РОЛЬ СТРАТЕГІЧНОГО МАРКЕТИНГУ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МІСТА ЯК ПРОСТОРУ ДЛЯ ЖИТТЯ, ІНВЕСТИЦІЙ ТА ІННОВАЦІЙ

Ключові слова: маркетингова стратегія міста, міський брендинг, конкурентоспроможність, інновації, європейська інтеграція

Анотація

У статті здійснено порівняльний аналіз маркетингових стратегій українських та європейських міст у контексті формування конкурентоспроможного міського бренду. Розглянуто особливості стратегій Львова, Полтави, Вінниці та Одеси, які зосереджуються на використанні культурної спадщини, розвитку туризму та підтримці місцевого бізнесу, а також Барселони, Амстердама, Берліна та Парижа, що інтегрують інноваційність, інвестиційну привабливість та якість міського простору. Виявлено сильні та слабкі сторони кожної моделі. Доведено, що конкурентоспроможність українських міст залежить від поєднання локальної ідентичності з інноваційними підходами та формування комфортного простору для життя, інвестицій і розвитку інновацій. Запропоновано практичні рекомендації щодо удосконалення маркетингових стратегій українських міст у процесі європейської інтеграції.

Посилання

Kaur H. Public marketing in public governance: a systematic review using the TCCM framework. International Journal of Economics, Business and Management Studies. 2025. Vol. 12. Issue 7. P. 55-62. DOI: https://doi.org/10.36713/epra23059

Соловйов І. О., Кліщевська А. Ю. Територіальний маркетинг в контексті розвитку регіонів. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Економічні науки. 2021. №43. С. 21-26. DOI: https://doi.org/10.32999/ksu2307-8030/2021-43-3

Marpaung N. P., Prasojo E. Marketing of Indonesian international tourism from the perspective of collaborative governance. Eduvest – Journal of Universal Studies. 2024. No. 4(12), P. 11332-11352. DOI: https://doi.org/10.59188/eduvest.v4i12.49944

Zhao W. The effect of self-city brand connection on city brand ambassadorial behavior in a cultural city: the mediating role of city attachment. Place Branding and Public Diplomacy. 2024. No. 20. P. 468-481. DOI: https://doi.org/10.1057/s41254-024-00346-5

Akhmetbayeva A., Tiberghien G., Garkavenko V. Measuring city brand authenticity based on evidence from social networks: case of Almaty. Buketov Business Review. 2025. Vol. 30. Issue 1(117). P. 4-16. DOI: https://doi.org/10.31489/2025ec1/4-16

Grębosz-Krawczyk M., Zakrzewska-Bielawska A. How to manage a smart city brand image, taking into account residents’ perspective? Administrație și Management Public. 2024. No. 43. P. 138-157. DOI: https://doi.org/10.24818/amp/2024.43-08

Hospers G. Place marketing in shrinking Europe: some geographical notes. Tijdschrift voor Economische en Sociale Geografie. 2011. Vol. 102. Issue 3. P. 369-375. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1467-9663.2011.00672.x

Aragonez T., Alves G. C., Blanco-González A. Strategic management of city brands and its influence in smart cities. Sustainable smart cities: creating spaces for technological, social and business development / M. Peris-Ortiz, D. Bennett, Yábar D. Pérez-Bustamante (eds.). Springer, 2017. P. 79-88. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-40895-8_6

Buskó T. L. Is a smart sustainable city a marketing-oriented city? Smart Cities and Regional Development (SCRD) Journal. 2025. No. 9(2). P. 63-76. DOI: https://doi.org/10.25019/b9xsmm97

Akkoy S., Şahin M., Avşar E. Evaluation of urban green area development in the context of sustainable eco-city perspective: Bilecik (city center) case study. Brazilian Journal of Science. 2025. No. 4(5). P. 36-50. DOI: https://doi.org/10.14295/bjs.v4i5.721

Morrison A. M., Coca-Stefaniak J. A. City branding and sustainable urban development. Handbook on Sustainable Urban Tourism / C. Maxim, A.M. Morrison, J. Day, J.A. Coca-Stefaniak (eds.). Elgar Publishing, 2024. P. 348-364. DOI: https://doi.org/10.4337/9781803926742.00035

Kompaniets O. R., Ulvenblad P. Branding a circular city: Swedish insights. 8th Annual International Place Branding Association (IPBA) Conference: Book of abstracts (Bangkok, Thailand, December 2024). Chulalongkorn Business School, 2024. P. 53-55. URL: https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1918102/FULLTEXT01.pdf (accessed August 25, 2025).

