ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ЕТНІЧНИХ ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ ДЛЯ РОЗШИРЕННЯ АСОРТИМЕНТУ СТРАВ У ЗАКЛАДАХ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА

Ключові слова: етнічні продукти, ресторанне господарство, міжкультурне меню, фьюжн-кухня, кулінарні тренди, кулінарна етнологія

Анотація

У статті розглянуто особливості використання етнічних харчових продуктів у закладах ресторанного господарства в умовах глобалізації та міжкультурної взаємодії. Досліджено сучасні тенденції крос-культурного обміну у сфері гастрономії, а також вплив міжнародних кулінарних трендів на формування асортименту страв. Проаналізовано роль етнічних продуктів у розвитку гастрономічної культури, розширенні кулінарного кругозору споживачів і підвищенні конкурентоспроможності підприємств ресторанного бізнесу. Окреслені питання використання етнічних харчових продуктів для розширення асортименту страв у меню вітчизняних закладів харчування. Надано пропозиції щодо ефективного використання етнічних харчових продуктів для створення унікальної пропозиції та формування позитивного іміджу сучасних закладів ресторанного господарства.

Посилання

Вишневська Г. Г Потенціал кулінарних турів у контексті спеціалізованого туризму. Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури. 2013. Вип. 31. С. 112-118.

Dasilva D. Assessing The Economic Potential For Culinary Tourism In Suriname: A Value Chain Approach. URL: http://www.surinamecompete.org/wpcontent/uploads/2016/01/Assessing-The-Economic-Potential-Of-Culinary-Tourism Revised.pdf. (дата звернення 25.03.2025).

Кулінарні особливості різних країн світу. URL: https://ilona-product.com/info/info-kulinarni-osoblyvosti-riznykh-krayin-svitu/ (дата звернення 10.04.2025)

Плюта О.П. Національна кухня як комплекс культурно-побутових традицій українців. Культура та сучасність. 2017. № 1. С. 147-151.

Dae Young Kwon. What is ethnic food? Journal of Ethnic Foods, Volume 2, Issue 1, 2015, Page 1. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jef.2015.02.001

Aвтентичні смаки, представлені в заморожених продуктах – огляд глобального ринку етнічної їжі. URL: https://www.anko.com.tw/uk/news/News-epaper-202304.html (дата звернення 10.04.2025)

Нікорич І.В. Фантазійний напрямок в кулінарії. URL: https://dspace.nuft.edu.ua/server/api/core/bitstreams/ac99c4b8-9194-42f5-8a0f-46ba659df7df/content (дата звернення 12.04.2025)

Vishnevska, G. G. (2013). Potentsial kulinarnykh turiv u konteksti spetsializovanoho turyzmu [The potential of culinary tours in the context of specialized tourism]. Aktual'ni problemy istorii, teorii ta praktyky khudozhn'oi kultury, - The potential of culinary tours in the context of specialized tourism. Vol. 31, pp. 112–118.

Dasilva, D. (2016). Assessing the Economic Potential for Culinary Tourism in Suriname: A Value Chain Approach. Available at: http://www.surinamecompete.org/wp (accessed February 25, 2025)

Kulinarni osoblyvosti riznykh krain svitu. [Culinary features of different countries of the world]. Available at: https://ilona-product.com/info/info-kulinarni-osoblyvosti-riznykh-krayin-svitu/ (accessed April 10, 2025).

Pliuta, O. P. (2017). Natsionalna kukhnia yak kompleks kulturno-pobutovykh tradytsii ukraintsiv [National cuisine as a complex of cultural and everyday traditions of Ukrainians]. Kultura ta suchasnist' - Culture and modernity. Vol. 1, pp. 147–151.

Dae Young Kwon.(2015) What is ethnic food? Journal of Ethnic Foods, Volume 2, Issue 1, Page 1. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jef.2015.02.001

Avtentychni smaky, predstavleni v zamorozhenykh produktakh: ohliad hlobalnoho rynku etnichnoi izhi [Authentic flavors presented in frozen products – an overview of the global ethnic food market]. Available at: https://www.anko.com.tw/uk/news/News-epaper-202304.html (accessed April 10, 2025).

Nikorich, I. V. Fantaziinyi napriamok v kulinarii [A fantasy direction in cooking]. Available at: https://dspace.nuft.edu.ua/server/api/core/bitstreams/ac99c4b8-9194-42f5-8a0f-46ba659df7df/content (accessed April 12, 2025).

Переглядів статті: 5
Завантажень PDF: 1
Опубліковано
2025-06-30
Як цитувати
Мітал, О. (2025). ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ЕТНІЧНИХ ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ ДЛЯ РОЗШИРЕННЯ АСОРТИМЕНТУ СТРАВ У ЗАКЛАДАХ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА. Економіка та суспільство, (76). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-76-23
Розділ
ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННА СПРАВА