КОНЦЕПЦІЯ СОЦІАЛЬНО-ЕТИЧНОГО МАРКЕТИНГУ ЯК СКЛАДОВА СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ БІЗНЕСУ
Анотація
У статті досліджено взаємозв’язок концепції соціально-етичного маркетингу з принципами соціальної відповідальності бізнесу (СВБ) та корпоративної соціальної відповідальності (КСВ). Автором здійснено ретроспективний аналіз еволюції основних теоретичних підходів до формування соціальної відповідальності бізнесу, виокремлено базові, розширені та високі рівні її реалізації. Обґрунтовано, що соціально-етичний маркетинг є інструментом забезпечення соціальної відповідальності підприємств у сучасних умовах. Визначено основні напрями, через які соціально-етичний маркетинг сприяє підвищенню довіри до бізнесу, його конкурентоспроможності та сталого розвитку. Приділено увагу сучасній українській ситуації, в якій соціальна відповідальність бізнесу набуває особливого значення з огляду на воєнні виклики та перспективу євроінтеграції.
Посилання
Соціальна відповідальність: теорія і практика розвитку : монографія / [А. М. Колот, О. А. Грішнова та ін.] ; за наук. ред. А. М. Колота. – К. : КНЕУ, 2012. – 501, [3] с.
Bowen H. Social Responsibilities of the Businessman / H. Bowen. – N. Y. : Harper & Row, 1953. – 6 р.
Davis K. Can business afford to ignore social responsibilities? / K. Davis // California Management Review. – 1960. – № 2(3). – С. 70–76. – DOI: https://doi.org/10.2307/41166246.
Fridman M. Capitalism and Freedom / M. Fridman. – Chicago : University of Chicago Press, 1962. – 84 р.
Колот А. М. Корпоративна соціальна відповідальність: еволюція та розвиток теоретичних поглядів / А. М. Колот // Економічна теорія. – 2013. – № 4. – С. 5–26. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecte_2013_4_2.
Kotler Ph., Lee N. Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist. Yak zrobyty yakomoha bilshe dobra dlya vashoyi kompaniyi ta suspilstva / Ph. Kotler, N. Lee ; per. z angl. Ya. Yarynchyn. – Kyiv : Standard, 2005. – 302 с.
Керівництво з соціальної відповідальності (Міжнародний стандарт ISO/FDIS 26000). – Режим доступу: http://www.ksovokcom/doc/isofds26000.pdf.
Матвійчук Л. О., Ткач К. І. Генеза концепцій корпоративної соціальної відповідальності // Економіка і суспільство. – 2016. – Вип. 6. – С. 332–373.
Carroll A. The pyramid of corporate social responsibility: Toward the moral management of organizational stakeholders / A. Carroll // Business Horizons. – 1991. – № 34(4). – С. 39–48.
Ляшок Я. О. Економічна складова соціальної відповідальності бізнесу // Ефективна економіка. – 2017. – Вип. 4. – Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6366.
Савчук В. А. Еволюція та складові концепції соціально-етичного маркетингу // Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління. – 2024. – Вип. 15. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2024-15-04-08.
Kolot, A. M., & Grishnova, O. A., et al. (Eds.). (2012). Sotsialna vidpovidalnist: teoriia i praktyka rozvytku [Social responsibility: Theory and practice of development]. KNEU.
Bowen, H. R. (1953). Social responsibilities of the businessman. Harper & Row.
Davis, K. (1960). Can business afford to ignore social responsibilities? California Management Review, 2(3), 70–76. https://doi.org/10.2307/41166246
Friedman, M. (1962). Capitalism and freedom. University of Chicago Press.
Kolot, A. M. (2013). Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist: evoliutsiia ta rozvytok teoretychnykh pohliadiv [Corporate social responsibility: Evolution and development of theoretical views]. Ekonomichna teoriia, (4), 5–26. http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecte_2013_4_2
Kotler, P., & Lee, N. (2005). Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist. Yak zrobyty yakomoha bilshe dobra dlya vashoyi kompaniyi ta suspilstva [Corporate social responsibility: How to do good for your company and society] (Ya. Yarynchyn, Trans.). Standard. [In Ukrainian]
ISO. (n.d.). Kerivnytstvo z sotsialnoi vidpovidalnosti (ISO/FDIS 26000) [Guidance on social responsibility]. http://www.ksovokcom/doc/isofds26000.pdf
Matviichuk, L. O., & Tkach, K. I. (2016). Heneza kontseptsii korporatyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti [Genesis of corporate social responsibility concepts]. Ekonomika i suspilstvo, (6), 332–373.
Carroll, A. B. (1991). The pyramid of corporate social responsibility: Toward the moral management of organizational stakeholders. Business Horizons, 34(4), 39–48.
Liashok, Ya. O. (2017). Ekonomichna skladova sotsialnoi vidpovidalnosti biznesu [Economic component of corporate social responsibility]. Efektyvna ekonomika, (4). http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6366
Savchuk, V. A. (2024). Evoliutsiia ta skladovi kontseptsii sotsialno-etychnoho marketynhu [Evolution and components of the concept of socio and ethical marketing]. Problemy suchasnykh transformatsii. Seriia: ekonomika ta upravlinnia, (15). https://doi.org/10.54929/2786-5738-2024-15-04-08

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.