Liu X., Ruanggoon J., Euamornvanich P. City brand: key components, integrated marketing communication strategies, and strategic initiatives for enhancing Suzhou's unique city. Human Behavior, Development and Society. 2025. Vol. 26. No. 1. P. 51-65. DOI: https://doi.org/10.62370/hbds.v26i1.277249

Menendez Agudin A., Caballini C., Deflorio F. P., Fernandez Aznar G., Herman L., Knez K. Towards sustainable cities: a KPI-based method to compare cities’ performance and encourage the spread of electric cars. Sustainability. 2025. No. 17(7). DOI: https://doi.org/10.3390/su17073052

Yevdokymova N., Kotenok D. Consideration of analytics of city brand modeling in the context of post-war development of Ukrainian territories. Technology Audit and Production Reserves. 2023. No. 3/4 (71). P. 32-36. DOI: https://doi.org/10.15587/2706-5448.2023.283496

Belloso J. C. The city branding of Barcelona: A success story. City Branding: Theory and Cases / K. Dinnie (eds.). London : Palgrave Macmillan, 2011. P. 118-123. DOI: https://doi.org/10.1057/9780230294790_15

Rawding D. C. Tourism in Amsterdam: Marketing and Reality. Geography. 2000. No. 85(2). P. 167-172. DOI: https://doi.org/10.1080/20436564.2000.12219747

Colomb C., Kalandides A. The “Be Berlin” Campaign: old wine in new bottles or innovative form of participatory place branding? Towards effective place brand management: branding European cities and regions : Monograph Book / G. Ashworth, M. Kavaratzis (eds.). Elgar Publishing, 2024. DOI: https://doi.org/10.4337/9781849806398.00016

Rabbiosi Ch. Renewing a historical legacy: Tourism, leisure shopping and urban branding in Paris. Cities. The International Journal of Urban Policy and Planning. 2015. No. 42(B). P. 195-203. DOI: https://doi.org/10.1016/J.CITIES.2014.07.00

Маркетингова стратегія «Купуй Львівське!». Львівська міська рада: Сайт. URL: https://city-adm.lviv.ua/lmr/business/projects/4061-marketynhova-stratehiia-kupui-lvivske/ (дата звернення: 25.08.2025).

Маркетингова стратегія міста Полтави. Полтавська міська рада: Сайт. URL: https://www.rada-poltava.gov.ua/display/17118 (дата звернення: 25.08.2025).

Маркетингова стратегія міста Вінниці – 2020. Вінницька міська рада: Сайт. URL: https://2021.vmr.gov.ua/Docs/CityCouncilDecisions/2018/%E2%84%961222%2027-06-2018.pdf (дата звернення: 25.08.2025).

Маркетингова стратегія Одеси – нове обличчя міста: бізнес-форум для розвитку туризму. Офіційний сайт міста Одеса: Сайт. URL: https://omr.gov.ua/ua/news/215947/ (дата звернення: 25.08.2025).

Kaur H. (2025). Public marketing in public governance: a systematic review using the TCCM framework. International Journal of Economics, Business and Management Studies, vol. 12(7), pp. 55–62. DOI: https://doi.org/10.36713/epra23059

Soloviov I. O., Klishchevska A. Yu. (2021). Terytorialnyi marketynh v konteksti rozvytku rehioniv [Territorial marketing in the context of regional development]. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky – Scientific Bulletin of Kherson State University. Series: Economic Sciences, vol. 43, pp. 21–26. DOI: https://doi.org/10.32999/ksu2307-8030/2021-43-3

Marpaung N. P., Prasojo E. (2024). Marketing of Indonesian International Tourism from the Perspective of Collaborative Governance. Eduvest – Journal of Universal Studies, vol. 4(12), pp. 11332–11352. DOI: https://doi.org/10.59188/eduvest.v4i12.49944

Zhao W. (2024). The effect of self-city brand connection on city brand ambassadorial behavior in a cultural city: the mediating role of city attachment. Place Branding and Public Diplomacy, vol. 20, pp. 468–481. DOI: https://doi.org/10.1057/s41254-024-00346-5

Akhmetbayeva A., Tiberghien G., Garkavenko V. (2025). Measuring city brand authenticity based on evidence from social networks: case of Almaty. Buketov Business Review, vol. 30, no. 1(117), pp. 4–16. DOI: https://doi.org/10.31489/2025ec1/4-16

Grębosz-Krawczyk M., Zakrzewska-Bielawska A. (2024). How to manage a smart city brand image, taking into account residents’ perspective? Administrație și Management Public, vol. 43, pp. 138–157. DOI: https://doi.org/10.24818/amp/2024.43-08

Hospers G. (2011). Place marketing in shrinking Europe: some geographical notes. Tijdschrift voor Economische en Sociale Geografie, vol. 102, no. 3, pp. 369–375. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1467-9663.2011.00672.x

Aragonez T., Alves G. C., Blanco-González A. (2017). Strategic management of city brands and its influence in smart cities. Sustainable smart cities: creating spaces for technological, social and business development. In M. Peris-Ortiz, D. Bennett, Yábar D. Pérez-Bustamante (Eds.). Springer, pp. 79–88. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-40895-8_6

