners in Belgium at a territorial level (pp. 7-9). Available at: https://hal.science/hal-04594127v1/document

Kida, S., Heller, D. A., Tamura, Y., Motohashi, E., Sato, H., & Hattori, Y. (2023). The Effect of Organisational Sales Management on Dealership Performance. International Journal of Automotive Technology and Management, 23(2-3), 144-170. Available at: https://da.lib.kobe-u.ac.jp/da/kernel/0100489575/0100489575.pdf

Bjørke, K. (2021). Local Food Business-To-Business Distribution Model Baltic Sea Food (pp. 12-15). Available at: https://epkk.ee/wp-content/uploads/2021/05/BSF_Business_Model_updated.pdf

Pryimuk, O. R., & Kalinovskyi, M. O. (2025). Optymizatsiia zapasiv prodovolchykh tovariv na pidpryiemstvi optovoi torhivli [Optimization of food inventory at a wholesale enterprise]. Tsyfrova ekonomika ta ekonomichna bezpeka, 2, 450-457. Available at: https://dees.iei.od.ua/index.php/journal/article/view/693

Переглядів статті: 4
Завантажень PDF: 1
Опубліковано
2025-07-28
Як цитувати
Каліновський, М. (2025). КЛЮЧОВІ ВІДМІННОСТІ У ФОРМУВАННІ СТРАТЕГІЇ ЗБУТУ ПРОДОВОЛЬЧИХ ТОВАРІВ ПІДПРИЄМСТВАМИ ОПТОВОЇ ТОРГІВЛІ РІЗНИХ ОРГАНІЗАЦІЙНИХ ФОРМ. Економіка та суспільство, (77). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-77-114
Розділ
ПІДПРИЄМНИЦТВО, ТОРГІВЛЯ ТА БІРЖОВА ДІЯЛЬНІСТЬ