ВІДНОВЛЕННЯ ДІЛОВОЇ РЕПУТАЦІЇ КОМПАНІЇ В КОНТЕКСТІ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ

Ключові слова: відновлення ділової репутації компанії, економічна безпека компанії, джерела репутаційної кризи компанії, репутаційні кризові ситуації, стратегії відновлення ділової репутації, індикатори для моніторингу процесу відновлення репутації, лояльність стейкхолдерів

Анотація

У статті здійснено теоретичний аналіз проблематики відновлення, формування та підтримки позитивної ділової репутації компаній. Методи дослідження, застосовані авторами, включають аналіз і синтез, порівняльний аналіз та систематизацію. Вони дозволили досягти поставленої мети статті – теоретичного осмислення стратегій відновлення ділової репутації в контексті забезпечення економічної безпеки компанії. Обґрунтовано, що стратегії відновлення ділової репутації відіграють ключову роль у забезпеченні економічної стабільності компаній в умовах динамічної конкуренції, активної діджиталізації, прозорості медійного простору та постійної мінливості ринкового середовища. У статті систематизовано джерела виникнення репутаційних криз і розглянуто типологію кризових репутаційних ситуацій, з якими може зіштовхнутися компанія. Авторами рекомендовано під час розробки стратегій відновлення ділової репутації застосовувати комплексний підхід, що охоплює економічні, правові та соціокультурні аспекти. У статті проведено аналіз типології стратегій відновлення ділової репутації, розроблену W. T. Coombs (2007), яка передбачає первинні та вторинні стратегії. До первинних належать: заперечення кризи (компанія не визнає репутаційної кризи та висвітлює в медіа просторі, що вона не причетна та не несе відповідальності за негативну ситуацію), зменшення кризи (компанія виправдовується щодо часткової вини або визнає вину в повному обсязі та приносить вибачення з наданням компенсації постраждалим) і відновлення репутації (проактивна зміна сприйняття стейкхолдерами іміджу компанії, що вимагає значних фінансових ресурсів, але створює цінні репутаційні активи для компанії). Вторинні стратегії передбачають заходи з підтримки репутації компанії, які пов’язані з розвитком взаємодії зі стейкхолдерами. Проаналізовано приклади та особливості застосування цих стратегій у контексті економічної безпеки компанії. Автори наголошують на ключовій важливості розвитку партнерських відносин зі стейкхолдерами під час управління процесом репутаційного відновлення. У статті запропоновано індикатори для моніторингу процесу відновлення ділової репутації компанії. Перспективи подальших досліджень охоплюють аналіз міжкультурного сприйняття ділової репутації на міжнародному рівні.

Посилання

Booth, S.A. (2000). How can organizations prepare for reputational crises. Journal of Contingencies and Crisis Management, 8(4), 197-207. doi:10.1111/1468-5973.00140

Brady, A. K. O., & Honey, G. (2007). Corporate reputation: Perspectives of measuring and managing a principal risk. Chartered Institute of Management Accountants.

Claeys, A.-S., Cauberghe, V., & Vyncke, P. (2010). Restoring reputations in times of crisis: An experimental study of the Situational Crisis Communication Theory and the moderating effects of locus of control. Public Relations Review, 36(3), 256-262. doi:10.1016/j.pubrev.2010.05.004

Coombs, W. T. (2007). Protecting Organization Reputations During a Crisis: The Development and Application of Situational Crisis Communication Theory. Corporate Reputation Review, 10(3), 163–176. https://doi.org/10.1057/palgrave.crr.1550049

Kalinin, A., Kolisnichenko, R., Havrylenko O. & Demeshko, Y. (2024). Managing the company's reputation in the current environment: psychological, economic and legal aspects. Scientific innovations and advanced technologies. Series “Management and Administration” 5(33), 328-340. https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-5(33)-328-340

Korzhevskyi, I., & Mihus, I. (2022). Business reputation of enterprises: definitions, structure and reputation risk management. Economics, Finance and Management Review, (3), 89-99. https://doi.org/10.36690/2674-5208-2022-3-89

Rhee, M., & Valdez, M. E. (2009). Contextual factors surrounding reputation damage with potential implications for reputation repair. Academy of Management Review, 34(1), 146-168. doi:10.5465/AMR.2009.35713324

Szwajca, D. (2016). Determinants of success in the process of reputation recovery after company’s crisis. In International Conference on Management: Trends of Management in the Contemporary Society (pp. 22–26). Brno, Czech Republic: Mendel University in Brno.

Szwajca, D. (2018). Dilemmas of Reputation Risk Management: Theoretical Study. Corp Reputation Rev 21, 165–178. https://doi.org/10.1057/s41299-018-0052-9

Tremblay-Boire, J., Prakash, A., & Gugerty, M. K. (2016). Regulation by Reputation: Monitoring and Sanctioning in Nonprofit Accountability Clubs. Public Administration Review, 76(5), 712–722. https://doi.org/10.1111/puar.12539

Valackienė, A., & Virbickaitė, R. (2011). Conceptualization of crisis situation in a company. Journal of Business Economics and Management, 12(2), 317-331. doi:10.3846/16111699.2011.575192

Willems, J., Faulk, L., & Boenigk, S. (2020). Reputation Shocks and Recovery in Public-Serving Organizations: The Moderating Effect of Mission Valence. Journal of Public Administration Research and Theory, 31(2), 311–327. https://doi.org/10.1093/jopart/muaa041

Zhyvko, Z., Zhyvko, M., & Shehynska, A. (2024). The problem of business reputation as an indicator of economic security of business. Science Notes of KROK University, (4(76), 104–113. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2024-76-104-113

Переглядів статті: 2
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2024-12-30
Як цитувати
Наумова, О., Наумова, М., & Талалаєвський, В. (2024). ВІДНОВЛЕННЯ ДІЛОВОЇ РЕПУТАЦІЇ КОМПАНІЇ В КОНТЕКСТІ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ. Економіка та суспільство, (70). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-70-83
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