Buskó T. L. (2025). Is a smart sustainable city a marketing-oriented city? Smart Cities and Regional Development (SCRD) Journal, vol. 9(2), pp. 63–76. DOI: https://doi.org/10.25019/b9xsmm97

Akkoy S., Şahin M., Avşar E. (2025). Evaluation of urban green area development in the context of sustainable eco-city perspective: Bilecik (city center) case study. Brazilian Journal of Science, vol. 4(5), pp. 36–50. DOI: https://doi.org/10.14295/bjs.v4i5.721

Morrison A. M., Coca-Stefaniak J. A. (2024). City branding and sustainable urban development. Handbook on Sustainable Urban Tourism. In C. Maxim, A. M. Morrison, J. Day, J. A. Coca-Stefaniak (eds.). Elgar, pp. 348–364. DOI: https://doi.org/10.4337/9781803926742.00035

Kompaniets O. R., Ulvenblad P. (2024). Branding a circular city: Swedish insights. 8th Annual International Place Branding Association (IPBA) Conference: Book of abstracts (Bangkok, Thailand, December 2024). Chulalongkorn Business School, pp. 53–55. Available at: https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1918102/FULLTEXT01.pdf (accessed August 25, 2025).

Liu X., Ruanggoon J., Euamornvanich P. (2025). City brand: key components, integrated marketing communication strategies, and strategic initiatives for enhancing Suzhou's unique city. Human Behavior, Development and Society, vol. 26(1), pp. 51–65. DOI: https://doi.org/10.62370/hbds.v26i1.277249

Menendez Agudin A., Caballini C., Deflorio F. P., Fernandez Aznar G., Herman L., Knez K. (2025). Towards sustainable cities: a KPI-based method to compare cities’ performance and encourage the spread of electric cars. Sustainability, vol. 17(7). DOI: https://doi.org/10.3390/su17073052

Yevdokymova N., Kotenok D. (2023). Consideration of analytics of city brand modeling in the context of post-war development of Ukrainian territories. Technology Audit and Production Reserves, vol. 3/4(71), pp. 32–36. DOI: https://doi.org/10.15587/2706-5448.2023.283496

Belloso J. C. (2011). The city branding of Barcelona: A success story. City Branding: Theory and Cases. In K. Dinnie (eds.). London: Palgrave Macmillan, pp. 118–123. DOI: https://doi.org/10.1057/9780230294790_15

Rawding D. C. (2000). Tourism in Amsterdam: Marketing and Reality. Geography, vol. 85(2), pp. 167–172. DOI: https://doi.org/10.1080/20436564.2000.12219747

Colomb C., Kalandides A. (2024). The “Be Berlin” Campaign: old wine in new bottles or innovative form of participatory place branding? Towards effective place brand management: branding European cities and regions: Monograph Book. In G. Ashworth, M. Kavaratzis (eds.). Elgar. DOI: https://doi.org/10.4337/9781849806398.00016

Rabbiosi Ch. (2015). Renewing a historical legacy: Tourism, leisure shopping and urban branding in Paris. Cities. The International Journal of Urban Policy and Planning, vol. 42(B), pp. 195–203. DOI: https://doi.org/10.1016/J.CITIES.2014.07.00

Lvivska Mis’ka Rada (n.d.). Marketingova stratehiia “Kupui Lvivske!” [Marketing strategy “Buy Lviv!”]. Available at: https://city-adm.lviv.ua/lmr/business/projects/4061-marketynhova-stratehiia-kupui-lvivske/ (accessed August 25, 2025). (in Ukrainian)

Poltavska Mis’ka Rada (n.d.). Marketingova stratehiia mista Poltavy [Marketing strategy of the city of Poltava]. Available at: https://www.rada-poltava.gov.ua/display/17118 (accessed August 25, 2025). (in Ukrainian)

Vinnytska Mis’ka Rada (2020). Marketingova stratehiia mista Vinnytsi-2020 [Marketing strategy of the city of Vinnytsia-2020]. Available at: https://2021.vmr.gov.ua/Docs/CityCouncilDecisions/2018/%E2%84%961222%2027-06-2018.pdf (accessed August 25, 2025). (in Ukrainian)

Odes’ka Mis’ka Rada (n.d.). Marketingova stratehiia Odesy – nove oblychchia mista: biznes-forum dlia rozvytku turyzmu [Odessa Marketing Strategy – A New Face for the City: Business Forum for Tourism Development]. Available at: https://omr.gov.ua/ua/news/215947/ (accessed August 25, 2025). (in Ukrainian)

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2025-07-28
Як цитувати
Деділова, Т., Токар, І., & Кононенко, Я. (2025). РОЛЬ СТРАТЕГІЧНОГО МАРКЕТИНГУ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МІСТА ЯК ПРОСТОРУ ДЛЯ ЖИТТЯ, ІНВЕСТИЦІЙ ТА ІННОВАЦІЙ. Економіка та суспільство, (77). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-77-78
Розділ
МАРКЕТИНГ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають