ПРОГРАМА УДОСКОНАЛЕННЯ УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ НА ЗАСАДАХ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ

Ключові слова: соціально-етичний маркетинг, маркетингова діяльність, соціальна відповідальність, корпоративна соціальна відповідальність, сталий розвиток, конкурентоспроможність, економічно-організаційний механізм

Анотація

У статті розглянуто питання удосконалення управління маркетинговою діяльністю промислових підприємств на засадах соціальної відповідальності. Обґрунтовано необхідність переходу від фрагментарних соціальних ініціатив до системної програми, що поєднує принципи соціально-етичного маркетингу з організаційно-економічним механізмом управління підприємством. Запропоновано структуру програми, яка включає аналітичний, стратегічний, операційний та контрольно-оцінювальний блоки. Автором визначено етапи реалізації програми та інструменти її впровадження, зокрема використання фінансових і нефінансових індикаторів, цифрових технологій, CRM-систем та інтеграцію з КСВ-проєктами. Реалізація програми сприятиме підвищенню ефективності маркетингової діяльності, зростанню фінансових результатів, зміцненню корпоративної репутації та формуванню довгострокових конкурентних переваг на основі соціально відповідальної поведінки підприємства.

Посилання

Чеботар С., Шевчик М., Рябчик І. Маркетинг : навчальний посібник. Київ : Наш час, 2004. 240 с.

Гаркавенко С. С. Маркетинг : підручник. Київ : Лібра, 2008. 276 с.

Гузенко Г. М. Управління та вдосконалення маркетингової діяльності на підприємстві. Економіка і Суспільство. 2017. № 12. С. 8. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/12_ukr/38.pdf

Балабанова Л. В., Холод В. В., Балабанова І. В. Маркетинг підприємства : навчальний посібник. Київ : Центр навчальної літератури, 2012. 612 с.

Краус К.М. Управління маркетингом малого торговельного бізнесу: концепції, організація, домінанти розвитку : монографія. Полтава : Дивосвіт, 2013. 163 с.

Кубрак, Н. Р., Саган, В. Р., & Солодуха, З. І. Соціально відповідальний маркетинг в аграрній сфері: практичні аспекти. Актуальні проблеми розвитку економіки регіону. 2024. 1(20), С. 173–180. DOI: https://doi.org/10.15330/apred.1.20.173-180

Рибіна О. І., Летуновська Н. Є., Кужьор А. Соціально-відповідальний маркетинг як спосіб підвищення конкурентоспроможності суб’єктів господарювання. Міжнародний науковий журнал «Механізм економічного регулювання». 2020. № 1. С. 86-96. DOI: https://doi.org/10.21272/mer.2020.87.07

Черненко О. В. Маркетингова інформація в управлінні підприємством. Економічний вісник НТУУ «Київський політехнічний інститут». 2017. № 14. DOI: https://doi.org/10.20535/2307-5651.14.2017.108728

Шарко, В., Янчук, Т., & Кривещенко, В. Партнерський маркетинг: секрет успіху у взаємовигідних відносинах. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences. 2025. 340(2), С. 12-18. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-340-1

Маршавін Ю. М., Кицак Т. Г., Гутніцький Б. В. Соціально відповідальні практики взаємодії компанії зі стейкхолдерами. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління. 2024. №13. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2024-13-04-01

Kniazieva T., & Orokhovska L. Ecological marketing in the paradigm of sustainable development: theoretical and methodological aspect. Mechanism of an Economic Regulation. 2023. 1(99). 17-22. DOI: https://doi.org/10.32782/mer.2023.99.03

Савчук В. А. Аналіз соціально-етичного маркетингу на промислових підприємствах України. Актуальні проблеми сталого розвитку, 2025. 2(5), 66-72. DOI: https://doi.org/10.60022/2(5)-8S

Chebotar, S., Shevchyk, M., & Riabchyk, I. (2004). Marketynh : navchalnyi posibnyk [Marketing : tutorial]. Kyiv : Nash chas, 240 p. (in Ukrainian).

Garkavenko, S. S. (2008). Marketynh : pidruchnyk [Marketing : textbook]. Kyiv : Libra, 276 p. (in Ukrainian)

Huzenko, H. M. (2017). Upravlinnia ta vdoskonalennia marketynhovoi diialnosti na pidpryiemstvi [Management and improvement of marketing activities at the enterprise]. Ekonomika i Suspilstvo – Economy and Society, 12, p. 8. https://economyandsociety.in.ua/journals/12_ukr/38.pdf (in Ukrainian).

Balabanova, L. V., Kholod, V. V., & Balabanova, I. V. (2012). Marketynh pidpryiemstva : navchalnyi posibnyk [Enterprise marketing : tutorial]. Kyiv : Tsentr navchalnoi literatury, 612 p. (in Ukrainian).

Kraus, K. M. (2013). Upravlinnia marketynhom maloho torhovelnoho biznesu: kontseptsii, orhanizatsiia, dominanty rozvytku : monohrafiia [Marketing management of small trade business: Concepts, organization, development dominants monograph]. Poltava : Dyvosvit, 163 p. (in Ukrainian).

Kubrak, N. R., Sahan, V. R., & Solodukha, Z. I. (2024). Sotsialno vidpovidalnyi marketynh v ahrarnii sferi: praktychni aspekty [Socially responsible marketing in the agrarian sector: Practical aspects]. Aktualni problemy rozvytku ekonomiky rehionu – Current problems of economic development of the region, 1(20), pp. 173–180. DOI: https://doi.org/10.15330/apred.1.20.173-180 (in Ukrainian).

Rybina, O. I., Letunovska, N. Ye., & Kuzhor, A. (2020). Sotsialno-vidpovidalnyi marketynh yak sposib pidvyshchennia konkurentospromozhnosti subiektiv hospodariuvannia [Socially responsible marketing as a way to increase competitiveness of business entities]. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal «Mekhanizm ekonomichnoho rehuliuvannia» – The International Scientific Journal «Mechanism of Economic Regulation», 1, pp. 86–96. DOI: https://doi.org/10.21272/mer.2020.87.07 (in Ukrainian).

Chernenko, O. V. (2017). Marketynhova informatsiia v upravlinni pidpryiemstvom [Marketing information in enterprise management]. Ekonomichnyi visnyk NTUU “Kyivskyi politekhnichnyi instytut” – Economic Bulletin of National Technical University of Ukraine "Kyiv Polytechnical Institute", 14. DOI: https://doi.org/10.20535/2307-5651.14.2017.108728 (in Ukrainian).

Sharko, V., Yanchuk, T., & Kryveshchenko, V. (2025). Partnerskyi marketynh: sekret uspikhu u vzaiemovygidnykh vidnosynakh [Partnership marketing: The secret of success in mutually beneficial relations]. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 340(2), pp. 12–18. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-340-1 (in Ukrainian).

Marshavin, Yu. M., Kytsak, T. H., & Hutnitskyi, B. V. (2024). Sotsialno vidpovidalni praktyky vzaiemodii kompanii zi steikkholderamy [Socially responsible practices of company-stakeholder interaction]. Problemy suchasnykh transformatsii. Seriia: ekonomika ta upravlinnia – Problems of modern transformations. Series: economics and management, 13, pp 12-18. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2024-13-04-01 (in Ukrainian).

Kniazieva, T., & Orokhovska, L. (2023). Ecological marketing in the paradigm of sustainable development: Theoretical and methodological aspect. Mechanism of an Economic Regulation, 1(99), pp. 17–22. DOI: https://doi.org/10.32782/mer.2023.99.03

Savchuk, V. A. (2025). Analiz sotsialno-etychnoho marketynhu na promyslovykh pidpryiemstvakh Ukrainy [Analysis of social and ethical marketing at industrial enterprises of Ukraine]. Aktualni problemy staloho rozvytku – Current Problems of Sustainable Development, 2(5), pp. 66–72. DOI: https://doi.org/10.60022/2(5)-8S (in Ukrainian).

Переглядів статті: 10
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2025-08-25
Як цитувати
Савчук, В. (2025). ПРОГРАМА УДОСКОНАЛЕННЯ УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ НА ЗАСАДАХ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ. Економіка та суспільство, (78). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-78-137
Розділ
МАРКЕТИНГ